#17
Czas na kolejną prezentację, wracamy do czasów ZSRR, dzisiaj samochód Moskwicz 408, następca prezentowanego pod numerem
#13 modelu 403. Produkowany był w latach 1964-1975, na rynkach europejskich występował pod różnymi nazwami, takimi jak Elite, Carat (w Norwegi), czy Scaldia (w Belgi). Dostępne były trzy wersje nadwozia: 4-drzwiowy sedan (408), 5-drzwiowe kombi (426) oraz 3-drzwiowy furgon (433). Podstawowym silnikiem był benzyniak o pojemności 1357cm3 i mocy 50KM (54KM w wersji eksportowych). Z biegiem lat, moc silnika wzrosła do 75KM dla wersji eksportowych (oznaczenie modelu 408E). Ciekawostką było pojawienie się silnika diesla firmy Perkins o pojemności 1,8 litra i mocy 52KM. W tej wersji Moskwicz 408 był oferowany tylko w Belgi, jako model Scandia. Nazwa została zaczerpnięta od nazwy firmy Scaldia-Volga SA z Brukseli, która zajmowała się importem tego samochodu z ZSRR oraz montażem wspomnianego silnika diesla. Niezależnie od wersji silnika, model 408 posiadał czterobiegową manualną skrzynię biegów.
Nasz Moskwicz 408 z lat produkcji 1964-1969 (okrągłe lampy przednie, zastąpione od roku 1969 owalnymi), model Herpa 024365-004, w kolorze zielonym, prezentuje się następująco: