• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Historia motoryzacji wg Ani i Kuby - osobowe

OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#27
W odpowiedzi na terenową Ładę Nivę Kolegi @Kot Prezesa , prezentujemy również auto terenowe z za Żelaznej kurtyny. Jest nim UAZ-469, samochód produkowany do dzisiaj od roku 1971. Napędzany silnikiem benzynowym rzędowym, czterocylindrowym, o pojemności 2,4l i mocy 75KM, sprzężonym z 4-biegową skrzynią manualną. UAZ-469 posiadał prześwit 300mm jak na pojazd wojskowy przystało. Jednakże występowała również wersja cywilna 469B, o prześwicie 220mm. Pod takimi oznaczeniami produkowany był w obu wersjach do roku 1985, kiedy to zmieniło się oznaczenie obu wersji. 469 przemianowano na UAZ-3151, natomiast 469B na UAZ-31512. UAZ-469 był podstawowym pojazdem wojskowym w armiach Układu warszawskiego. Głównym jego atutem były niewątpliwie właściwości jezdne w każdym praktycznie terenie, silnik umożliwiający jazdę na benzynie nawet 72-oktanowej, oraz bardzo prosta konstrukcja pozwalająca na szybką naprawę w każdych warunkach. Szacuje się, że mogło zostać wyprodukowanych nawet 2 miliony egzemplarzy tego modelu.
Nasze autko to UAZ 469, model Busch 52106, w barwach "GST" (Gesellschaft für Sport und Technik) - organizacji paramilitarnej NRD powstałej 7 sierpnia 1952 r. Prezentuje się następująco:
20230907_184536.jpg
20230907_184546.jpg
20230907_184558.jpg
20230907_184605.jpg
20230907_184612.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#28
Witamy Wszystkich w Nowym Roku! Życzymy Wam samych przyjemnych chwil oraz masy pożądanych modeli :D
Dzisiaj samochód, którego przedstawiać nie trzeba, Mercedes W201, czyli popularna "190-tka", zwana też "Baby Benz". Jednakże z okazji nadejścia Nowego Roku, będzie wersja rzadka i poszukiwana przez miłośników "gwiazdy", mianowicie 190E 2,5 16V. Ta wersja pojawiła się w roku 1988, zastępując silnik 2,3 16V dostępny od roku 1983. Oba silniki bazowały na czterocylindrowym M102 i były przebudowane przez firmę Cosworth, specjalnie dla zespołu Mercedesa w wyścigach DTM. Nasz auto to oczywiście wersja cywilna, legitymująca mocą 204KM (200KM z katalizatorem). Jak na tamte czasy był to samochód piekielnie szybki, przyśpieszał do 100Km/h poniżej 8s i osiągał prędkość maksymalną pow. 230Km/h.
Nasz model to Herpa 430654, w kolorze czarnym prezsntuje się następująco:
20230811_151545.jpg
20230811_151555.jpg
20230811_151608.jpg
20230811_151624.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
Dziękujemy za pozytywne reakcje na wyjątkową "190-tkę" :)
#29
Dołożymy zatem już taką zwyklejszą, jednak nie podstawową, gdyż z silnikiem benzynowym typu M102 i pojemności 2 litrów i mocy 122KM. Wracając generalnie do modelu W201, czyli "Baby Benz", był to najmniejszy model Mercedesa w tamtym czasie, i mówiąc obrazowo, uratował firmę przed bankructwem. A wszystko to dzięki znacznie przystępniejszej cenie niż modelu W123/W124 oraz atrakcyjnej i nowoczesnej sylwetce, co zaowocowało bardzo dużą popularnością "małego" Mercedesa. Przez cały okres produkcji od 1982 do 1993 roku wyprodukowano łącznie 1,879,629 sztuki. Wyróżniamy dwie serie produkcyjne, pierwsza w latach 1982-1988, tzw. wąska listwa oraz druga w latach 1988-1993, tzw. szeroka listwa. Dokładnie tak samo było z modelem W124. Nasza "190-tka" to auto z szeroką listwą, model Brekina 13202 z serii Starmada. Nasz Mercedes 190E 2.0 w kolorze niebieskim prezentuje się następująco:
20230907_183549.jpg
20230907_183624.jpg
20230907_183659.jpg
20230907_183707.jpg
20230907_183717.jpg

:)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#30
Przeskakujemy teraz przez Żelazną kurtynę, i prezentujemy marzenie trochę innych Niemców, tych z DDR ;), mianowicie samochód Trabant 601. Niemcy nazywali go pieszczotliwie "Trabi", a u nas mówiono na niego "Trampek" albo "Mydelniczka". Produkowany był w latach 1964-1990, w tym czasie powstało około 3 miliony sztuk tego pojazdu. Był to typowy pojazd dla ludu, taka trochę odpowiedź wschodnich Niemiec na VW Garbusa, który pozostał po zachodniej stronie barykady. Trabant produkowany był w dwóch podstawowych odmianach nadwozia: jako 2-drzwiowy sedan pod nazwą Limousine (cóż za dumna nazwa :p) lub jako 3-drzwiowe kombi pod nazwą Universal. Zdarzały się też wersje wyjątkowe, jak np kabriolet. Dostępne były trzy poziomy wyposażenia: "standard" (601), od 1966 roku "Sonderwunsch" (601 S) oraz w latach 1966-1979 "de Lux" przemianowany później na "S de Lux".
Nasz model to Trabant 601 S firmy Busch 53106, w kolorze pastelowo-zielonym z białym dachem, a prezentuje się tak:
20231022_211409.jpg
20231022_211420.jpg
20231022_211430.jpg
20231022_211437.jpg
20231022_211450.jpg

:)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Samochody osobowe 97

Podobne wątki