• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Historia motoryzacji wg Ani i Kuby - osobowe

OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#23
Dzisiaj zapraszamy na kolejną odsłonę Wartburga, jednakże w innym klimacie. Tym razem do naszej kolekcji trafił taki oto ciekawy zestaw. O ile sam Wartburg 353 w tym zestawie jest w wersji kombi zwanej "Tourist" z roku 1966, czyli z początku produkcji, to niewątpliwym rarytasem jest laweta, która jest do niego podczepiona oraz jej ładunek :cool: Mowa tu o dwóch kultowych motorach (skuterach) Simson model KR 51-1F Schwalbe zaprezentowanych w roku 1964. Ich produkcja na początku wynosiła 200 000 sztuk rocznie i została zakończona dopiero 1986 roku. Posiadał on dwusuwowy silnik o pojemności 50cm3. Oczywiście podczas tak długiego okresu produkcji wprowadzano modyfikacje, m.in. zwiększono moc silnika z 3,4KM, poprzez 3,6KM, do 3,7KM. Model ten odniósł międzynarodowy sukces, szczególnie w krajach socjalistycznych.
Nasz zestaw firmy Herpa nr 420419 prezentuje się następująco:
20230811_152343.jpg
20230811_152355.jpg
20230811_152404.jpg
20230811_152413.jpg
20230811_152449.jpg
20230811_152519.jpg
20230811_152224.jpg
20230811_152253.jpg
20230811_152304.jpg
20230811_152537.jpg
20230811_152549.jpg
20230811_152554.jpg
20230811_152613.jpg

:)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
25.428 387 20
#24
Wartburg z lawetą to fajny model, ale robotę robi tu ładunek lawety. Skutery rewelacyjne. Piękny zestaw trafiliście. (y) Gratuluję zakupu.
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#26
Dzisiaj będzie trochę Włoszczyzny :) Samochód Alfa Romeo Alfasud, z pierwszej serii produkcyjnej, z lat 1971-1978. W tym miejscu należy dodać, iż model ten był produkowany do 1983 roku, przy czym jego sportowa wersja Sprint, aż do 1989. Alfasud występowała aż w sześciu wersjach nadwozia: 3 lub 5 drzwiowy hatchback, 2 lub 4 drzwiowy sedan, 3 drzwiowe kombi (wersja Giardinetta) oraz 3 drzwiowe coupe (wersja Sprint). Wszystkich wersji wyprodukowano ponad 1 milion sztuk. Auto było klasyfikowane w segmencie C, czyli kompakt. Warto również wspomnieć o dwóch istotnych kwestiach. Po pierwsze są to czasy, kiedy Alfa Romeo jest marką samodzielną, jeszcze nie zależną od Fiata. Druga to silniki użyte w tej Alfie, a mianowicie 4 cylindrowe boksery o pojemnościach od 1,2 do 1,5 litra. Do tego manualne skrzynie biegów 4-biegowe, później 5-cio. Moce od 68 do szalonych 105KM (jak na takie lekkie auto - 900Kg) ;)
Nasz model firmy Herpa 024549-004, w kolorze zielonym, prezentuje się następująco:
20230811_183132.jpg
20230811_183152.jpg
20230811_183218.jpg
20230811_183234.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#29
Teraz czas na coś z Francji. Dzisiaj prezentujemy kultowy od dawna samochód Citroen DS. Model ten był produkowany przez aż 20 lat, pomiędzy rokiem 1955 a 1975. Przez ten czas przeszedł dwa faceliftingi, w roku 1963 oraz 1968. Samochód zaliczany do segmentu E, występował w trzech wersjach nadwozia: jako czterodrzwiowy sedan, pięciodrzwiowe kombi oraz dwudrzwiowy kabriolet. Był to samochód na wskroś nowoczesny, z bardzo innowacyjnymi technologiami jak na tamte czasy. Najbardziej znane oczywiście było hydropneumatyczne zawieszenie, które stało się niejako symbolem rozpoznawczym tej marki w późniejszych czasach. Posiadał jako pierwszy samochód produkowany masowo hamulce tarczowe z przodu. Był też pierwszym autem, od trzeciej serii produkcyjnej, które posiadało przednie reflektory skrętne podążające za torem jazdy. Jeżeli chodzi o silniki, to do dyspozycji były benzynowe, rzędowe, o czterech cylindrach. Pojemność silnika była odzwierciedlona w oznakowaniu modelu DS. I tak mieliśmy DS 19 - silnik 1,9; DS 21 - silnik 2,1 (tak naprawdę 2,2); oraz DS 23 - czyli silnik 2,3.
Nasz model w wersji DS 19 firmy Norev 157087, w kolorze granatowy metalik, rocznik 1958 z pierwszej serii produkcyjnej, prezentuje się następująco:
20230907_180212.jpg
20230907_180219.jpg
20230907_180231.jpg
20230907_180237.jpg
20230907_180253.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#31
Pozostajemy we Francji. Dzisiaj prezentacja bardzo ciekawego modelu, mianowicie samochód Renault Dauphine, czyli po naszemu "Delfina", produkowany w latach 1956-1967. Był to samochód z kategorii ekonomicznych (czytaj tanich), konkurujący w tamtym czasie z takimi autami jak Citroen 2CV, Mini Morris, czy Fiat 600. Jednakże był od konkurentów znacznie nowocześniejszy, a zastąpił w gamie Renault 4CV. Dauphine występował tylko w jednym nadwoziu, jako czterodrzwiowy sedan. Niewielki silnik o pojemności 845cm3 był umieszczony z tyłu i sprzężony na początku z trzybiegową skrzynią manualną, następnie z czterobiegową. Występował też trzybiegowy półautomat na przycisk ;) Samochód ten był produkowany w różnych częściach świata, np. w Argentynie, USA czy Australii. Łącznie wyprodukowano ponad 2 miliony egzemplarzy! :)
Nasz egzemplarz w kolorze jasnozielonym, firmy Norev 513074 prezentuje się następująco:
20230907_175339.jpg
20230907_175348.jpg
20230907_175401.jpg
20230907_175414.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#34
Wkroczmy zatem w świat arystokracji i luksusu :D Dzisiaj będzie to Rolls-Royce Silver Cloud. Model ten był produkowany w latach 1955-1966. W tym czasie przeszedł dwie modernizacje, zatem przy nazwie pojawia się dodatkowa informacja o serii produkcyjnej, zatem dochodzi II (w 1959) oraz III (w 1963). Przy okazji należy również wspomnieć o bliźniaczym samochodzie, jakim był Bentley S1, a różnił je w zasadzie tylko wygląd grilla. Silver Cloud występował w trzech wersjach nadwozia, jako czterodrzwiowa limuzyna, dwudrzwiowe coupe oraz cabrio. Ten potężny samochód był napędzany w serii I silnikiem o pojemności 4,9l (rzędowa 6), natomiast seria II i III otrzymały potężne V8 o pojemności 6,2l. Wszystkie serie posiadały czterobiegową skrzynię, oczywiście automatyczną :) Pomimo tego, iż wygląd tego samochodu można streścić w dwóch słowach: luksus i tradycja ;), ten potężny wóz o masie własnej 2,1 tony, potrafił osiągnąć setkę w 11 sekund, a prędkość maksymalną 180 Km/h.
Nasz model pochodzi z trzeciej serii produkcyjnej, którą rozpoznaje się głównie po podwójnych okrągłych reflektorach przednich.
Rolls-Royce Silver Cloud III model Busch 44425 prezentuje się następująco:
20230811_184702.jpg
20230811_184710.jpg
20230811_184726.jpg
20230811_184732.jpg
20230811_184747.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#36
Dzisiaj w naszej prezentacji pojawia się kolejny model z Francji, reprezentant segmentu C, czyli samochodów rodzinnych, Citroen GS. Model ten był podrukowany w latach 1970-1979, następnie po przejściu liftingu, już z oznaczeniem GSA, do roku 1986. Wytwarzano go również poza Francją w Ameryce Południowej, w Azji czy Afryce. Tutaj ciekawostka, był również wyeksportowany oficjalnie do DDR w ilości 5500 sztuk w latach 1979-1983. GS występował w czterech wersjach nadwozia, jako czterodrzwiowy fastback, pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi, a także jako trzydrzwiowy mały dostawczak. Interesujące są silniki używane w tym modelu, gdyż były chłodzone powietrzem, a pojemności to od 1,0l do 1,3l. Przez rok 1973 był montowany silnik Wankel'a o pojemności 2 litrów i mocy 106KM, jednakże z uwagi na kryzys paliwowy sprzedawał się słabo, wyprodukowano ich tylko 847 sztuk. GS z tym silnikiem otrzymał nazwę Birotor.
Występowały cztery poziomy wyposażenia: Special (podstawowy), Club (średni), X (sportowy) oraz Pallas (luksusowy). Dwa ostatnie poziomy wyposażenia występowały tylko w wersji fastback.
A nasz model to właśnie Citroen GS Pallas, firmy Norev 158220, w kolorze niebieski metalik. Wersję Pallas wyróżniały m.in. chromowane listwy boczne na drzwiach oraz błotnikach, a także pełne chromowane kołpaki na kołach. GS w tej wersji prezentuje się następująco:
20230907_174650.jpg
20230907_174700.jpg
20230907_174714.jpg
20230907_174722.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#39
Dzisiaj cofniemy się do czasów ZSRR, by podziwiać dzieło inżynierów rosyjskich. Mowa o marce Moskwicz, a w naszym przypadku modelu 403, który był produkowany przez zakłady MZMA w latach 1961-1965. Samochód ten zalicza się do grona aut kompaktowych. Model 403 występował tylko jako sedan, z silnikiem 1,3l o mocy 46KM i czterobiegową skrzynię manualną. Moskwicz 403 był ulepszoną wersją modelu 407, który z kolei był rozwinięciem modelu 402. Trochę to skomplikowane z tymi oznaczeniami ;) Generalnie serię to można opisać jako 402/403/407 (cała była produkowana w latach 1956-1965). Poza wersją sedan występował Moskwicz też w różnych innych typach nadwozia, włącznie z wersjami specjalnymi jak np. ambulans, ale wtedy pojawiały się kolejne oznaczenia serii, jak 422/423 dla kombii, czy 430 dla auta dostawczego.
Nasz model Moskwicza 403, Herpa 023672-004, w kolorze jasnoniebieskim prezentuje się tak:
20230811_183500.jpg
20230811_183904.jpg
20230811_183920.jpg
20230811_183945.jpg
20230811_183951.jpg

:)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Samochody osobowe 97

Podobne wątki