#19
A teraz zrobimy przeskok na mapie w lewo, mianowicie do Francji. Natomiast przedstawienie modelu zaczniemy od takiej oto opowieści, iż około roku 1940 Pan Louis Renault nakazał swoim inżynierom, zbudować taki samochód jaki mają Niemcy. W tym przypadku chodziło mu dokładnie VW "Garbusa". I tak powstał nasz dzisiejszy bohater, Renault 4CV, z francuska "quatre chevaux". Był to typowy samochód dla ludu, jednakże w przeciwieństwie do Garbusa, miał czworo drzwi. Silnik był umieszczony z tyłu i napędzał również koła tylne. Produkowany był w latach 1947-1961, pomimo, iż w międzyczasie w roku 1956 pojawił się jego następca, Renault Dauphine, pokazany przez nas pod numerem #10. Dopiero jednak pojawienie się nowego pojazdu dla ludu, czyli modelu Renault 4, zakończyło jego produkcję definitywnie 1961 roku. Ciekawostką pozostaje fakt, iż 1953 roku auto przeszło lifting odchudzający, polegający na jego maksymalnym zubożeniu, aby ówczesna cena takiej właśnie wersji 4CV "Service" spadła poniżej 400 000 Franków.
Nasze auto to model z roku 1958, raczej standardowy, producent nic nie wspomina o wersji "Service". Renault 4CV firmy Busch 89110, w kolorze bordowym, wygląda następująco:
A teraz zrobimy przeskok na mapie w lewo, mianowicie do Francji. Natomiast przedstawienie modelu zaczniemy od takiej oto opowieści, iż około roku 1940 Pan Louis Renault nakazał swoim inżynierom, zbudować taki samochód jaki mają Niemcy. W tym przypadku chodziło mu dokładnie VW "Garbusa". I tak powstał nasz dzisiejszy bohater, Renault 4CV, z francuska "quatre chevaux". Był to typowy samochód dla ludu, jednakże w przeciwieństwie do Garbusa, miał czworo drzwi. Silnik był umieszczony z tyłu i napędzał również koła tylne. Produkowany był w latach 1947-1961, pomimo, iż w międzyczasie w roku 1956 pojawił się jego następca, Renault Dauphine, pokazany przez nas pod numerem #10. Dopiero jednak pojawienie się nowego pojazdu dla ludu, czyli modelu Renault 4, zakończyło jego produkcję definitywnie 1961 roku. Ciekawostką pozostaje fakt, iż 1953 roku auto przeszło lifting odchudzający, polegający na jego maksymalnym zubożeniu, aby ówczesna cena takiej właśnie wersji 4CV "Service" spadła poniżej 400 000 Franków.
Nasze auto to model z roku 1958, raczej standardowy, producent nic nie wspomina o wersji "Service". Renault 4CV firmy Busch 89110, w kolorze bordowym, wygląda następująco:
- 3
- 1
- Pokaż wszystkie