Dzisiaj w naszej prezentacji pojawia się kolejny model z Francji, reprezentant segmentu C, czyli samochodów rodzinnych, Citroen GS. Model ten był podrukowany w latach 1970-1979, następnie po przejściu liftingu, już z oznaczeniem GSA, do roku 1986. Wytwarzano go również poza Francją w Ameryce Południowej, w Azji czy Afryce. Tutaj ciekawostka, był również wyeksportowany oficjalnie do DDR w ilości 5500 sztuk w latach 1979-1983. GS występował w czterech wersjach nadwozia, jako czterodrzwiowy fastback, pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi, a także jako trzydrzwiowy mały dostawczak. Interesujące są silniki używane w tym modelu, gdyż były chłodzone powietrzem, a pojemności to od 1,0l do 1,3l. Przez rok 1973 był montowany silnik Wankel'a o pojemności 2 litrów i mocy 106KM, jednakże z uwagi na kryzys paliwowy sprzedawał się słabo, wyprodukowano ich tylko 847 sztuk. GS z tym silnikiem otrzymał nazwę Birotor.
Występowały cztery poziomy wyposażenia: Special (podstawowy), Club (średni), X (sportowy) oraz Pallas (luksusowy). Dwa ostatnie poziomy wyposażenia występowały tylko w wersji fastback.
A nasz model to właśnie Citroen GS Pallas, firmy Norev 158220, w kolorze niebieski metalik. Wersję Pallas wyróżniały m.in. chromowane listwy boczne na drzwiach oraz błotnikach, a także pełne chromowane kołpaki na kołach. GS w tej wersji prezentuje się następująco: