• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

Damian c

Nowy użytkownik
Reakcje
36 1 0
Znajomy rozpoznał ten parowóz jako Th1 - różnice mogły być bo zbudowano ich bardzo dużo.
Natomiast co do wagonów. Pierwszy to wg mnie typowy ex-pruski brankard z zabudowanym gankiem. Coś jak poniższy model Brawy (zdjęcie z ich strony, model 49428):
Zobacz załącznik 1127281
Natomiast w wagonie za nim rozpoznaję 2-osiowy wagon klasy 3 budowy austriackiej o rozstawie osi 8 m.
I tutaj nie jestem pewien, bo było kilka wersji. Wydaje mi się, że wagon ze zdjęcia bliski jest wagonowi budowanemu wg normali 1b/1f w latach 1916-1925. Różnica jest taka, że ten na zdjęciu ma widoczne pionowe listwy na ścianie bocznej na całej wysokości, ten ze schematu nie, ma górną część z oknami i dolną, podzieloną na trzy sekcje. Na zdjęciu widoczne są też wysokie kominki na dachu oraz na ścianie czołowej trzy okna, czego nie ma na schemacie. Nie widzę też czy dach się obniża ku czołu wagonu.
Tak czy siak brak jest na rynku modelu takiego wagonu. Zobacz załącznik 1127293
Rysunek z książki Rabl Stockklausner "Österreichische Personenwaggons"
Parowozy to one detalami sie mogły różnić, tak bardzo nie zagłębiałem się. Dzięki za info o wagonie osobowym, w literaurze podanej napewno można dużo się dowiedzieć. Co do "brankardów" - po I wś - ile było zakladów typu ZNTK to tyle wychodzilo wagonów tego typu. Wygląd miały podobny ale różniły sie. Ten na fotografi widać, że ma blaszane obicie a nie drewniane. W każdym razie dla mnie temat ciekawy Pozdrawiam
 

Podobne wątki