#51
Pozostajemy w Niemczech, jednak po drugiej stronie barykady. Przed nami Mercedes-Benz 200 typoszeregu W110. Nasz samochód należy do segmentu "E", czyli klasy średniej wyższej. Był bezpośrednim następcą "Pontona". Bardzo interesujący jest fakt, iż W110 to tak naprawdę skrócona wersja modelu W111, limuzyny segmentu "F", protoplasty S-Klasse. Dokładnie rzecz opisując, nasz Mercedes miał krótszy przód (także inne lampy przednie), z uwagi na montowane mniejsze silniki, głównie czterocylindrowe. Również wyposażenie wnętrza było mniej luksusowe, pozbawione np. wstawek drewnianych. Jednakże pozostałe wymiary były identyczne. W110 był produkowany w dwóch seriach, pierwsza w latach 1961-1965 jako model 190 i 190D, druga w latach 1965-1968 jako 200, 230 (R6) oraz 200D. Z uwagi na swoje wymiary oraz bardzo oszczędny silnik diesla, stał się on ulubionym samochodem taksówkarzy. Diesli wyprodukowano w I serii ponad 225 000 wobec 130 000 benzyn, oraz w II serii ponad 161 000 sztuk, wobec "tylko 110 000" benzyn. Na koniec ciekawostka dotycząca wersji nadwozia, gdyż W110 był pierwszym Mercedesem dostępnym w wersji kombii "Estate". Ale to już temat na osobną prezentację.
Nasz model MB 200, czyli auto z drugiej serii produkcyjnej, z dwulitrowym silnikiem benzynowym R4 o mocy 95KM. Model Herpa 420457-003 w kolorze taksówkowym
prezentuje się następujaco: