• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Historia motoryzacji wg Ani i Kuby - osobowe

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
27.838 108 2
Zastanawia mnie polityka producentów po co wprowadzać na rynek model który jest produkowany już przez 3 innych producentów. I tak porówniując go z Wikingiem to w całej rozciąłgości Busch jest lepszy ale porównując z Herpą już nie jest tak pięknie, Przód modelu u Buscha wydaje się bardziej dopracowany niż w Herpie ale tylne lampy koła i sylwetka boczna moim zdaniem jest lepsza w Herpie.
Gratuluję nabytku.
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
Zastanawia mnie polityka producentów po co wprowadzać na rynek model który jest produkowany już przez 3 innych producentów.
To mi trochę przypomina sytuację z Robo i Piko. Nie mam zielonego pojęcia, jaki jest w tym sens biznesowy, jeżeli modele są plus minus porównywalne. Chociaż patrząc na świat motoryzacji, to odnoszę wrażenie, że wszyscy mają jednego wizjonera-projektanta. Jak wymyślił tylną listwę w chromie, zaraz ją miały wszystkie marki od "premium" do reszty, itd. ;)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#32
Teraz robimy przeskok do Francji i prezentujemy samochód Citroen ID19, który był produkowany w latach 1957-1969. Wersja Break, czyli kombi pojawiła się rok później, czyli w 1958 roku. ID był niczym więcej, jak uboższą wersją modelu DS, który zaprezentowaliśmy pod #9. Przyczyną wprowadzenia tego modelu była bardzo wysoka cena jego pierwowzoru. Na tamte lata DS był autem bardzo luksusowym i o 65% droższym od modelu, który zastąpił, co wpłynęło negatywnie na wielkość sprzedaży. Dlatego model ID będący standardowo wyposażonym pojazdem, tańszym o 25%, znacząco ją poprawił. Nasz Citroen napędzany był najmniejszym silnikiem z gamy, o pojemności 1,9l i mocy 69KM, nieznacznie słabszym niż w modelu DS.
Nasz model to Citroen ID Break firmy Norev 155059 z roku 1960, w kolorze niebieskim ze srebrnym dachem prezentuje się następująco:
20230907_180403.jpg
20230907_180413.jpg
20230907_180426.jpg
20230907_180434.jpg
20230907_180440.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#33
Pozostajemy we Francji, czas na samochód nietypowy, markę pewnie znaną nielicznym. Dzisiaj prezentujemy samochód Facel Vega III, w wersji cabrio z roku 1963. Był niestety to ostatnia, trzecia generacja tego modelu, gdyż już 1964 roku firma Facel została zamknięta. Produkowała samochody pod własną marką zaledwie przez 10 lat. Przyczyną takiego stanu rzeczy były olbrzymie problemy z jakością silników w mniejszym modelu Facellia. Wcześniej, od roku 1939 wytwarzała nadwozia wersji sportowych dla znanych marek, takich jak Ford czy Simca. Wracając do naszego auta, Facel Vega był to szybki samochód sportowy z silnikami V8 od Chryslera. Nasz model posiadał potężny silnik 6,3l z serii Typhoon.
Facel Vega III cabrio, model Norev 453003, w kolorze srebrnym, prezentuje się następująco:
20230907_183054.jpg
20230907_183103.jpg
20230907_183124.jpg
20230907_183133.jpg
20230907_183139.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#34
Pozostajemy we Francji, prezentując samochód Peugeot 604. Model ten był klasyfikowany jako limuzyna klasy wyższej, czyli segment "E". Było to auto wyjątkowo luksusowe, pierwsze takie w palecie marki Peugeot. Produkowano go w latach 1975-1985, wyprodukowano łącznie ponad 153 tysięcy sztuk, co należy odbierać raczej w kategorii porażki rynkowej. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy była jego cena, wyższa od konkurentów takich jak BMW "5", Citroen CX Pallas czy Ford Granada 3000. Nasz Peugeot 604 był napędzany silnikiem benzynowym V6, o pojemności 2,7l, a następnie 2,8l (oba tej samej mocy 144KM) oraz turbodoładowanym silnikiem diesla o pojemności 2,3l (80KM), a następnie 2,5l (90KM). W tym miejscu należy zaznaczyć, że był to pierwszy samochód osobowy w europie, napędzany doładowanym dieslem.
Nasz Peugeot 604 firmy Norev 476412, w kolorze jasnoniebieskim prezentuje się następująco:
20230907_175900.jpg
20230907_175910.jpg
20230907_175944.jpg
20230907_175953.jpg
20230907_180007.jpg

:)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
25.428 387 20
Świetny model. Pięknie prezentuje się w niebeskim meteliku. Fajnie, że metaliczne ziarno jest bardzo drobne i nie razi w oczy. Podoba mi się. (y)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#35
Teraz przenosimy się do Demoludów, ponownie gości u nas Wartburg 353 rocznik 1966 wersji sedan, poprzedni wystąpił pod numerem #5. Nasz kolejny to model firmy Herpa 022903-006 w kolorze czerwonym, a prezentuje się tak:
20231022_210423.jpg
20231022_210431.jpg
20231022_210451.jpg
20231022_210457.jpg

:)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Samochody osobowe 97

Podobne wątki