Jeśli magazyn ma być "Spółdzielni..." czyli tor przy nim stanowi bocznicę tej spółdzielni to Wk2 jest jak najbardziej potrzebna, (...).
Kolega mnie uprzedził, zdecydowanie tak powinno być. Mówią o tym "przepisy", na gruncie też o to dbano.
Jeszcze parę słów odnośnie części ogólnoładunkowej. Żeby się nie rozpisywać, a pamiętać o zachowaniu rozsądku i proporcji przy wymiarowaniu placów, ramp i innych - polecam gorąco
opracowanie profesora Politechniki Lwowskiej, Karola Wątorka, pn. "Budowa kolei żelaznych", tom 2. Szczególnie rozdziały dotyczące małych stacji i stacji ładunkowych.
Wracając do propozycji układu torowego - we wczorajszej propozycji wariantu drugiego, ciekawym pomysłem byłoby zastąpienie rozjazdu nr 105 rozjazdem skupionym jednostronnym, łącznie z włączeniem toru nr 104 do tego rozjazdu i likwidacją rozjazdu nr 106. Taki rozjazdowy "smaczek", zresztą na st. Sz-n Turzyn, taki rozjazd funkcjonował [!] w torach ogólnoładunkowych. Pytanie, czy producent ma taki rozjazd w ofercie, poza tym, jak wspomniałem, przy wrysowywaniu układu - wszystko wyjdzie z geometrii.
Dodatkowo, dla zobrazowania kolejnych pomysłów/wersji - zamieszczany już fragment planu stacji na Turzynie, z uzupełnionymi informacjami ("lokalizacja" wagi, skrajnika, dawne przejście rozjazdowe, rozjazd skupiony, bocznica "za siatką"). A na pomarańczowo wrysowany "kwadrat" o wymiarach 50 na 50 m, gdzie podczytując w jakimś "CAD'zie", będziesz w stanie z grubsza zwymiarować pewne elementy (długości, szerokości, odległości, itp.).
A kończąć bieżący wpis - po ostatecznym zamknięciu geometrii układu torowego, tory i rozjazdy w części ogólnoładunkowej trzeba będzie przenumerować, zgodnie z przepisami. W przypadkach takich jak ten, zasadniczo nie wydzielano odrębnej grupy numerów (poza bocznicami oczywiście).
PS. Taki układ torów ogólnoładunkowych, funkcjonował na stacji Szczecin Turzyn co najmniej od lat 20-tych ubiegłego wieku [wówczas (Stettin) Torney]. Wtedy też, na stacji były tylko DWA tory główne (przebiegowe). I wszystko funkcjonowało.
Widoczny niżej skrajny tor stacyjny (główny dodatkowy), powstał* w śladzie dawnego toru ładunkowego, przylegającego do magazynu. [* możliwe, że podczas ostatniej przebudowy stacji, na przełomie lat 80/90-tych]
Teraz czekam na rezultaty prac projektowych Kolegi
@mateusz1234.