• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Historia motoryzacji wg Ani i Kuby - osobowe

Astro

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
10.206 301 15
Niebieski rządzi. Wygląda najmniej plastikowo. Przedałyby się blachy, trchę washa i podmalowsnie chromem reflektorów w środku. Choć nie każdy ma ochotę ingerować w model. Mam kilka tych fiacików podobnie jak i wartburgów - u mnie czekają na urealnienie.
PS. Duży plus za kilka słów rysu historycznego.
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.689 14 0
Przedałyby się blachy, trchę washa i podmalowsnie chromem reflektorów w środku. Choć nie każdy ma ochotę ingerować w model.
Dziękujemy za miłe słowa. :) Modele będą urealniane na makietę z czasem. Niestety nasz wątek Kolekcja pojazdów wszelkich Ani i Kuby został przerwany z przyczyn obiektywnych, a tam właśnie prezentowane auta opuszczały świeżo warsztat :)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.689 14 0
#41
Na zakończenie prezentacji Fiata 124 pokażemy jego bliźniaka z Hiszpanii, czyli samochód marki Seat 124, który był produkowany w latach 1968-1980. W tym miejscu warto się pochylić nad samą historią firmy SEAT. Mianowicie, od samego początku produkowała samochody na licencji Fiata. Pomimo tego, że rząd Hiszpanii pragnął posiadać własne auto, wojna domowa, a następnie II Wojna Światowa spowodowały znaczne zubożenie kraju, oraz całkowity brak technologii oraz fachowców z branży motoryzacyjnej. Dlatego, zdecydowano się na rozpoczęcie współpracy z którymś z największych producentów w europie. Rozważano współpracę z Fiatem lub VW, jednakże wybrano Włochów z uwagi na doświadczenie dotyczące produkcji swoich modeli na licencji w różnych krajach przed i po wojnie. I tak w roku 1950 rozpoczęła się historia marki Seat w ścisłej kooperacji z firmą Fiat.
Nasz Seat 124 to model Brekina 22419 w kolorze białym, prezentuje się następująco:
20231228_144800.jpg
20231228_144809.jpg
20231228_144814.jpg
20231228_144828.jpg
20231228_144837.jpg
20231228_144732.jpg
20231228_144741.jpg

:)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
25.431 387 20
Tak miały w rzeczywistości, jak rozpoczęła się produkcja :)
Zobacz załącznik 1039084
Źródło: Wikipedia
Tak, masz rację, ale i tak mi nie pasuje... Wolę je bez tych napisów na drzwiach. :)
Abstrahując od moich gustów, to przy produkcji modelu mogli chociaż postarać się i dać taką samą czcionkę w napisie... :podstepny:
 

Kot Prezesa

Znany użytkownik
Reakcje
2.397 1 0
Niebieski wygląda najlepiej i wydaje się nawiązywać do realnej palety.
Bardzo lubię oglądać Waszą kolekcję.
Jak tak na nią patrzę, to przychodzi mi do głowy historia z wczesnych lat 90- tych kiedy z kolegą zespołu odwiedziliśmy melomana i kolekcjonera muzyki metalowej. Staliśmy zaczarowani, wpatrzeni w dziesiątki jeśli nie setki kaset od począwszy od Anathemy, Paradise Lost, Slayera kończąc na olsztyńskim Vaderze i w kojcu mój kolega wybąkał:
-Masz tu zaaaaaajebistą muzykę!
Tamten niewzruszony odpowiedział
- Wiem, ch..jowej nie znajdziecie.
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.689 14 0
#42
Dzisiaj zaprezentujemy coś młodszego, będzie to Ford Mondeo Mk III, produkowany w latach 2000-2007. Mondeo występowało w trzech wersjach nadwozia: sedan, liftback oraz kombi. Co ciekawe Mk III oznacza druga generację Forda Mondeo, a nie trzecią jak sugeruje oznaczenie. Występowała szeroka gama silników. Benzynowe R4 1,8l i 2,0l od Mazdy, V6 2,5l i 3,0l, oraz słynne V6 3,0 w wersji ST220. Z tym ostatnim silnikiem nasz Ford przyśpieszał do setki w 7,6s i osiągał prędkość maksymalną 250Km/h. Dostępne też były dwa silniki diesla o pojemnościach 2,0l i 2,2l, najmocniejszy dysponował mocą 155KM. Bardzo dużo uwagi poświęcono zaprojektowaniu i wykończeniu wnętrza samochodu. Ford starał się prześcignąć największego rywala, czyli VW Passata B5, który wyznaczył w 1996 roku nowe standardy w tym zakresie w klasie D. Wg wielu użytkowników, Ford dał radę :).
Nasz model Forda Mondeo to wersja sedan (pewnie 2,0), firmy Rietze 21140, w kolorze srebrnym prezentuje się następująco:
20231228_152708.jpg
20231228_152718.jpg
20231228_152728.jpg
20231228_152736.jpg
20231228_152744.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.689 14 0
#43
Kolejna prezentacja samochodu z Niemiec, lecz nieco starszego. Prezentujemy VW 1500 Typ 3., który był produkowany w latach 1961-1973. Był to samochód klasy kompakt, który występował w Europie w pięciu typach nadwozia, wszystkie dwudrzwiowe. Najbardziej znany i pożądana była wersja Typ 34., czyli Karmann Ghia. Jednakże, sam samochód, którego wyprodukowano ponad 2,5 miliona sztuk, jednakże w drugiej połowie produkcji stał się konstrukcją raczej nienowoczesną. Szczególnie, że bazował pośrednio na VW Typ 1., czyli na Garbusie i miał silnik umieszczony z tyłu. Początkowo o pojemności 1500cm3, następnie 1600cm3, przy czym oba były oferowane do końca produkcji.
Nasz model to VW 1500 Typ 3. w wersji dwudrzwiowy sedan, model Brekina 26011, w kolorze zielonym. Prezentuje się następująco, przepraszamy przy tym za pierwsze zdjęcie, ale "coś" poszło nie tak ;):
20231228_152255.jpg
20231228_152308.jpg
20231228_152315.jpg
20231228_152325.jpg
20231228_152333.jpg
:)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
25.431 387 20
Samochód to już klasyk, a i model też właściwie klasyk, bo wydany lata temu. Przydałoby się wznowienie w dzisiejszej technologii, bo model zasługuje na dobrą wersję.
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.689 14 0
#44
Kolejny samochód to Audi A2, który był produkowany w latach 1999-2005, jako pięciodrzwiowy hatchback. Auto bazowało na płycie podłogowej PQ24, wspólnej w tamtym okresie dla wielu samochodów z Grupy VW, takich jak Polo IV, Seat Ibiza III czy Skoda Fabia I. Audi A2 napędzane było dwoma silnikami benzynowymi, oraz trzema diesla. Benzynowe R4 to 1,4l o mocy 75Km oraz 1,6l o mocy 110KM. Natomiast wszystkie diesle były trzycylindrowe o pojemnościach 1,2l TDI i mocy 61KM oraz 1,4l TDI w dwóch wariantach: 75Km i 90KM. Występowały dwa rodzaje skrzyni biegów, 5-biegowy manual lub 5-biegowy automat. Audi A2 było w pewnym sensie prekursorem w klasie małych minivanów, na tamten czas przypominało pomniejszoną wersją Renault Espace, jeżeli chodzi o bryłę i założenia konstrukcyjne. Największą wadą Audi A2 było aluminiowe nadwozie, które okazało się bardzo drogie zarówno w produkcji, jak i utrzymaniu. W przypadku nawet najdrobniejszego uszkodzenia karoserii, trzeba było wymieniac cały element na nowy. Audi zdecydowało się mna tak wyjątkową technologię, idąc śladem najwiędkszego brata, czyli A8. Zastosowanie aluminium zdecydowanie obniżyło masę auta i pozwoliło przy niezłych osiągach, na zastosowanie małych silników, które były wyjątkowo jak na swój czas ekonomiczne. Audi A2 z silnikiem diesla potrafiło palić około 3 litrów na 100Km. Jednakże przez taką technologię cena zakupu auta była bardzo wysoka, i co za tym idzie, sprzedaż wyglądała raczej słabo. W całym okresie sprzedano tylko około 170 000 sztuk tego najmniejszego Audi.
Nasze Audi A2 to model Rietze 21000, w kolorze miedzianym, które prezentuje się następująco:
20240104_214328.jpg
20240104_214338.jpg
20240104_214348.jpg
20240104_214358.jpg
20240104_214434.jpg

:)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Samochody osobowe 97

Podobne wątki