• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Historia motoryzacji wg Ani i Kuby - osobowe

Kot Prezesa

Znany użytkownik
Reakcje
2.390 1 0
#83
Dziękujemy bardzo za oceny i komentarze.
#21
Czas na trochę młodsze auto, tym razem klasyka gatunku, czyli Mercedes-Benz 240D typoszeregu W123. Literka "W" mówi nam o tym, że jest to czterodrzwiowy sedan. Ten samochód był absolutne marzeniem wielu osób w Polsce (i nie tylko) lat osiemdziesiątych i początku dziewięćdziesiątych. Model ten był produkowany w latach 1975-1986. Jego produkcję dzielimy na trzy serie: 1975-1979, 1979-1982 oraz 1982-1986. Ponieważ model jest dobrze znany, warto może opisać, jak rozpoznać poszczególne serie produkcyjne. Najłatwiej wyróżnić ostatnią, gdyż posiadała owalny kształt reflektorów pod prostokątnymi kloszami świateł z przodu (mówimy cały czas o sedanie, czyli W123). Najtrudniej natomiast jest oddzielić od siebie dwie pierwsze serie, gdyż różnice były widoczne przede wszystkim wewnątrz pojazdu, które w serii drugiej było bardziej luksusowe. Przełączniki otrzymały bardziej zaokrąglone krawędzie, były nowe przeszycia foteli oraz mniejsze zagłówki. Koło kierownicy zostało pomniejszone o 10mm na średnicy. Jako ciekawostkę warto przytoczyć fakt dotyczący ceny Mercedesa W123. Zacznijmy od tego, iż pozycjonowany w klasie "E", czyli wyższej, był autem drogim. Wartość dobrze wyposażonego egzemplarza w zakupie stanowiła dwukrotność ceny np. VW Passata.
Nasz model firmy Busch 46864, to Mercedes-Benz 240D z drugiej serii produkcyjnej, posiadający silnik diesla o pojemności 2399cm3 i mocy 72KM, przyśpieszający do 100-tki w 22s :p, a prędkość maksymalna wynosiła 138Km/h. W kolorze bordowym prezentuje się następująco:
Zobacz załącznik 1014691 Zobacz załącznik 1014692 Zobacz załącznik 1014693 Zobacz załącznik 1014694 Zobacz załącznik 1014695
:)
Mam podobnego. Zielonego bodajże. Świetny model jednak nie mogę oprzeć się wrażeniu, że listwa w każdym jest zbyt lekko w łuk zrobiona. Jakby forma im nie siadła tak do końca.
 

Kot Prezesa

Znany użytkownik
Reakcje
2.390 1 0
#84
Dziękujemy bardzo za oceny i komentarze.
#21
Czas na trochę młodsze auto, tym razem klasyka gatunku, czyli Mercedes-Benz 240D typoszeregu W123. Literka "W" mówi nam o tym, że jest to czterodrzwiowy sedan. Ten samochód był absolutne marzeniem wielu osób w Polsce (i nie tylko) lat osiemdziesiątych i początku dziewięćdziesiątych. Model ten był produkowany w latach 1975-1986. Jego produkcję dzielimy na trzy serie: 1975-1979, 1979-1982 oraz 1982-1986. Ponieważ model jest dobrze znany, warto może opisać, jak rozpoznać poszczególne serie produkcyjne. Najłatwiej wyróżnić ostatnią, gdyż posiadała owalny kształt reflektorów pod prostokątnymi kloszami świateł z przodu (mówimy cały czas o sedanie, czyli W123). Najtrudniej natomiast jest oddzielić od siebie dwie pierwsze serie, gdyż różnice były widoczne przede wszystkim wewnątrz pojazdu, które w serii drugiej było bardziej luksusowe. Przełączniki otrzymały bardziej zaokrąglone krawędzie, były nowe przeszycia foteli oraz mniejsze zagłówki. Koło kierownicy zostało pomniejszone o 10mm na średnicy. Jako ciekawostkę warto przytoczyć fakt dotyczący ceny Mercedesa W123. Zacznijmy od tego, iż pozycjonowany w klasie "E", czyli wyższej, był autem drogim. Wartość dobrze wyposażonego egzemplarza w zakupie stanowiła dwukrotność ceny np. VW Passata.
Nasz model firmy Busch 46864, to Mercedes-Benz 240D z drugiej serii produkcyjnej, posiadający silnik diesla o pojemności 2399cm3 i mocy 72KM, przyśpieszający do 100-tki w 22s :p, a prędkość maksymalna wynosiła 138Km/h. W kolorze bordowym prezentuje się następująco:
Zobacz załącznik 1014691 Zobacz załącznik 1014692 Zobacz załącznik 1014693 Zobacz załącznik 1014694 Zobacz załącznik 1014695
:)
20231129_224254 (1).jpg
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#87
Dziękujemy za komentarze i oceny :)
#24
Dzisiaj zaprezentujemy auto nietypowe, wręcz niesamowite. W okresie produkcji jedno z najszybszych na świecie, a zarazem oszczędne. Parząc na ten samochód, niesamowite jest, że był on produkowany już przed II Wojną Światową, w latach 1936-1950. Mowa o modelu Tarta T87. Potężna limuzyna, o aerodynamicznych kształtach, z silnikiem umieszczonym z tyłu. Napędzał ją motor o pojemności 2,9 litra, V8 chłodzony powietrzem, o mocy 85KM. Przy masie pojazdu poniżej 1400Kg, pozwalało to na rozwinięcie prędkości nawet do 160Km/h, a spalanie oscylowało w granicach tylko 12,5 litra na 100Km. Osiągi sprawiły, że Tatra T87 pomimo swojej bardzo wysokiej ceny, stała się bardzo popularna wśród ludzi majętnych i szalonych. Między innymi upodobali ją sobie wysoko postawieni oficerowie nazistowskich Niemiec, które zajęły Czechosłowację w 1938 roku.
Nasza Tatra T87, model Wiking 082749, w kolorze srebrnym prezentuje się następująco:
20231022_213951.jpg
20231022_214001.jpg
20231022_214012.jpg
20231022_214020.jpg
20231022_214034.jpg
20231022_214051.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#94
Dziękujemy za opinie :)
#25
Dzisiaj zaprezentujemy postrach ulic PRL'u oraz całych Demoludów, jednakże nie w kolorze czarnym. Będzie to GAZ Wołga M21. Historię naszego auta zacznijmy od wyjaśnienia, co oznacza słynne GAZ, to nic więcej jak Gorkowskij Awtomobilnyj Zawod. Nasza Wołga M21 to samochód klasy średniej wyższej produkowany w latach 1956-1970, będący następcą modelu M20 Pobieda. M21 posiadała nadwozie typu sedan, natomiast był też model kombi o oznaczeniu M22. Napędzana była silnikiem R4 o pojemności 2,5 litra, i mocach od 70 do 85KM. Skrzynia manunalna o trzech biegach, zdarzały się bardzo rzadko automatyczne o tylu samo przełożeniach. W tamtych czasach było to auto drogie i luksusowe, toteż cała produckja zamknęła się ilością 639 478 egzemplarzy. Wołga M21 produkowana była w trzech seriach: I 1956-1958, II 1959-1962, III 1962-1970. Różnice poszczególnych serii najłatwiej rozponać po zmieniającym się pasie przednim samochodu. Ciekawostką pozostaje model M23, będący wersją z silnikiem V8 produkowanym dla KGB. Silnik pochodził z modelu GAZ Czajka i dysponował mocą 195KM, jednakże z zewnątrz nie było widać żadnej różnicy w obu samochodach.
Nasz wóz, to model firmy Herpa 023283-004, z III serii produkcyjnej Wołgi M21, a prezentuje się następująco:
20230907_182426.jpg
20230907_182434.jpg
20230907_182459.jpg
20230907_182510.jpg
20230907_182517.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#98
Jak pojedynek to pojedynek z Kolegą @Kot_Prezesa na Wołgi ;)
#26
Tym razem znów w innym kolorze niż czarny, Wołga M24, w naszym przypadku model GAZ-2401, czyli sedan. Występowała też wersja kombi GAZ-2402. Ten model Wołgi był produkowany w latach 1970-1985. Występowały dwa silniki, podstawowy o pojemności 2,5l i mocy 95KM oraz od 1974 roku V8 o pojemności 5,5l i mocy 190KM. Nasz model to samochód z pierwszej serii produkcyjnej 1970-1977. Miniatura Wołgi M24 firmy Herpa 024334-004 w kolorze niebieskim prezentuje się następująco:
20231022_212644.jpg
20231022_212651.jpg
20231022_212705.jpg
20231022_212713.jpg
20231022_212718.jpg
20231022_212728.jpg

:)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
25.428 387 20
#99
Wołga ciekawa, choć powiem szczerze, że wolę ten model w czerni, lub ewentualnie w tzw złamanej bieli. Czarny kojarzy mi się z ówczesnymi pierwszymi sekretarzami i tego typu "ważniakami" okresu PRL, a biała zawsze z taksówką z filmu "Wielki Szu".
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Samochody osobowe 97

Podobne wątki