• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mazutowe Ty4

uboottd

Aktywny użytkownik
Reakcje
71 0 0
#41
A parowóz nie zasłania przypadkiem jakiegoś wagonu utrzymania trakcji stojącego na sąsiednim torze ? Wydaje mi się, że jakby to był element tendra to sporo nad skrajnie by wystawał, no i po co tam barierka w ogóle tak wysoko.
 
OP
OP
Piaskowy

Piaskowy

Znany użytkownik
Reakcje
23 1 0
#45
Co prawda nie Ty4 (tylko jego analog 44 116) i nie mazutowy (za to na zupełnie egzotyczne w Polsce paliwo-pył z węgla brunatnego)... Sądzę jednak, że wart obejrzenia.

Ty4_44-116a.jpg
 
OP
OP
Piaskowy

Piaskowy

Znany użytkownik
Reakcje
23 1 0
#47
Co prawda nie w czasie, gdy wykonano to zdjęcie, ale OBYDWA te parowozy miały swój mazutowy epizod. Po kolei są to: Ty4-44 i Ty4-4 (z tendrem 32D29).

Ty4-44+4.jpg
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.614 255 31
#50
piękna fotografia , aczkolwiek przeraża mnie obsługa pojemnika mazutowego ,gdzie zlokalizowane było szereg urządzeń potrzebnych do napełniania (wierzch) , jego wysokość w kontekście trakcji elektrycznej ,
innymi słowy obsługa musiała bardzo uważać:eek:
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
388 5 1
#51
W stacjach mazutowych (tak się nazywało miejsca gdzie napełniano zbiorniki) sieci trakcyjnej nigdy nie było więc problemu też nie było.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
388 5 1
#54
Po za tankowaniem na tendrze mazutowym "na górze" nie ma co szukać, a po za tym pod siecią trakcyjną na "górę" wogóle nie wolno wchodzić.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.541 59 3
#55
dodam, że to w Kluczykach toruńskich na tle nieistniejącego , monstrualnego kompleksu do nawęglania :jedyny na PKP zasobnik cztero lejowy blachownicowy , samojezdny i jeden z trzech na PKP dużych dżwigów chwytakowych bramowych( tu w Kluczykach i Zbąszynku -o konstrukcji kratownicowej a w Poznaniu w parowozowni osobowej -blachownicowej)
A czy jakieś zdięcia kompleksu nawęglania
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.111 6 0
#57
- było kiedyś na aukcji (nie wiem czyje i u kogo jest)- ale warte wklejenia do tego watku , mazutowy Ty4-30 na tle zbiorników z mazutem w MD Toruniu Kluczykach
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.541 59 3
#60
Mam takie pytanie
Czy parowozy mazutowe były faktycznie napędzane mazutem czy był to olej opałowy i była to potaczna nazwa "Mazutowe". Pytam dlatego ze mazut aby był w postaci płynnej to musi mieć temperaturę ok 60 - 90 stopni Celcjusza http://www.ztgwagner.pl/pub01.php (pod tabelką z dostawcami olejów opałowych) a więc do utrzymania takiej temperatury w tendrze musiała by być jakaś nagrzewnica a dodatkowo w zimie musiało by być dużo cieplej co by powodowało duże zużycie pary na utrzymanie właściwej temperatury paliwa w tendrze. Dodakowo takie urządzenie też by zabierało trochę miejsca.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 3
Koleje w Polsce 2
Koleje w Polsce 12
Koleje w Polsce 3
Koleje w Polsce 19

Podobne wątki