• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Historia motoryzacji wg Ani i Kuby - osobowe

OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.686 14 0
#54
Kolejne auto osobowe w naszym wątku, tym razem jest to Opel Kadett B Caravan, czyli wersja kombi, ale 3-drzwiowa. Parę słów na temat samego modelu Kadett B. "B" oznacza jego drugą generację, produkowaną w latach 1965-1973 w niemieckich zakładach Opla w Bochum. Jest to auto z segmentu "C", i ciekawostką pozostaje fakt, iż występowało aż w ośmiu wersjach nadwozia: 1715970374193.jpg
Opel Kadett B był dostępny tylko z silnikami benzynowymi o pojemnościach od 1,0l do 1,9l, i mocach odpowiednio od 40KM do 106KM. Występowały również wersje specjalne, ale o nich mamy nadzieję napiszemy, kiedy znajdą się w naszej kolekcji. Dostępne były trzy poziomy wyposażenia (wykończenia) samochodu: podstawowa (nazwana po prostu "Kadett"), "L" i "LS". Poziom "L" (taki jest właśnie prezentowany samochód) można rozpoznać po chromach na zewnątrz i lepiej wykończonym wnętrzu, natomiast najbogatsza wersja "LS" była przewidziana do nadwozi fastback.
Nasz Opel Kadett B Caravan L to model Brekina 20432, w kolorze czerwonym prezentuje się następująco:
20231022_205536.jpg
20231022_205546.jpg
20231022_205556.jpg
20231022_205604_001.jpg
20231022_205616.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.686 14 0
#55
Kontynuujemy przygodę z marką Opel, kolejny model, tym razem Diplomat A. Jest to luksusowy samochód segmentu "F" produkowany w latach 1964-1968. W tamtym czasie był częścią grupy największych modeli Opla, zwanych KAD (Kapitän-Admiral-Diplomat). W tej trójcy pełnił rolę najbardziej luksusowego. Produkowano go głównie jako czterodrzwiowego sedana, ale również pojawiła się limitowana wersja coupe w liczbie 327 sztuk. Samochody KAD napędzane były dużymi i mocnymi silnikami: R6 2,6l i 2,8l o mocach 100KM i 125KM, V8 small-block 4,6l 190KM oraz V8 small-block 5,4l i mocy 230KM. Ten ostatni silnik ma symbol 327, i stąd się wzięła liczba egzemplarzy coupe (wyłącznie z tym motorem), którą wyprodukowano. Interesujące jest montowanie tylko jednego rodzaju skrzyni biegów, mianowicie 2-biegowego automata. Był to jeden z najdrożych samochodów na rynku niemieckim w tamtym czasie, ale też jeden z najszybszych. Przyśpieszenie od 0 do 100Km/h zajmuje tylko 10s, a prędkośc maksymalna 200Km/h. Łącznie wyprodukowano ponad 9 tysięcy sztuk tego luksusowego samochodu.
Nasz Opel Diplomat A model Brekina 20762, w kolorze pomarańczowym z czarnym dachem, prezentuje się następująco:
20231228_150736.jpg
20231228_150747.jpg
20231228_150756.jpg
20231228_150807.jpg
20231228_150818.jpg

:)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
25.428 387 20
Piękny... po prostu piękny. Klasyczna sylwetka, metaliczny lakier i czarny dach powodują, że wygląda rewelacyjnie i jednocześnie dostojnie, jak na dyplomatę przystało. Świetny zakup. (y)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.686 14 0
#56
To może dodamy jeszcze jeden model Opla do naszej kolekcji. tym razem jest Opel Rekord P2, który był produkowany w latach 1960-1963. Rekord jest to samochód segmentu "E", który był oferowany w pięciu wersjach nadwozia: 2 lub 4-drzwiowy sedan, 2-drzwiowe coupe, 3-drzwiowe kombi oraz 3-drzwiowy VAN. Występowała również szósta wersja pick-up, ale tylko w RPA. Można było również dostać Opla Rekorda P2 w wersji cabrio, jednakże był on budowany przez niemiecką firmę Autenrieth z Darmstadt, która przerabiała oryginalny samochód. Dostępne były dwa silniki benzynowe, pierwszy o pojemności 1,5l i mocy 50Km, drugi 1,7l i mocy 55KM, który w latach 1962-1963 występował również w wersji "S" z mocą 60KM. Podstawą skrzynią biegów była ręczna przekładnia 3-biegowa, jednakże za dopłatą można było otrzymać 4-biegową (wszystkie biegi zsynchronizowane).
Nasz Opel Rekord P2 model Brekina 20149 prezentuje się następująco:
20231228_151102.jpg
20231228_151112.jpg
20231228_151118.jpg
20231228_151126.jpg
20231228_151134.jpg
20231228_151141.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.686 14 0
#57
Zmieniamy Niemcy na Włochy, czyli wiadomo, że musi być coś "bella". Przed Wami Alfa Romeo GTA, czyli sportowa wersja modelu Alfa Romeo Giulia. Auto produkowane w latach 1965-1975, tylnonapędowe, z silnikiem umieszczonym z przodu. Wersja GTA była przygotowana specjalnie do motosportu, miała aluminiowe nadwozie oraz wiele elementów wykonanych z tworzyw sztucznych celem obniżenia wagi. Podstawową odmianą GTA jest "1600", z silnikiem 1,6l i mocy 115KM w wersji drogowej, oraz 170KM w wersji torowej. W roku 1968 pojawia się wersja 1300, zwana Junior, i to jest właśnie taki samochód jaki prezentujemy w naszej kolekcji, w wersji dopuszczonej do ruchu. Tutaj, jak samo oznaczenie modelu sugeruje, mamy silnik 1,3l o mocy 110KM, który bazował na 1,6l, ale miał krótszy skok tłoka. Wersja torowa posiadała moc 165KM. GTA odnosiła wiele sukcesów na torach wyścigowych Europy, samochody te wygrywały serię ETCC w roku 1966, 1967, 1968 oraz 1970 i 1971.
Nasza Alfa Romeo GTA 1300 Junior, wersja drogowa, model Brekina 29704, w kolorze zielonym prezentuje się następująco:
20231228_145858.jpg
20231228_145908.jpg
20231228_145918.jpg
20231228_145935.jpg
20231228_145951.jpg

:)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Samochody osobowe 97

Podobne wątki