Może komuś się przyda.
Wykaz wszystkich warsztatów i parowozowni PKP, zapewne wg. inwentaryzacji z końca 1927 r. / początku 1928 r.
opublikowany w wydawnictwie
"GŁOS WARSZTATÓW I PAROWOZOWNI", organie Zrzeszenia Pracowników Administracji Technicznej Warsztatów i Parowozowni P.K.P.
W
nr 7 (z 15 sierpnia 1928 r.) opublikowany został wykaz wszystkich warsztatów PKP (parowozowych, wagonowych, par.-wag.) poszczególnych Dyrekcji Kolei, podzielonych na główne, pomocnicze i podręczne.
Zobacz załącznik 1015371
Zobacz załącznik 1015372
Zobacz załącznik 1015373
Zobacz załącznik 1015374
W
nr 8 (z 31 stycznia 1929 r.) opublikowany został wykaz wszystkich parowozowni PKP (w porządku alfabetycznym), poszczególnych Dyrekcji Kolei, oraz suplement (na końcu wykazu parowozowni) do opublikowanego we wcześniejszym numerze wykazu warsztatów (uzupełnienia i poprawki). W spisie parowozowni pominięto ich podział na klasy, z powodu (jak podają autorzy) ich prowizorycznej klasyfikacji, która w najbliższym czasie miała być zastąpiona nowym podziałem, zgodnym z najnowszymi wymaganiami PKP.
Zobacz załącznik 1015375
Zobacz załącznik 1015376
Zobacz załącznik 1015377
Zobacz załącznik 1015378
Zobacz załącznik 1015379
Wykaz interesujący, brak w nim (co zrozumiałe, spisy przedstawiają stany z ok. początku 1928 r.) np. parowozowni Gdynia Grabówek (oddanej do użytku jesienią 1929), ale jest np. parowozownia w Kościerzynie, oczywiście ta starsza. Obiekt istniejący obecnie (oddany również jesienią 1929), został wybudowany względem poprzedniego o ok. 200 m. na południe. Poniżej fotografia północnej ściany czołowej parowozowni w Kościerzynie, z widocznym na elewacji rokiem "narodzin" 1929 (zdjęcie z dnia 29.03.2022).
Zobacz załącznik 1015395
Jeżeli ktoś wyłapie jakieś nieścisłości w powyższych wykazach, proszę o uzupełnienia, poprawki czy dodatkowe informacje.