#44
Kolejny samochód to Audi A2, który był produkowany w latach 1999-2005, jako pięciodrzwiowy hatchback. Auto bazowało na płycie podłogowej PQ24, wspólnej w tamtym okresie dla wielu samochodów z Grupy VW, takich jak Polo IV, Seat Ibiza III czy Skoda Fabia I. Audi A2 napędzane było dwoma silnikami benzynowymi, oraz trzema diesla. Benzynowe R4 to 1,4l o mocy 75Km oraz 1,6l o mocy 110KM. Natomiast wszystkie diesle były trzycylindrowe o pojemnościach 1,2l TDI i mocy 61KM oraz 1,4l TDI w dwóch wariantach: 75Km i 90KM. Występowały dwa rodzaje skrzyni biegów, 5-biegowy manual lub 5-biegowy automat. Audi A2 było w pewnym sensie prekursorem w klasie małych minivanów, na tamten czas przypominało pomniejszoną wersją Renault Espace, jeżeli chodzi o bryłę i założenia konstrukcyjne. Największą wadą Audi A2 było aluminiowe nadwozie, które okazało się bardzo drogie zarówno w produkcji, jak i utrzymaniu. W przypadku nawet najdrobniejszego uszkodzenia karoserii, trzeba było wymieniac cały element na nowy. Audi zdecydowało się mna tak wyjątkową technologię, idąc śladem najwiędkszego brata, czyli A8. Zastosowanie aluminium zdecydowanie obniżyło masę auta i pozwoliło przy niezłych osiągach, na zastosowanie małych silników, które były wyjątkowo jak na swój czas ekonomiczne. Audi A2 z silnikiem diesla potrafiło palić około 3 litrów na 100Km. Jednakże przez taką technologię cena zakupu auta była bardzo wysoka, i co za tym idzie, sprzedaż wyglądała raczej słabo. W całym okresie sprzedano tylko około 170 000 sztuk tego najmniejszego Audi.
Nasze Audi A2 to model Rietze 21000, w kolorze miedzianym, które prezentuje się następująco: