• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Historia motoryzacji wg Ani i Kuby - osobowe

Kot Prezesa

Znany użytkownik
Reakcje
2.398 1 0
#57
Zmieniamy Niemcy na Włochy, czyli wiadomo, że musi być coś "bella". Przed Wami Alfa Romeo GTA, czyli sportowa wersja modelu Alfa Romeo Giulia. Auto produkowane w latach 1965-1975, tylnonapędowe, z silnikiem umieszczonym z przodu. Wersja GTA była przygotowana specjalnie do motosportu, miała aluminiowe nadwozie oraz wiele elementów wykonanych z tworzyw sztucznych celem obniżenia wagi. Podstawową odmianą GTA jest "1600", z silnikiem 1,6l i mocy 115KM w wersji drogowej, oraz 170KM w wersji torowej. W roku 1968 pojawia się wersja 1300, zwana Junior, i to jest właśnie taki samochód jaki prezentujemy w naszej kolekcji, w wersji dopuszczonej do ruchu. Tutaj, jak samo oznaczenie modelu sugeruje, mamy silnik 1,3l o mocy 110KM, który bazował na 1,6l, ale miał krótszy skok tłoka. Wersja torowa posiadała moc 165KM. GTA odnosiła wiele sukcesów na torach wyścigowych Europy, samochody te wygrywały serię ETCC w roku 1966, 1967, 1968 oraz 1970 i 1971.
Nasza Alfa Romeo GTA 1300 Junior, wersja drogowa, model Brekina 29704, w kolorze zielonym prezentuje się następująco:
Zobacz załącznik 1058691 Zobacz załącznik 1058692 Zobacz załącznik 1058693 Zobacz załącznik 1058694 Zobacz załącznik 1058695
:)
Bardzo ciekawe model.
Jak zwykle doceniam opis danych technicznych i krótką charakterystykę auta.
W nagrodę suchar od Karola Strasburgera:
Dlaczego właściciele Alf nie pozdrawiają się na drodze?
- Bo rano już się widzieli u mechanika
Pozdrawiam Was
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
25.476 387 20
Ciekawy model. Jak na drogową wersję to brakuje mi zderzaków, ale w tamtych czasach może i takie jeździły...
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.706 14 0
#58
Kolejna prezentacja dotyczy auta segmentu B, bardzo ciekawego ze względu na jego wygląd. Mowa o samochodzie Citroen Ami 6, który występował w dwóch wersjach nadwozia, jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi, i był produkowany w latach 1961-1969 (kombi do 1971 roku). Ami 6 posiadał bardzo nowatorskie rozwiązania stylistyczne, szczególnie jak na tamte czasy, chodzi o kształt tylnej szyby w wersji sedan oraz obłe, a nie okrągłe, reflektory z przodu. Napędzany był silnikiem o pojemności 602cm3, dwucylindrowym chłodzonym powietrzem, o mocy od 22 do 35KM (rosła wraz z czasem produkcji) zaczerpniętym z modelu 2CV.
Nasz Citroen Ami 6 Break z roku 1969 (wcześniejsze nie miały tylnych lamp zespolonych), model Norev 153504, w kolorze ciemnozłotym prezentuje się następująco:
20230907_180935.jpg
20230907_180941.jpg
20230907_180956.jpg
20230907_181005.jpg
20230907_181010.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.706 14 0
#59
Dzisiaj robimy skok za wielką wodę do USA i przedstawiamy pierwszego w historii przedstawiciela luksusowych SUV. Mowa o samochodzie Jeep Wagoneer, którego historia rozpoczyna się w roku 1963, natomiast w naszym przypadku jest model produkowany w latach 1967-1971. Co bardzo istotne mówimy o czasach kiedy marka Jeep należała jeszcze do firmy Kaiser Jeep Corporation. Jak to w amerykańskiej motoryzacji bywa, zmian w produkowanych modelach było co niemiara, czasami praktycznie co dwa lata w poszczególnych modelach pojawiały się nowinki techniczne. Dlatego też, trudno ocenić, która dokładnie wersja trafiła do naszej kolekcji. Pewne jest to, że w tym okresie zaprzestano produkcji wersji tylko tylnonapędowych oraz trzydrzwiowych z uwagi na małą sprzedaż. W tym okresie (1968-1971) pod maską występował silnik V8 marki Buick o pojemności 5,7l i mocy 233KM. Jednakże jeszcze w 1967 roku montowany był silnik V8 firmy AMC o pojemności 5,4l i mocy 253KM. Oba były sprzężone z trzybiegowym automatem.
Nasz Jeep Wagoneer z lat 1967-1971, model Brekina 19870, w kolorze białym z drewnianym dekorem, prezentuje się następująco:
20231228_150132.jpg
20231228_150142.jpg
20231228_150150.jpg
20231228_150202.jpg
20231228_150213.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.706 14 0
#60
Jeszcze jedno auto zza Wielkiej Wody, tym razem jest to prawdziwy krążownik szos, samochód Plymouth Fury. Generalnie model Fury był produkowany w latach 1955-1989. Pierwsza generacja jest datowana na lata 1959-1960, kiedy to Fury przestał być sub-marką modelu Belvedere. Jednakże nasze auto to model wcześniejszy, a dokładnie z roku 1957, co możemy rozpoznać po charakterystycznym malowaniu dekoru bocznego, który w tylnej części jest nałożony praktycznie na całe skrzydło. W tym czasie Fury występował tylko jako jeden typ nadwozia, mianowicie dwudrzwiowy z twardym dachem. Napędzany był silnikiem V8 o mocy 290KM.
Nasz Plymouth Fury rocznik 1958 to model Brekina 19676, w kolorze jasnoniebieskim z białym dachem prezentuje się następująco:
20231028_171039 (1).jpg
20231028_171049 (1).jpg
20231028_171117 (1).jpg
20231028_171137 (1).jpg
20231028_171159 (1).jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.706 14 0
#61
Pozostajemy w koncernie amerykańskim, jednakże prezentujemy auto europejskie, mianowicie samochód Ford P7, który był produkowany w latach 1967-1971. Było to auto segmentu "E", czyli klasy wyższej. Wyróżniamy dwa etapy produkcyjne, model P7a, który był produkowany tylko przez rok, oraz P7b. Zmiana dotyczyła przemodelowania przodu (m.in. atrapy, zderzaka, lamp) oraz tyłu (światła). Generalnie nasz Ford powinien nosić nazwę Taunus, tak jak jego poprzednik, jednakże nazwa ta nie została zastosowana, gdyż szef firmy stwierdził, że jest za długa. P7 występował w trzech wersjach 17M, 20M oraz 26M (od 1969 roku). Pierwsza była najuboższa z najmniejszymi silnikami, ostatnia najbardziej luksusowa. Wersje nadwozia jakie występowały to 2- lub 4-drzwiowe sedany, 3- lub 5-drzwiowe kombi, 2-drzwiowe coupe oraz kabriolet. Nasz Ford to 4-drziowy sedan w wersji 26M, czyli pełen luksus. Dostępny był tylko z największym silnikiem V6 o pojemności 2550cm3 i mocy 125KM, oraz automatyczną skrzynią biegów.
Nasz Ford 26M P7 to model Brekina 19444, a prezentuje się następująco:
20240104_214956.jpg
20240104_215007.jpg
20240104_215019.jpg
20240104_215029.jpg
20240104_215040.jpg

:)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Samochody osobowe 97

Podobne wątki