• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Klimaty kolei w Australii

Gekom

Aktywny użytkownik
Reakcje
502 11 3
#1
Kolej w Nowej Poludniowej Wali. Po kilkuletniej przerwie i glownej naprawie kotla, lokomotywa 3801 ( koloru zielonego i tymczasowego koloru szarego) ponownie prowadzi pociagi turystyczne. Lokomotywa 3830, ostatnia z serii 38 zbudowana w roku 1949, aktualnie przechodzi glowna naprawe kotla.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
#2
Szkoda tylko, że ta cysterna (na wodę, czy na paliwo?) trochę psuje widok składu. Łatwo powiedzieć, choć pewnie trudniej zrealizować, ale lepiej by to wyglądało, gdyby dodatkowy zbiornik zainstalować np. w wagonie bagażowym, czy nawet zwykłym pasażerskim. Ale to mój taki "nowatorski" pomysł, nigdy czegoś takiego nie widziałem.
 
OP
OP
G

Gekom

Aktywny użytkownik
Reakcje
502 11 3
#3
Szkoda tylko, że ta cysterna (na wodę, czy na paliwo?) trochę psuje widok składu. Łatwo powiedzieć, choć pewnie trudniej zrealizować, ale lepiej by to wyglądało, gdyby dodatkowy zbiornik zainstalować np. w wagonie bagażowym, czy nawet zwykłym pasażerskim. Ale to mój taki "nowatorski" pomysł, nigdy czegoś takiego nie widziałem.
Z racji tego, ze takie pociagi turystyczne, wlasciwie pokonuja czasami setki kilometrow bez mozliwosci nawadniania, brak pomp wodnych, stad zapas wody parowozy ciagna za soba. Innego rodzaju zbiornikow sie nie uzywa. Inaczej to wyglada np. z pociagiem transkontynentalnym Indian-Pacific. Wode pitna dla pasazerow wozi sie w wagonach o podobnym wygladzie pasujacym do skladu pociagu dlugosci okolo 780 metrow.
 
Reakcje
1.611 378 7
#4
Jedno co mnie urzekło w kolejach australijskich. Kiedyś na jednym z filmów pokazujących pociągi turystyczne /bardzo droga impreza/ - to odległość stacji od stacji - prawie .... 700 kilometrów i żadnego posterunku w sensie technicznym pomiędzy nimi...
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.285 41 5
#5
Dodam coś od siebie w kwestii kolei australijskich.
Pociąg z Adelajdy do Perth pokonuje po drodze najdłuższy prosty odcinek kolejowy na świecie, 478km.
Jest on na nizinie Nullarbour. Pomiędzy Cook i Kalgoorlie (mapa).

2 pierwsze zdjęcia to Melbourne.
Melbourne flinders_st_station_melb.jpg
melbourne-train-station.jpg
.

indian pacific Big-Room.jpg
indian pacific.jpg
Indian_pacific_map.gif
indian-pacific map.jpg
Indian-Pacific.jpg
indian-pacific-1024x766.jpg
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
#6
Jeśli to nie fotomontaż, to pociąg na przedostatnim zdjęciu ma około 45 wagonów. To prawie jak u nas towarowe z węglem. Nieźle, jak na pociąg osobowy.
 
OP
OP
G

Gekom

Aktywny użytkownik
Reakcje
502 11 3
#13
Jeśli to nie fotomontaż, to pociąg na przedostatnim zdjęciu ma około 45 wagonów.
To nie fotomantaz, i faktycznie sklad pociagu liczy sobie kilkadziesiat wagonow, w tym cztery kuchnie i restauracje, wagony sypialne dla pracownikow wagony bagazowe, wagony z agregatami pradotworczymi, no i oczywiscie wagony o dwoch roznych klasach wygody: Platinum i Gold Service.
Krotka historia: Indian Pacific odbylo swoja dziewicza podroz 23 lutego 1970 zaraz po znormalizowaniu szlaku kolejowego na tor standartowy 1435mm. Do roku 1993 wlascicielem kolei bylo: rzady, federalny i stanowe, po ktorych to terenach szly tory. Australian National zostalo nowym wlascicielem do roku 1997. Kolejnym wlascicielem Indian Pacific, The Ghan i The Overlander (Melbourne-Adelaide 828km) zostalo Great Southern Railways, GSR) do okolo roku 2015, potem przez rok SERCO , a w rok pozniej grupa inwestorow skupiona w gronie Quadrant Privet Equity stalo sie nowym wlascicielem az do dzsiaj. Quadrant Privet Equity to ludzie z kasa i zyjacy tylko dla kasy, ktorzy ucinaja koszta eksploatacji poprzez np. niedofinansowanie pracownikow branzy, wykupywanie biznesow na ktorych mozna zarobic. Wracajac do Indian Pacific, wczesniej,dwie pary pociagow na tydzien obslugiwaly transkontynentalna trase Sydney-Adelaide-Perth dlugosci 4352km. Pociag zatrzymywal sie miedzy innymi w Cook np dla uzupelnienia wody i paliwa. Bylo takie powiedzenie: If you crook, come to Cook, our hospital needs you. Jednym slowem turysci z pociagu wspierali ekonomie ludnosci lokalnej. W okresie ostatnich czterech lat, ucieto jedna pare pociagow a w zamian dopina sie drugie tyle wagonow ktore nie mieszcza sie na peronach, procedura rozlanczania i przetaczania polowy skladu jest interesujaca. Na odcinku Sydney-Adelaide juz nie wpinane sa wagony do transportu pojazdow osobowych. Ten serwis jest dopiero dostepny na odcinku Adelaide-Perth Perth-Adelade. Wyeliminowano tez wagony dla pasazerow z miejscami siedzacymi, szczegolnie popularne wsrod mlodych turystow gdzie mozna bylo wykupic miejsce za $400 na cala dlugosc podrozy. Jednym slowem jest to pociag dla bogaczy gdyz ceny przejazdu takim pociagiem ksztaltuje sie z zaleznosci od uslugi i formy przedplaty, pomiedzy sumami A$1800-A$6800 w jedna strone. Zdjecia 1,2 Australijskie modele kolejowe H0 firmy Austrains. Zdjecia 3,4 wagon Overland , Melbourn, jednostka diesel Ballarat. Zdjecie 5,6 Southern Cross stacja kolejowa Melbourn. Zdjecie 7 widoczna trzecia szyna dla taboru o standartowej szerokosci toru.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
#15
Dodam ze maszynisci w lokomotywach sa wirtualni. Czyli sterowanie pociagami odbywa sie zdalnie.
Nie całkiem. Sterowanie wszystkimi lokomotywami (nie pociągami) odbywało drogą radiową się z kabiny pierwszej lokomotywy, w której był maszynista prowadzący cały pociąg. Był on pokazany na filmie i opowiadał się o całym wydarzeniu.
 
OP
OP
G

Gekom

Aktywny użytkownik
Reakcje
502 11 3
#16
Nie całkiem. Sterowanie wszystkimi lokomotywami (nie pociągami) odbywało drogą radiową się z kabiny pierwszej lokomotywy, w której był maszynista prowadzący cały pociąg. Był on pokazany na filmie i opowiadał się o całym wydarzeniu.
W sumie nie jest to sprecyzowane czy inzynier pokladowy jest czy nie, w czolowej lokomotywie pociagu, ale doczytalem sie tego ze jednak lokomotywy manewrujace sa sterowane zdalnie za pomoca pilota przez obsluge naziemna.
"The GE LOCOTROL® RCL system enables an operator on the ground to directly and safely control a locomotive in a rail yard. Previously, a ground operator used hand signals or voice commands over a railroad radio to communicate train movements to an engineer on the locomotive."
RCA system pozwala na bezpieczne, zdalne manewrowanie lokomotywa przez operatora naziemnego na terenie lokomotywowni. Czyli w tym siedmio-kilometrowym pociagu inzynier pokladowy moze sie znajdowac. Ale poczytam wiecej na ten temat. Poz Jerzy
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.285 41 5
#17
Jeszcze w kwestii czysto językowej.
Engineer to w słowniku kolejowym po prostu maszynista.
Tak ogólnie, około 95% słówek w j. angielskim ma więcej (czasem duuuużo więcej) znaczeń, zależnie od sytuacji.
W angielskim rządzi brzydkie słowo na "K".






Kontekst ;)

On definiuje znaczenie słów, ich użycie, znaczenie zdań i całych wypowiedzi w tym języku. Dlatego warto "zaprzyjaźnić się" ze słownikiem. :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
#18
an operator on the ground to directly and safely control a locomotive in a rail yard...
zdalne manewrowanie lokomotywa przez operatora naziemnego na terenie lokomotywowni
I właśnie słowo "yard" ma tu kluczowe znaczenie. System normalnie jest wykorzystywany do zdalnego sterowania lokomotywami na stacjach rozrządowych, terminalach ładunkowych i tego rodzaju ograniczonych (i zamkniętych) obszarach, ale raczej nie w lokomotywowni, a już na pewno nie na otwartym szlaku.
W sumie nie jest to sprecyzowane czy inzynier pokladowy jest czy nie, w czolowej lokomotywie pociagu
Owszem, jest to bardzo dokładnie sprecyzowane. W wypadku tego rekordowego pociągu system GE LOCOTROL RCL został nietypowo zastosowany do zdalnego sterowania pozostałymi lokomotywami z kabiny pierwszej maszyny, prowadzącej pociąg. W niej siedział maszynista, Tom Forrest, który o tym wszystkim sam opowiada. Jest to wyraźnie na filmie pokazane i opowiedziane, a w napisach końcowych pojawia się tekst "Driver Tom Forrest". Nie ma najmniejszych wątpliwości, że pociąg był przez niego prowadzony z pierwszej lokomotywy, a nie przez operatora będącego gdzieś poza pociągiem. Proponuję obejrzeć i uważnie wysłuchać komentarza od minuty 3:07.
Engineer to w słowniku kolejowym po prostu maszynista.
A ściślej mówiąc, w amerykańskiej wersji języka. W Wlk. Brytanii używa się określenia "train (locomotive) driver", nie "engineer". Jak widać na filmie, w Australii używane są oba określenia, a Tom Forrest jest też określany mianem "Locomotive Technician".
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
#19
Jeszcze w kwestii czysto językowej.
Engineer to w słowniku kolejowym po prostu maszynista.
Tak ogólnie, około 95% słówek w j. angielskim ma więcej (czasem duuuużo więcej) znaczeń, zależnie od sytuacji.
W angielskim rządzi brzydkie słowo na "K".






Kontekst ;)

On definiuje znaczenie słów, ich użycie, znaczenie zdań i całych wypowiedzi w tym języku. Dlatego warto "zaprzyjaźnić się" ze słownikiem. :)
Na przykład w większości przypadków błędnie rozumiane i używane przez nas słowo "technologia".
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.305 58 3
#20
W sumie nie jest to sprecyzowane czy inzynier pokladowy jest czy nie, w czolowej lokomotywie pociagu, ale doczytalem sie tego ze jednak lokomotywy manewrujace sa sterowane zdalnie za pomoca pilota przez obsluge naziemna.
"The GE LOCOTROL® RCL system enables an operator on the ground to directly and safely control a locomotive in a rail yard. Previously, a ground operator used hand signals or voice commands over a railroad radio to communicate train movements to an engineer on the locomotive."
RCA system pozwala na bezpieczne, zdalne manewrowanie lokomotywa przez operatora naziemnego na terenie lokomotywowni. Czyli w tym siedmio-kilometrowym pociagu inzynier pokladowy moze sie znajdowac. Ale poczytam wiecej na ten temat. Poz Jerzy

Kiedyś o tym pociągu było na DISCOVERY albo na PLANET i tam było maszynistów dwóch w pierwszej lokomotywie
 

Podobne wątki