• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.829 525 30
jak zauważyłem to prawie wszystkie wagony na ostatnim filmie były w wersji bez hamulców
W tam tych czasach hamulec to był luksus. Zobacz też, że wagony z hamulcem, to przeważnie te z budką hamulcową. Hamulec zespolony chyba był mało używany jeszcze w transporcie towarowym.
Nie wiem, o których wagonach na filmie myśli kolega @WojciechCieciwa ja widziałem tylko krótką migawkę przetaczanego składu kilku wagonów krytych z ludźmi w środku i jeden z nich nie miał hamulców. Ale trudno powiedzieć, jak wyglądał cały skład pociągu. A po drugie, wagony były spięte także przewodami hamulcowymi, co świadczy o tym, że skład miał hamulec zespolony. Przy prędkościach rzędu 50-60 km/h nie było potrzeby, żeby wszystkie wagony miały hamulec.

A dodatkowe zabezpieczenia na Magistrali Węglowej przed Gdynią nie były spowodowane brakiem hamulców w pociągach, tylko wyjątkowo trudnym profilem linii na tym odcinku, powodującym problemy nawet przy użyciu hamulca zespolonego.
 

Podobne wątki