• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mazutowe Ty4

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
486 1 0
#81
Robię, zakłądając że zdjęcie zostało zrobione aparatem małoobrazkowym z obiektywem 50 mm - te dane potrzebne są do ustawienia renderu.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.111 6 0
#82
- Jacek , jak możesz to wykonaj wpierw na swojej symulacji komputerowej tego mazutowego tendra 22D23 taki zabieg ,-to znaczy "utnij" skrzynię węglową i klapę wlewu wody na linii zbiornika mazutowego i ustaw w podobnym ujęciu jak na fotografii i wtedy zobaczy my czy to się zgadza czy jednak nie - z góry dzięki
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
486 1 0
#83
Zrobiłem to, render jest uproszczony zeby było szybciej. Podejrzewam że to może być inny tender niż 22D23, być może coś pochodzenia austryjackiego 21D11?
obrzyn bok prawyjpg.jpg
obrzyn zdjęcie.jpg
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.111 6 0
#84
-Jacek ale dlaczego zrobiłeś wykrój w kadzi wodnej? - na tym starym niewyrażnym zdjeciu ja widzę ,że kadż wodna z tyłu nie jest wycieta natomiast to dolna krawędż klapy ukośnej wlewu jest własnie nizej
-tender austryjacki nijak się ma do tej konstrukcji , którą widać na zdjęciu z Ty4, ja zaryzykował bym cos innego ,abstrakcyjnego
- oczywiście wiem i widzę ,że w mojej egzotycznej koncepcji dwie rzeczy nie pasują -pierwsze to brak bocznej klapy u chińczka wlewu wody takiej jaka jest na zdjęciu Winnickiego i w tendrach serii 22D23 , ale to jeszcze można by było wytłumaczyć -po prostu przeróbką - natomiast jak wytłumaczyć istnienie takiego tendra w latach sześćdziesiątych u.w. ? -hm .. jednak abstrakcyjnie da się wytłumaczyć wszystko , a więc niewykluczone ,że w rezerwach parku tendrowego znalazł się taki tender "na chodzie", który to był wyprodukowanu przed wojną w HCP jako następny w nadziei zamówień kolejnych naszych Om -wiadomo jeden egzemplarz tej lokomotywy trafił do Kraju Środka ponoc z zadowalającym efektem funkcjonowała ta maszyna tam ,tylko jakas wojna przerwała dalsze marzenia o kontrakcie -i myślę ,że mógło by być tak ,ze był to kolejny taki tender w zaawansowanym wykonaniu przygotowany i odstawiony gdzieś na terenie wytwórni ,stał , stał a w końcu po dwóch z hakiem dekadach , ktoś go odkrył i rzucił pomysł wykorzystania go w deficycie tendrowym dla "czwórek"- i tak oto trafił na to zdjecie J.R. Winnickiego, ~~śmiech to zdrowie
,-a teraz poważnie , Jacek utnij tą skrzynię tak jak kończy się ten zbiornik mazutu
- na swojej symulacji i "obadamy " czy to co jest na fotografii Winnickiego i na Twojej wirtualności czy się zgadza
-
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.641 14 6
#87
Kolego Hoart,przepraszam że nie w temacie, ale mam takie pytanie, czy ta obrotnica na zdjęciu z parowozem które wstawiłeś dnia 18.03.15. znajdowała się może na terenie fabryki HPC?.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.111 6 0
#89
Kolego Hoart,przepraszam że nie w temacie, ale mam takie pytanie, czy ta obrotnica na zdjęciu z parowozem które wstawiłeś dnia 18.03.15. znajdowała się może na terenie fabryki HPC?.
-ha Kolego przepraszam ,ale dopiero dzis zuwazylem Kolegi pytanie w tym watku - chetnie odpowiem tylko Kolega niech da linka dotyczacego tej obrotnicy ...

Po problemach z niewłaściwym ustawieniem siatek wreszcie się udało. Proszę o ocenę i uwagi. Zobacz załącznik 433628
Jacek dwie sprawy natychmiast do skorygowania i poprawienia :
1.komin -jego szerokosc( Ty zrobiles ten komin o szerokosci takiej jaka stosowano na DB w ichniejszych lokomotywach pasazersko-pospiesznych po ich rewitalizacji, -nie spotkalem niemiecka (DB,DR)przebudowe BR 44 komina ( na tak szeroki tak jak to Ty narysowales), wysokosc jest wg mnie wlasciwa
2. spód stojaka jest za krotki , powinien zaczynac / konczyc sie nad srodkiem czwartego zestawu dowiązanego
 
Ostatnio edytowane:

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.641 14 6
#90
Kolego Hoart. Na tej stronie, trochę wyżej jest to zdjęcie parowozu z napisem H. Cegielski. Duży napis na parowozie 401. Obok parowozu w prawym dolnym rogu jest obrotnica przykryta deskami. Data wpisu kolegi 18.o3.2015.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.111 6 0
#91

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.641 14 6
#92
Dziękuję za odpowiedz. Mam zamiar wykonać taką obrotnicę w skali 0, tylko na wszystkich zdjęciach z obrotnicami jakie są w internecie to w Polsce były obrotnice że tak powiem otwarte, a ta jest przykryta deskami. Zdjęcia obrotnic takiego typu znalazłem na kolejach wąskotorowych w Szwajcarii o prześwicie toru 1000 mm.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
#93
Nie wszystkie. Zazwyczaj te położone na terenie zakładów przemysłowych są przykryte, aby nie stwarzały utrudnień w transporcie kołowym i ruchu pieszym. Zobacz z góry dwie takie obrotnice położone nie byle gdzie tylko na terenie Warszawskich Zakładów Spirytusowych. Wiem, że są to obrotnice o niedużej średnicy służące do obracania wagonów ... ale są.

Obrotnica Monopol Markowska.jpg
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.641 14 6
#94
Taka mała obrotnica znajdowała się też na terenie Gazowni Warszawskiej przy ul. Kasprzaka 25. Jej średnica z tego co pamiętam to wynosiła ok. 5 mb. Była cała przykryta blachą stalową. Mnie chodzi o obrotnice o średnicy powyżej 9 mb.
wmg_079_small.jpg
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.111 6 0
#95
-Jacek mam prośbę , zrób proszę jak bedziesz na siłach symulację z "obrzynem" tendra 22D23 tak jak jest na tym zdjęciu J.R.Winnickiego

- w ogóle to jest bardzo ciekawy przypadek tendra tej serii , po pierwsze ; - to ,że obcięta jest tylna część skrzyni węglowej , dwa -to to ,że wg mnie ta pryzma węgla to nie jest pryzmą węgla tylko to jest na drugim planie szczyt dachu budynku , a "podniesiona " skrzynia glowa to po prostu wstawiony zbiornik na mazut , może to jest jedna z pierwszych przeróbek "weglowców" na mazut , jeszcze z bocznym wlewem wody , na tym zdjeciu nie widać wzmocnień , które stosowano na tych tendrach , foto opisane rokiem wykonania 1963( reprodukcja z "Kmid"4/2001)
[QUOTE
-
natomiast jak wytłumaczyć istnienie takiego tendra w latach sześćdziesiątych u.w. ? -hm .. , niewykluczone ,że w rezerwach parku tendrowego znalazł się taki tender "na chodzie", który to był wyprodukowanu przed wojną w HCP jako następny w nadziei zamówień kolejnych naszych Om34-wiadomo jeden egzemplarz tej lokomotywy trafił do Kraju Środka ponoc z zadowalającym efektem funkcjonowała ta maszyna tam ,tylko jakas wojna przerwała dalsze marzenia o kontrakcie -i myślę ,że mógło by być tak ,ze był to kolejny taki tender w zaawansowanym wykonaniu przygotowany i odstawiony gdzieś na terenie wytwórni ,stał , stał a w końcu po dwóch z hakiem dekadach , ktoś go odkrył i rzucił pomysł wykorzystania go w deficycie tendrowym dla "czwórek"- i tak oto trafił na to zdjecie J.R. Winnickiego,
-[/QUOTE]
apropo publikacji Piwowonskiego "Parowozy kolei polskich" ciekawe jest to co napisal autor o tym naszym "Chinczyku" mianowicie napisal cyt." ..Pomimo bardzo przychylnej oceny dostarczonego parowozu nie doszlo juz nawet do wyslania drugiego" koniec cytatu - zacytowalem z ksiazki , czyli ewidentnie "mowi" Piwowonski o drugim egzemplarzu ... wyprodukowanym ?? jednak - czy to zmyslona historia autora publikacji ?
- jak nie to ten tender niby przerobiony 22D23 to wcale moze byc inny ,-własnie taki "chinski"
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.111 6 0
#97
- wszystko sie zgadza Drogi Jarząbku ale ja widze wyraznie dwa rodzaje przerobek tendrow i zaczynaja sie dopiero jaja.. szybko naszkicowalem to o co mi "chodzi" czy jak ja to widze
rys. wyzej przedstawia to co ja widze na zdjeciu Winnickiego a na dolnym rysunku jak to wygladalo na przerobionych 22D23 i dalej sprawa niewyjasniona jak dla mnie
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
486 1 0
#98
No to i dla mnie zaczyna się zagwozdka z wykonaniem zbiornika mazutu.Jedne mają drabinkę po lewej a jedne po prawej stronie. Ale za to mam już 6 Ty4 mazutowych z tendrem 22D23 - 12,23,30,46,56 i 77.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
#99
Wydaję mi się, że to co Ty widzisz to widzisz tylko na skutek złej jakości zdjęcia. Na rysunku też trochę inaczej przedstawiłeś niż jest na zdjęciu. U Ciebie koniec zbiornika mazutu jest równo z końcem skrzyni węglowej a na zdjęciu widać, że jest odstęp. Zresztą jak patrzę na ten Twój rysunek to mi bardziej przypomina tender 32D29, z którym też jeździł co najmniej jeden Ty4 ale ... z tego co ja wiem to był parowóz opalany węglem.
Na czerwono zaznaczyłem jak ja to widzę.

Mazut.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 3
Koleje w Polsce 2
Koleje w Polsce 12
Koleje w Polsce 3
Koleje w Polsce 19

Podobne wątki