@Kris - dziękuję! No tak, taki skład z ośmioma osobowymi po 303mm każdy to rzeczywiście peron musi mieć 2500mm. Makieta którą buduję w założeniu ma przedstawiać kawałek małej linii lokalnej. Jak to było na początku pewnie u każdego było z rozmachem tzn. będzie długa linia lokalna do posterunku odgałęźnego od linii dwutorowej a potem dwie stacje na tej linii i w ogóle cała sala gimnastyczna zajęta. Ostatnio podwinąłem ogon pod siebie i stwierdziłem że w zupełności będę usatysfakcjonowany szlakiem łączącym przystanek osobowy (którego peron widać na zdjęciach powyżej) ze stacją wielkości Lewina Leskiego na której będzie połączenie ze szlakiem wąskotorowym i maleńką mijanką z torem rozładunkowym - "Kazimierki".
Szlak normalnotorowy zakończony z obu stron stacjami technicznymi mającymi cztery tory po trzy metry każdy i wyjazd na szlak odbywa się z czegoś takiego jak to ludzie w Sopocie mają (zdjęcie załączone). Taki układ umożliwia postawienie na makiecie siedmiu pociągów (osiem torów postjowych z czego jeden wolny i nań odbywa się wjazd po przejeździe szlaku). Stacje widoczne dla publiczności lub nie ale to po prostu goła decha, rozjazdy i tory z kozłami na końcach. Jeśli stacja w zamyśle nie miałaby być widoczna dla publiki to po prostu od strony publiki jest sklejka a na niej opis makiety, ewentualnie przykręcony orzełek z parowozu, może jakieś zdjęcia, tabliczki z dworców (jak "Dyżurny ruchu" albo "Przejście przez tory wzbronione" - mam mnóstwo takich...). Chciałbym żeby od przystanku do stacji było z 18-20m szlaku. Kształt makiety to z grubsza taka L-ka żeby można było ustawić w rogu sali. Do tego, wzdłuż makiety można potem robić takie dostawki jak owe gospodarstwo na szlaku wąskotorowym PMMH0 albo mleczarnia w Lewinie Leskim. U mnie będzie to cegielnia Buscha z kolejką przemysłową oraz fabryka Kibri.
Mam też trochę taboru który bardziej pasuje na większe linie (np. ST44-717 i talboty PKP Cargo lub skład Eaos/Eanos lub po ukazaniu się w czerwcu skład BWE z Husarzem). Typowy skład na tej makiecie to będzie SU45 i trzy osobowe, SP42 i dwie Bonanzy, dwa ryflaki i jakiś ciągnik, krótkie zbiorowe składy towarowe ciągnięte Ty2 lub Ty4. Taki skład towarowy z VI epoki, jak opisany wyżej, też będzie ale to raczej dla nacieszenia oka
Szlak normalnotorowy zakończony z obu stron stacjami technicznymi mającymi cztery tory po trzy metry każdy i wyjazd na szlak odbywa się z czegoś takiego jak to ludzie w Sopocie mają (zdjęcie załączone). Taki układ umożliwia postawienie na makiecie siedmiu pociągów (osiem torów postjowych z czego jeden wolny i nań odbywa się wjazd po przejeździe szlaku). Stacje widoczne dla publiczności lub nie ale to po prostu goła decha, rozjazdy i tory z kozłami na końcach. Jeśli stacja w zamyśle nie miałaby być widoczna dla publiki to po prostu od strony publiki jest sklejka a na niej opis makiety, ewentualnie przykręcony orzełek z parowozu, może jakieś zdjęcia, tabliczki z dworców (jak "Dyżurny ruchu" albo "Przejście przez tory wzbronione" - mam mnóstwo takich...). Chciałbym żeby od przystanku do stacji było z 18-20m szlaku. Kształt makiety to z grubsza taka L-ka żeby można było ustawić w rogu sali. Do tego, wzdłuż makiety można potem robić takie dostawki jak owe gospodarstwo na szlaku wąskotorowym PMMH0 albo mleczarnia w Lewinie Leskim. U mnie będzie to cegielnia Buscha z kolejką przemysłową oraz fabryka Kibri.
Mam też trochę taboru który bardziej pasuje na większe linie (np. ST44-717 i talboty PKP Cargo lub skład Eaos/Eanos lub po ukazaniu się w czerwcu skład BWE z Husarzem). Typowy skład na tej makiecie to będzie SU45 i trzy osobowe, SP42 i dwie Bonanzy, dwa ryflaki i jakiś ciągnik, krótkie zbiorowe składy towarowe ciągnięte Ty2 lub Ty4. Taki skład towarowy z VI epoki, jak opisany wyżej, też będzie ale to raczej dla nacieszenia oka
Załączniki
-
131,6 KB Wyświetleń: 410