• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mazutowe Ty4

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
144 1 0
#62
Parowozy były opalane mazutem, tylko według ówczesnej terminologi nazywano go olejem opałowym lub olejem opałowym ciężkim. Obecnie olejem opałowym nazywamy właściwie olej napędowy tylko bez dodatków smarnych no i oczywiście akcyzy ale i on jest możliwy do stoswania w parowozach.

I tak jak kolega zauważył trzeba było podgrzewać mazut aby stawał się płynny. Jaki i w parowozach jak i na stacjach tankowania. Jednak nie przejmował bym się rozchodem pary gdyż w porównaniu z parą potrzebną do rozpylania paliwa w palniku, jest stosunkowo mały.

http://vparavoz.com/hwp/images/image_240.png
Tu przykład zbiornika na mazut z parowozów ZSRR. Wężownice 3 i 5 służą właśnie do podgrzewania mazutu i zasilane są parą z parowozu. Mi znane jest tylko stosowanie pary świeżej nasyconej która służyła do podgrzewania mazutu przedmuchiwania rur zasiląjacych jak i do rozpylania. .
 

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
144 1 0
#64
Przede wszystkim do rozpalenia takiego parowozu potrzebne jest jakieś zewnętrze źródło pary o odpowiednich parametrach np. drugi parowóz.
Potem trzeba nagrzać mazut w zbiorniku oraz przedmuchać parą przewody zasilające do palników aby się odpowiednio nagrzały.
A dalej to już z górki, jakaś zapalona szmata wrzucona do paleniska otwarcie pary do palników i samego paliwa. I ogień gotów.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.541 59 3
#65
-ale czad -potrójny komin :eek: pierwszy raz coś takiego widzę ,- a tak apropo zbiorów Kolegi Piaskowego to ciekawe ile dżokerów ma jeszcze w swoim archiwum- no no ,-hm...?
- raz jeszcze powrócę do Ty4 -109 w MD Z.T. wklejonego przez Piaskowego a dokładnie tego miejsca , w którym ktoś tą lokomotywę sfotografował , więc jest to miejsce i wrak ciętego Ty4( chyba -ale mogę się mylić numer "41") sfilmowany w ostatnim odcinku serialu pt."S.O.S."-kiedy to aktor (młody)K.Kolberger ucieka w samochodzie przed milicją i na finał wpada tym autem do ...-kanału oczystkowego tuż przed taką lokomotywą -serial kręcili w 1974 roku - próbuję znależć ten fragment -chyba ,że Ktoś mi pomoże:) za co z góry dziękuję
To 5 odcinek serialu ok 40 min. 30 sek.(y) mi się wydaje że to nr 22 w 41:41 widać wyraznie
 
Ostatnio edytowane:

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.111 6 0
#70
- niezły numer nie ma co !! hmmm ja odczytałem kiedyś dawno temu ,że to numer"41" , dziś ze skanu Kolegi Lucka ,że to nr "72" - aż tu się okazuje w " widzeniu" Kolegi Jastrząbka ,że to "22" - dlatego nie gram w totolotka , ani w oko perskie ani nie wędkuję a że o grzybach zbieraniu i tak dalej nie wspomnę ...hihi
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.111 6 0
#75
węglowe "czwórki" fragment tekstu z "Śk"4/2001 z cyklu "Nasz portret " - "Parowóz serii Ty4" Romana Witkowskiego i Pawła Terczyńskiego


reprodukcja zdjęcia (brak nazwiska autora fotografii) z albumu A. Askanas "Die Letzten Dampflokomotiven der Polnischen Staatsbahnen" , -w opisie pod zdjeciem jest ,ze to Ty4-60 w Toruniu

repr. zdjecia autorstwa Johannesa Glocknera również z albumu A. Askanas "Die Letzten Dampflokomotiven der Polnischen Staatsbahnen" a na fotografii Ty4-16 w MD Tczew w 18 sierpnia 1975 roku
i trzeci zestaw jest z dawno zakończonej aukcji (autor zdjecia nieznany ) i Ty4-22 w MD Tczew w 1972 roku
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.111 6 0
#80
-Jacek mam prośbę , zrób proszę jak bedziesz na siłach symulację z "obrzynem" tendra 22D23 tak jak jest na tym zdjęciu J.R.Winnickiego

- w ogóle to jest bardzo ciekawy przypadek tendra tej serii , po pierwsze ; - to ,że obcięta jest tylna część skrzyni węglowej , dwa -to to ,że wg mnie ta pryzma węgla to nie jest pryzmą węgla tylko to jest na drugim planie szczyt dachu budynku , a "podniesiona " skrzynia glowa to po prostu wstawiony zbiornik na mazut , może to jest jedna z pierwszych przeróbek "weglowców" na mazut , jeszcze z bocznym wlewem wody , na tym zdjeciu nie widać wzmocnień , które stosowano na tych tendrach , foto opisane rokiem wykonania 1963( reprodukcja z "Kmid"4/2001)
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 3
Koleje w Polsce 2
Koleje w Polsce 12
Koleje w Polsce 3
Koleje w Polsce 19

Podobne wątki