• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Historia motoryzacji wg Ani i Kuby - osobowe

OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.680 14 0
#42
Dzisiaj udamy się do Wielkiej Brytanii i zjedziemy z utartych szlaków, prezentujemy samochód Land Rover L316 z pierwszej serii. Produkowany był w latach 1983-1990 w trzech wersjach: Land Rover 110 (od 1983), Land Rover 90 (od 1984) oraz Land Rover 127 (od 1985). Liczba w oznaczeniu modelu to nic innego jak rozstaw osi podany w calach (oczywiście w przybliżeniu). Pierwsze dwie występowały jako trzydrzwiowe lub dwudrzwiowe pick-up'y, natomiast najdłuższy rozstaw osi był zarezerwowany dla wersji pięciodrzwiowej. Oczywiście wszystkie wersje miały napęd stały 4x4. Występowały następujące pojemności silników: 2,25l (4 cylindry) diesel i benzyna, następnie od 1985 roku 2,5litra benzynowy, diesel oraz turbo-diesel. Od 1983 roku była dostępna również V-ósemka o pojemności 3,5litra, zanana z samochodów Rover. Wszystkie wersje występowały ze skrzyniami manualnymi cztero- lub pięciobiegowymi (V8). Dużą ciekawostką pozostaje fakt, że silniki benzynowe oraz diesle miały ten sam blok silnika.
Nasz model firmy Brekina 13851, w kolorze jasnoniebieskim, prezentuje się tak:
20230907_182646.jpg
20230907_182656.jpg
20230907_182702.jpg
20230907_182712.jpg
20230907_182727.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.680 14 0
#46
Cofnijmy się troszeczkę w czasie do roku 1962, z którego to pochodzi nasz dzisiejszy samochód. Produkowana w latach 1958-1960 Simca Aronde P60. Model w naszej prezentacji to dokładnie Montlhery, czyli czterodrzwiowy sedan, napędzany silnikiem o pojemności 1,3 litra i mocy 57KM. Produkowana byłe we Francji, a także w Australii. P60 był trzecią generacją modelu Aronde, będącego pierwszym autorskim samochodem firmy Simca, wcześniejsze bazowały na modelach Fiata.
Nasza Simca Aronde P60 Montlhery, model Norev 576087, w kolorze biało-czerwonym prezentuje się następująco:
20230907_174847.jpg
20230907_174855.jpg
20230907_174914.jpg
20230907_174926.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.680 14 0
#50
#16
Cześć, postanowiliśmy wprowadzić numerację modeli, żeby się nie pogubić :) Jak widzicie powyżej, dzisiaj mamy nr 16. Jest nim samochód, który już się w tym wątku pojawił w poście nr 29 (https://forum.modelarstwo.info/threads/historia-motoryzacji-wg-ani-i-kuby-osobowe.59367/post-1081959), czyli Citroen DS. Tym razem auto z ostatniej serii produkcyjnej, lata 1968-1976. Rozpoznajemy ją przede wszystkim po nowych światłach z przodu, podwójne okrągłe reflektory ukryte pod wspólnym kloszem, a do tego skrętne (podążające za kierunkiem jazdy). Był to pierwszy samochód na świecie z takim rozwiązaniem technicznym. Nasza wersja to DS23, co oznacza największy dostępny silnik o pojemności 2,3 litra i mocy 141KM w wersji z elektronicznym wielopunktowym wtryskiem paliwa, dostępnym od roku 1972 (od tego samego roku występowała także wersja gaźnikowa o mocy 115KM). Jeżeli chodzi o skrzynie biegów, to mieliśmy do wyboru 5-biegową manualną lub 3-biegowy automat.
Nasz model firmy Norev 157086, w kolorze zielonym, prezentuje się następująco:
20230907_180603.jpg
20230907_180610.jpg
20230907_180621.jpg
20230907_180628.jpg
20230907_180634.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.680 14 0
#52
#17
Czas na kolejną prezentację, wracamy do czasów ZSRR, dzisiaj samochód Moskwicz 408, następca prezentowanego pod numerem #13 modelu 403. Produkowany był w latach 1964-1975, na rynkach europejskich występował pod różnymi nazwami, takimi jak Elite, Carat (w Norwegi), czy Scaldia (w Belgi). Dostępne były trzy wersje nadwozia: 4-drzwiowy sedan (408), 5-drzwiowe kombi (426) oraz 3-drzwiowy furgon (433). Podstawowym silnikiem był benzyniak o pojemności 1357cm3 i mocy 50KM (54KM w wersji eksportowych). Z biegiem lat, moc silnika wzrosła do 75KM dla wersji eksportowych (oznaczenie modelu 408E). Ciekawostką było pojawienie się silnika diesla firmy Perkins o pojemności 1,8 litra i mocy 52KM. W tej wersji Moskwicz 408 był oferowany tylko w Belgi, jako model Scandia. Nazwa została zaczerpnięta od nazwy firmy Scaldia-Volga SA z Brukseli, która zajmowała się importem tego samochodu z ZSRR oraz montażem wspomnianego silnika diesla. Niezależnie od wersji silnika, model 408 posiadał czterobiegową manualną skrzynię biegów.
Nasz Moskwicz 408 z lat produkcji 1964-1969 (okrągłe lampy przednie, zastąpione od roku 1969 owalnymi), model Herpa 024365-004, w kolorze zielonym, prezentuje się następująco:
20230907_182858.jpg
20230907_182905.jpg
20230907_182914.jpg
20230907_182922.jpg
20230907_182928.jpg

:)
 
Ostatnio edytowane:

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
27.836 108 2
#53
Krótki Landek jest super, Simca Aronde mam sentyment 25lat temu miałem taki samochód 1-1 , DS bardzo łądnie wygląda w tym kolorze , a Moskal na razie nie poprawny politycznie ale bardzo fajnie wykonany model (y)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.680 14 0
#57
#18
Proponujemy teraz przenosiny do Włoch, w drugą połowę lat pięćdziesiątych XX wieku, aby zobaczyć miejskie auto Fiat 600, czyli pierwsze "seicento", w wersji dwudrzwiowej. Ten model był produkowany we Włoszech w latach 1955-1969, w tym okresie fabrykę w Turynie opuściło ponad 2,5 miliona egzemplarzy. Podstawowym silnikiem był motor o pojemności 633cm3, stąd nazwa modelu "600". Jednakże występowała też większa jednostka o pojemności 737cm3 (750) oraz wersja sport 600s (pojemność 843cm3). Ciekawostką pozostaje fakt, że Fiat 600 był samochodem globalnym, produkowanym lub montowanym pod różnymi markami w Europie, jak i na świecie. Ograniczymy się tylko do samochodów dostępnych na naszym kontynencie: Seat 600/800 (Hiszpania), Fiat 600/770 Neckar Jangst (Niemcy), Zastava 750/850, Steyer (Austria), czy NSU (RFN).
Nasz modelik firmy Wiking 0099 06, w kolorze niebieskim, prezentuje się następująco:
20231022_213227.jpg
20231022_213239.jpg
20231022_213250.jpg
20231022_213304.jpg
20231022_213309.jpg
20231022_213320.jpg

:)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Samochody osobowe 97

Podobne wątki