• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Historia motoryzacji wg Ani i Kuby - osobowe

OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
Takiego pamiętam z podwórka, sąsiad miał właśnie w takim niebieskim majtkowym kolorze.
Rzeczywiście, to był chyba najpopularniejszy z tamtych lat. Pamiętam, że znajomy mojego Dziadka miał takiego i potrafił wsadzić do bagażnika wielkiego dzika, co potwierdza pojemność bagażnika :p Potem, co prawda Trampek ledwo jechał, bo był przeładowany ;)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#50
Tak dla lekkiego przełamania dominacji firmy Busch, Trampek od Herpy, model 020770-006, w kolorze szarego mydła z białym dachem ;):
20231022_212114.jpg
20231022_212122.jpg
20231022_212133.jpg
20231022_212140.jpg
20231022_212143.jpg

Oraz cała trójka:
20231022_212030.jpg
20231022_212036.jpg
20231022_212053.jpg
20231022_212100.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#51
Pozostajemy w Niemczech, jednak po drugiej stronie barykady. Przed nami Mercedes-Benz 200 typoszeregu W110. Nasz samochód należy do segmentu "E", czyli klasy średniej wyższej. Był bezpośrednim następcą "Pontona". Bardzo interesujący jest fakt, iż W110 to tak naprawdę skrócona wersja modelu W111, limuzyny segmentu "F", protoplasty S-Klasse. Dokładnie rzecz opisując, nasz Mercedes miał krótszy przód (także inne lampy przednie), z uwagi na montowane mniejsze silniki, głównie czterocylindrowe. Również wyposażenie wnętrza było mniej luksusowe, pozbawione np. wstawek drewnianych. Jednakże pozostałe wymiary były identyczne. W110 był produkowany w dwóch seriach, pierwsza w latach 1961-1965 jako model 190 i 190D, druga w latach 1965-1968 jako 200, 230 (R6) oraz 200D. Z uwagi na swoje wymiary oraz bardzo oszczędny silnik diesla, stał się on ulubionym samochodem taksówkarzy. Diesli wyprodukowano w I serii ponad 225 000 wobec 130 000 benzyn, oraz w II serii ponad 161 000 sztuk, wobec "tylko 110 000" benzyn. Na koniec ciekawostka dotycząca wersji nadwozia, gdyż W110 był pierwszym Mercedesem dostępnym w wersji kombii "Estate". Ale to już temat na osobną prezentację.
Nasz model MB 200, czyli auto z drugiej serii produkcyjnej, z dwulitrowym silnikiem benzynowym R4 o mocy 95KM. Model Herpa 420457-003 w kolorze taksówkowym ;) prezentuje się następujaco:
20240503_155742.jpg
20240503_155755.jpg
20240503_155805.jpg
20240503_155815.jpg
20240503_155840.jpg

:)
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
27.838 108 2
Zastanawiam się po co Herpa wypuściła ten model skoro już od nastu lat jest ten model ze Stramady i pod każdym względem jest lepszy od Herpy , szczególnie jeśli chodzi o proporcje i detale. Swoją drogą mam sentyment do 110 zwanego potocznie skrzydlakiem gdyż miałem takie auto, kupiłem je tuż przed maturą i kilka lat się niem woziłem mimo że był w tak zwanym stanie ''dobra baza do renowacji '' :) ;) ;) Miałem oczywiście 190d z 1966 roku, co by nie mówić świetny wóz :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Samochody osobowe 97

Podobne wątki