Roco w porównaniu z Piko miernie wypada. Nie wiem czy to "zachowawcze" ze strony Roco, bo na zachodzie wieszczą mocne załamanie gospodarcze (które nomen omen jakoś nie może się zdecydować czy przyjdzie, czy nie).
Pod koniec 2022 ukazała się nowa edycja spalinowego ICE-TD. Poprzednia była wiele lat temu. Roco nic tam praktycznie nie zmieniło, poza drastycznie wywindowaną ceną, za co posypała się krytyka a wielu modelarzy pisało na forach, że odsyłało model do sprzedawców.
Z ciekawostek dla mnie:
- BR38 jednak będzie w wersji z dynamicznym dymem. Według opisu, zastosowane ma tu zostać zupełnie nowe rozwiązanie techniczne lepsze od dotychczasowych - może w końcu uda się jakoś wyciszyć silniczek napędzający wydmuchy (bo na ten moment, często jest loteria - albo cichutki, albo tak głośny, że słychać go nawet mimo załączonego dźwięku).
- zapowiedź kolejnych malowań austriackich tendrzaków serii 629 (?), o wersji PKP - bodajże OKm11 na razie przyjdzie pomarzyć. A szkoda bo konstrukcyjnie bardzo ładny parowozik. Ogólnie to jest nowa konstrukcja Roco z 2022, której premiera jeszcze się nie odbyła. Na ten moment zapowiadana jest w Q1 2023,
- reedycja kultowego składu "cygara" BR602. W wydaniu cyfrowym głośniki mają być w
obu członach napędowych
. Poza tym jednak nic się wewnątrz nie zmieni
-
w 4-wagonowym składzie TEE Saphir z IV epoki ma być wagon restauracyjny w malowaniu POP Myślę, że to będzie wagonowy hit!
- nurek w malowaniu CD Cargo
- Tomek jako Karol
- BR221 w malowaniu beżowo/niebieskim (baige/oceanblau) - to też chyba będzie hitem.
- Nowa konstrukcja CSD T466
- display Eaos'ów DB ep. VI z różnymi numerami
- display cystern VTG ep. VI (z różnymi numerami)
Reszta to odgrzewane kotlety - odgrzewane któryś już raz, ciągle na tym samym oleju.
Brakuje:
- cystern GATX z nowymi numerami,
- modeli KPEV, DRG, DRB
- parowozów DR serii 52.80
- Ty2, Ty42, Ty5...