Jeśli to nie fotomontaż, to pociąg na przedostatnim zdjęciu ma około 45 wagonów.
To nie fotomantaz, i faktycznie sklad pociagu liczy sobie kilkadziesiat wagonow, w tym cztery kuchnie i restauracje, wagony sypialne dla pracownikow wagony bagazowe, wagony z agregatami pradotworczymi, no i oczywiscie wagony o dwoch roznych klasach wygody: Platinum i Gold Service.
Krotka historia: Indian Pacific odbylo swoja dziewicza podroz 23 lutego 1970 zaraz po znormalizowaniu szlaku kolejowego na tor standartowy 1435mm. Do roku 1993 wlascicielem kolei bylo: rzady, federalny i stanowe, po ktorych to terenach szly tory. Australian National zostalo nowym wlascicielem do roku 1997. Kolejnym wlascicielem Indian Pacific, The Ghan i The Overlander (Melbourne-Adelaide 828km) zostalo Great Southern Railways, GSR) do okolo roku 2015, potem przez rok SERCO , a w rok pozniej grupa inwestorow skupiona w gronie
Quadrant Privet Equity stalo sie nowym wlascicielem az do dzsiaj.
Quadrant Privet Equity to ludzie z kasa i zyjacy tylko dla kasy, ktorzy ucinaja koszta eksploatacji poprzez np. niedofinansowanie pracownikow branzy, wykupywanie biznesow na ktorych mozna zarobic. Wracajac do Indian Pacific, wczesniej,dwie pary pociagow na tydzien obslugiwaly transkontynentalna trase Sydney-Adelaide-Perth dlugosci 4352km. Pociag zatrzymywal sie miedzy innymi w Cook np dla uzupelnienia wody i paliwa. Bylo takie powiedzenie:
If you crook, come to Cook, our hospital needs you. Jednym slowem turysci z pociagu wspierali ekonomie ludnosci lokalnej. W okresie ostatnich czterech lat, ucieto jedna pare pociagow a w zamian dopina sie drugie tyle wagonow ktore nie mieszcza sie na peronach, procedura rozlanczania i przetaczania polowy skladu jest interesujaca. Na odcinku Sydney-Adelaide juz nie wpinane sa wagony do transportu pojazdow osobowych. Ten serwis jest dopiero dostepny na odcinku Adelaide-Perth Perth-Adelade. Wyeliminowano tez wagony dla pasazerow z miejscami siedzacymi, szczegolnie popularne wsrod mlodych turystow gdzie mozna bylo wykupic miejsce za $400 na cala dlugosc podrozy. Jednym slowem jest to pociag dla bogaczy gdyz ceny przejazdu takim pociagiem ksztaltuje sie z zaleznosci od uslugi i formy przedplaty, pomiedzy sumami A$1800-A$6800 w jedna strone. Zdjecia 1,2 Australijskie modele kolejowe H0 firmy Austrains. Zdjecia 3,4 wagon Overland , Melbourn, jednostka diesel Ballarat. Zdjecie 5,6 Southern Cross stacja kolejowa Melbourn. Zdjecie 7 widoczna trzecia szyna dla taboru o standartowej szerokosci toru.