Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Tory pomalowane, zacząłem niską zieleń. Miałem nie wrzucać zdjęć, bo do końca daleko... Niech więc będzie jako zajawka.
Zieleń niska to maty trawiaste uzupełniane trawką elektrostatyczną. I innymi materiałami..
I to by chyba było na tyle w tym roku.
Drzewka zamówione, te które są będą jeszcze patynowane (nie są zamontowane na stałe), ale musiałem posadzić choinkę na Święta
Oprócz drzewek dojdzie jeszcze troszkę krzaczków (boję się przesadzić), i inne detale, na które czekam. A im mniejsze, tym bardziej mnie cieszą (jak na przykład te grzyby), chociaż będą też większe i widoczne z daleka.
Tymczasem zaczynam również zbroić się na moduł sąsiedni, a tam będzie już troszkę więcej roboty
Zdjęcia robione pluszowym smerfem, więc i niestety jakość nie powala, a sztuczne światło wcale w tym nie pomaga...
Tym samym życzę wszystkim wszystkiego najlepszego, szczególnie dużo zdrowia
W poście #100 widać poduszkę piaskową przed kozłem, więc tarcza z sygnałem Z1 powinna stać w miejscu gdzie zaczyna się odcinek zasypany piaskiem, nie przy koźle
W poście #100 widać poduszkę piaskową przed kozłem, więc tarcza z sygnałem Z1 powinna stać w miejscu gdzie zaczyna się odcinek zasypany piaskiem, nie przy koźle
Tak, jest poduszka. Może masz rację, może przepisy tak mówią. Nie będę się kłócił i wnikał. Odeśle do tematu: http://forum.modelarstwo.info/threads/kozioł-oporowy.37541/
Jest tam kilka zdjęć potwierdzających, to co mówisz, ale nie tylko. Jest wiele kozłów z tym wskaźnikiem na koźle i z poduszką. I tak jest też w oryginale. Tyle, że ja zamieniłem tabliczkę na świecąca latarnie, żeby było ciekawiej. Zresztą, na pierwszej stronie tego wątku są zdjęcia z Głębiec, gdzie są poduszki i latarnie na koźle.
Dlatego nie będę tego przestawiał (zresztą w pierwszej wersji chciałem zrobić latarnie przed poduszką).
Witam w.. Nowym Roku
Prace powoli suną na przód. Ostatnia skrzynka mojej makiety dostaje coraz drobniejsze szczegóły, ale jest jeszcze kilka rzeczy większych.
Powstała ścieżka...
... po której będą chodzić turyści (no, Ci akurat sobie odpoczywają na kamieniach)..
Jest też kilka innych drobiazgów, np. kałuże w korytach odwadniających.
Dojdzie jeszcze troszkę drzewek i kilka innych rzeczy, ale o tym, jak już będą..
W tak zwanym międzyczasie zaczęła powstawać kolejna skrzynka. Z tym że zrobię jej tylko fragment, po czym wezmę się za pierwszą skrzynkę , bp tam będzie prawie sama zieleń, jak na tej prawie gotowej. Całą resztę (infrastruktury) zasadniczo już do niej mam.
Pierwsze przymiarki (opracowanie koncepcji montażu):
Chodnik ułożony.
I pomalowany:
Tylko jak się okazało, za wąski
Dorobiłem więc jedną płytkę, teraz jest jak być powinno.
Tu już z korytem i przymiarką barierki.
I taki malusi detalik:
Póki co tyle...
Tak, z założenia ma to być stary, sfatygowany chodnik. W sumie to ciężko ułożyć tak krzywo płyty na równej powierzchni. Nie mniej nie będę czarował, że niektóre płyty są za bardzo wybujałe. Brakuje mi też popękanych.
Dojechała dostawa z 'Zakładu Produkcji Prefarykatów Betonowych Hubet Wasyliszkach', a to oznacza pracowity weekend. Układamy ścianki peronowe i kawałek chodnika, Udało się też wypełnić najwęższy peron i zaszutrować prawie cały moduł.
A na końcowym module zameldowali się na stałe turyści.
Coś się ruszyło do przodu, pomalutku..
Przymiarka wskaźników:
Najdłużej zeszło się z malowaniem torów (aerograf - właściwie komoresor - mam gdzie indziej i muszę biegać z makietką.. Dodałem także czarnego na środku toru.
Udało się też nieco poprawić (kolor) chodnika za kozłami:
Zdjęcie i tak nie oddaje kolorów, ale widać, że jest bardziej szary niż żółto brązowy.
Udało się też pomalować drugi peron (asfaltowy).
Zamontowałem wskaźniki W4 i podświetlane tarcze Z1.
Zwrotnik i tarcze nawet świecą.
Widok ogólny, stan obecny.
Nie stosuje się wskaźników W4 przed kozłami oporowymi, wystarczy wskaźnik Z1, natomiast przy sygnalizacji świetlnej i wjazdach na tory zakończone kozłami oporowymi przed kozłem powinien stać jednokomorowy semafor z czerwonym światłem.
Nie stosuje się wskaźników W4 przed kozłami oporowymi, wystarczy wskaźnik Z1, natomiast przy sygnalizacji świetlnej i wjazdach na tory zakończone kozłami oporowymi przed kozłem powinien stać jednokomorowy semafor z czerwonym światłem.
Faktycznie, trudno mieć pretensję do kolegi @DziDzia, skoro w realu też takie głupoty się zdarzają. W 4 miałby uzasadnienie, gdyby pociąg miał się zatrzymywać dużo przed kozłem (tor wychodzi daleko poza peron), ale w sytuacjach pokazanych na tych zdjęciach to nie ma żadnego sensu, natomiast powinien być semafor z czerwonym światłem.