• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowe klimaty za granicą

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.898 111 7
Diamenty w Newton, Kansas
20220523_162748.jpg
20220523_162914.jpg

Na drugim zdjęciu widok na południowy zachód w stronę stacji. Następnie taka składanka manewrująca przed stacją:
20220523_160518.jpg

Na wschód od miasta stały dwa rzędy GP38-2, wszystkie w Great Northern zainspirowanym schematem...oprucz tego:
20220523_163546.jpg
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.063 140 0
a wschód od miasta stały dwa rzędy GP38-2, wszystkie w Great Northern zainspirowanym schematem.
Kilka takich jest w BNSF, dostali z wymiany z GMTX, oddali im swoje kilka sztuk GP15-1 (Ex Frisco)
Niebieskie malowanie, nie wiem czemu, nazywają "Smerfy. :D
Ten konkretnie Smerf jest starszy ode mnie o 5 miesięcy i był na początku w Penn Central, potem Conrail potem GMTX :D
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.063 140 0
HyHy ;-)
Ja po takiego Zephyra mogę "wpaść" na półkę ;)
Co prawda mam wersję przedwojenną ale "też do remontu" ;)
Ktoś pisał, że chcą uruchomić tego muzealnego :D
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.063 140 0
Ich było kilka rodzajów - różniły się m.in. ilością członów itd. Ten np. miał wózki oddzielnie dla każdego członu, poprzednie miały je "wspólne".
Mój to Pioneer Zephyr, ten to "General Pershing Zephyr"
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.898 111 7
Jeszcze takie eksperymentalne ujęcie na "Bi polar" Milwaukee Road;
20220524_141959.jpg

Pięć takich krokodylów w amerykańskim stylu było zbudowane przez General Electric w latach 20-tych. Jeździły w zasadzie na zachodniej części elektryfikacji na Milwaukee. Po przebudowie w latach 50-tych pojechały na delegacje do wschodniej części elektryfikacji. Niestety przebudowa tych lokomotyw nie była udana i szybko je odstawiono w 1960 roku. Z zaledwie pięciu pozostał tylko ten. Zdjęcie nie przekłamuje, elektrowóz posiada 1BDDB1 układ osi.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
664 64 8
Widok z okna pociągu na trasie z Porto (Portugalia) do Doliny Duero (portugalskie Douro).

F0B1FD20-260F-4B71-BE06-F7DFEFFE98F8.jpeg
Urokliwa stacyjka w Pinhão ( wymawiane Pinią).

8455FA7B-4DE1-4C3F-9C60-1C95DEA3C233.jpeg


Wewnątrz szerokotorowa drezyna. W związku z tym sporo na niej miejsca

5A124DA9-126C-42D1-B781-24A069EEDA6E.jpeg


Pociąg opuszcza Pinhão, a sam „Miszczu” daje baczenie na turystów, by było bezpiecznie, gdy skład InterRegio rusza dalej.

654F51AF-4D28-4455-B0E3-3E663398BD4E.jpeg


Czas na degustację win z tamtejszych wspaniałych winnic. Choć nie jestem entuzjastą najsłynniejszego porto, ale są inne rodzaje win, którymi można się delektować, podziwiając przecudną okolicę.

11FA554B-506B-41B5-BE03-DC7D979C8771.jpeg


Wielbicielom dobrego szkła proponuję „zoom” stopki kieliszka.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
664 64 8
Czekając na pociąg Internet Regio z São Bento Porto do Doliny Duero, przyjechał skład podmiejski.

8B932CAE-F2B2-456C-97BB-D48E9066C48C.jpeg


Podstawia się IR z „pchającym„ elektrowozem (chyba Alstom, bo wygląda bardzo „po francusku”). Odczepią go za Porto, gdzie zaczyna się jednotorowa linia w głąb Duero. Wagony to piękne szwajcarskie Szyndlery z drugiej połowy lat 40-tych XX wieku.

0C2FB060-9403-4F73-B4DB-6A8215D5B9B3.jpeg


Wnętrze wagonu z siedzeniami w dwóch rzędach, trzy i dwa miejsca, plus przejście. Szerokie tory to ekstra przestrzeń. W czasie jazdy, tylne drzwi były otwarte, dla lepszego przewiewu, bo wagony bez klimy oczywiście. Tego dnia w samej dolinie temperatura 32 C 10-05-2022.
Pasażerowie, to w większości turyści z Anglii, Niemiec i Francji. Po drodze trafiła się wycieczka szkolna z dostojnym „Profesore”. Wszyscy w maseczkach zgodnie z wymogami CP.

B671A9B3-D5B1-4E16-98A6-A4A7A5959E80.jpeg


Wagon C-tyf

FA677176-19DE-40D1-A28B-99D7F6F7D5F1.jpeg
1A083511-B1A7-4F01-AD72-754D24A12996.jpeg


Nasz Diesel. Lokomotywa nie wygląda imponująco, ale skład mknął po górzystym terenie gładziutko maksymalną prędkością. W ogóle torowisko świetnie utrzymane.

22FD2ADF-FB66-4F26-83DC-66FA421324ED.jpeg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
IR z „pchającym„ elektrowozem (chyba Alstom, bo wygląda bardzo „po francusku”).
Czy to był skład typu "push-pull"? A lokomotywa to rzeczywiście wyrób francuskiej firmy (wtedy jeszcze) Alsthom (dziś Alstom). Jest oparta o rozwiązania lokomotywy SNCF BB 15000, o której trochę pisałem tu.

A tak przy okazji: co te wpisy o kolejach w Portugalii, podobnie zresztą jak relacje z wycieczek po USA, mają wspólnego z kolejowymi klimatami? Wątek, w którym z założenia miały być publikowane niecodzienne, naprawdę klimatyczne ujęcia kolei, przekształcił się w zbiorowisko lepszych i gorszych zdjęć o tematyce kolejowej i relacji z różnych wycieczek. Same w sobie nie raz bardzo ciekawe, ale po pierwsze, powodujące, że robi się tu powoli groch z kapustą, a po drugie, z "klimatem kolei" często nie mające niczego wspólnego. Proponuję z trochę większą starannością dobierać zdjęcia do tego wątku, a wszelkie inne zamieszczać we właściwych wątkach, a jeżeli takiego nie ma, to utworzyć odpowiedni wątek. Wpisy kolegi @jack_flash z ciekawymi zdjęciami z Portugalii mogłyby się znaleźć w już istniejącym wątku o kolejach w Portugalii (chociaż sam autor tego wątku wstawił tam głównie zdjęcia portugalskich tramwajów, a tym jest odrębny wątek).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Wygląda na "coś" zza wschodniej granicy.
Nie tylko wygląda, to jest "coś zza wschodniej granicy". To trochę nowsza wersja 2-członowego "gagarina" produkcji byłego ZSRR, zdaje się że w zakładach w Ługańsku. Ale co to ma wspólnego z kolejowym klimatem? Pisałem o tym w poprzednim wpisie, ale jak widać, bezskutecznie...
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.063 140 0
Przecież ma napisane na tabliczce jak się nazywa: 2TE10U). Zwany potocznie m.in. aligator. Ehhhh.
I wychodzi, że jego konstrukcja jako singla była bazą dla M62.

Ps. Klimat by był gdyby to było zdjęcie a nie poPSuta gragika. ;)
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki