Po zakończeniu prac nad dioramą Marek Fabrycznych w mojej głowie pojawiły się kolejne pomysły. Jeden z nich to dalsza eksploracja tematu bocznic i budowa kolejnej małej dioramy. Ten pomysł opisałem wstępnie w wątku poświęconym Markom.
Drugi pomysł wiąże się z moją makietą domową, a właściwie (z racji rozmiarów) również z dioramą. Otóż na poddaszu pod skosem mam dostępną pewną niewielką przestrzeń z jednej strony ograniczoną przez szafkę, a z drugiej przez dostęp do okna dachowego. Obszar ten ma rozmiar 190x60cm i niestety nie da się go powiększyć. W przeszłości zabudowałem go karykaturalnych rozmiarów stacją zbudowaną na skrzynkach, które ułożyłem na podłodze. Do stacji tej można dołączyć rampę, którą również tutaj prezentowałem, umożliwiającą połączenie skrzynek z torami na podsypce układanymi na podłodze. Raz, góra dwa razy w roku rozkładamy te tory z synem i bawimy się w jazdy pociągowe pomiędzy Janowem, a stacją techniczną.
Jako że apetyt rośnie w miarę jedzenia i bezlitośnie obnaża niedoróbki istniejącego projektu, zacząłem się zastanawiać co z tym zrobić. Katalizatorem tego procesu myślowego był dla mnie nowy projekt stacji kolegi @Kris -> https://forum.modelarstwo.info/threads/torcinek-ii.57664/
Po długich namysłach stwierdziłem, że chciałbym zbudować coś, co z jednej strony byłoby zamkniętą całością, a z drugiej pozwoliłoby na dołączenie dodatkowych segmentów i zabawę w domu na podłodze, jak dotychczas. Ponieważ lubię od czasu do czasu pomanewrować lokomotywą, więc od razu odrzuciłem pomysł budowy fragmentu szlaku. Chciałbym również mieć możliwość rozrządzania wagonów, stąd nie chcę budować fragmentu stacji z peronami.
Postanowiłem więc skierować swoją uwagę w innym kierunku i odtworzyć fragment głowicy stacyjnej, punkty ładunkowe oraz bazę odcinka drogowego.
Wstępny szkic mojego pomysłu mogą koledzy zobaczyć poniżej.
Szkic powstał przy użyciu materiału torowego Weinert. Wyjątkiem jest rozjazd podwójny Peco.
Tor szlakowy przechodzi od prawej strony łukiem omijając szafkę znajdującą się po lewej stronie. Dzięki temu zabiegowi dioramę będzie można również wykorzystać do zabawy umieszczając po lewej stronie stację techniczną, a po prawej szlak i tor wyciągowy.
Jako, że pomysł mój jest dosyć osobliwy (nie znalazłem nic podobnego na forum), postanowiłem podzielić się nim publicznie, licząc na uwagi oraz komentarze kolegów.
Zapraszam zatem do komentowania.
Drugi pomysł wiąże się z moją makietą domową, a właściwie (z racji rozmiarów) również z dioramą. Otóż na poddaszu pod skosem mam dostępną pewną niewielką przestrzeń z jednej strony ograniczoną przez szafkę, a z drugiej przez dostęp do okna dachowego. Obszar ten ma rozmiar 190x60cm i niestety nie da się go powiększyć. W przeszłości zabudowałem go karykaturalnych rozmiarów stacją zbudowaną na skrzynkach, które ułożyłem na podłodze. Do stacji tej można dołączyć rampę, którą również tutaj prezentowałem, umożliwiającą połączenie skrzynek z torami na podsypce układanymi na podłodze. Raz, góra dwa razy w roku rozkładamy te tory z synem i bawimy się w jazdy pociągowe pomiędzy Janowem, a stacją techniczną.
Jako że apetyt rośnie w miarę jedzenia i bezlitośnie obnaża niedoróbki istniejącego projektu, zacząłem się zastanawiać co z tym zrobić. Katalizatorem tego procesu myślowego był dla mnie nowy projekt stacji kolegi @Kris -> https://forum.modelarstwo.info/threads/torcinek-ii.57664/
Po długich namysłach stwierdziłem, że chciałbym zbudować coś, co z jednej strony byłoby zamkniętą całością, a z drugiej pozwoliłoby na dołączenie dodatkowych segmentów i zabawę w domu na podłodze, jak dotychczas. Ponieważ lubię od czasu do czasu pomanewrować lokomotywą, więc od razu odrzuciłem pomysł budowy fragmentu szlaku. Chciałbym również mieć możliwość rozrządzania wagonów, stąd nie chcę budować fragmentu stacji z peronami.
Postanowiłem więc skierować swoją uwagę w innym kierunku i odtworzyć fragment głowicy stacyjnej, punkty ładunkowe oraz bazę odcinka drogowego.
Wstępny szkic mojego pomysłu mogą koledzy zobaczyć poniżej.
Szkic powstał przy użyciu materiału torowego Weinert. Wyjątkiem jest rozjazd podwójny Peco.
Tor szlakowy przechodzi od prawej strony łukiem omijając szafkę znajdującą się po lewej stronie. Dzięki temu zabiegowi dioramę będzie można również wykorzystać do zabawy umieszczając po lewej stronie stację techniczną, a po prawej szlak i tor wyciągowy.
Jako, że pomysł mój jest dosyć osobliwy (nie znalazłem nic podobnego na forum), postanowiłem podzielić się nim publicznie, licząc na uwagi oraz komentarze kolegów.
Zapraszam zatem do komentowania.
-
4
-
2
- Pokaż wszystkie