#57
Zmieniamy Niemcy na Włochy, czyli wiadomo, że musi być coś "bella". Przed Wami Alfa Romeo GTA, czyli sportowa wersja modelu Alfa Romeo Giulia. Auto produkowane w latach 1965-1975, tylnonapędowe, z silnikiem umieszczonym z przodu. Wersja GTA była przygotowana specjalnie do motosportu, miała aluminiowe nadwozie oraz wiele elementów wykonanych z tworzyw sztucznych celem obniżenia wagi. Podstawową odmianą GTA jest "1600", z silnikiem 1,6l i mocy 115KM w wersji drogowej, oraz 170KM w wersji torowej. W roku 1968 pojawia się wersja 1300, zwana Junior, i to jest właśnie taki samochód jaki prezentujemy w naszej kolekcji, w wersji dopuszczonej do ruchu. Tutaj, jak samo oznaczenie modelu sugeruje, mamy silnik 1,3l o mocy 110KM, który bazował na 1,6l, ale miał krótszy skok tłoka. Wersja torowa posiadała moc 165KM. GTA odnosiła wiele sukcesów na torach wyścigowych Europy, samochody te wygrywały serię ETCC w roku 1966, 1967, 1968 oraz 1970 i 1971.
Nasza Alfa Romeo GTA 1300 Junior, wersja drogowa, model Brekina 29704, w kolorze zielonym prezentuje się następująco: