• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Historia motoryzacji wg Ani i Kuby - osobowe

OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#45
Pokażemy dzisiaj kolejny model firmy Rietze, tym razem będzie to Seat Alhambra I, z przed liftingu. Alhambra I była produkowana w latach 1996-2010, jako jedno auto z trojaczków, pozostałe to VW Sharan I oraz Ford Galaxy I. W roku 2000 przeszła kurację odmładzającą, która dotyczyła głownie stylistyki oraz silników. Skupmy się jednak na naszym egzemplarzu z lat 1996-2000. Nasze auto to minivan, siedmiomiejscowy, z możliwością demontażu poszczególnych siedzeń w rzędach II i III, co w tamtych latach nie było takie oczywiste. Seat oferowany był z jednym z trzech silników benzynowych: 1,8l turbodoładowanym 150KM, 2,0l 115KM oraz 2,8l VR6 o mocy 204KM. Dostępne były także silniki diesla 1,9TDI o mocy 90KM lub 110KM. Oczywiście wszystkie jednostki napędowe pochodziły od VW. Trojaczki były montowane we wspólnej fabryce, która ulokowana została w Portugalii. Niestety wszystkie modele były dość usterkowe, a wiele podzespołów było kiepskiej jakości.
Nasz Seat Alhabra I to model Rietze 10810, w kolorze bordowym. Felgi aluminiowe mogą wskazywać na wersję VR6:
20231228_152437.jpg
20231228_152446.jpg
20231228_152456.jpg
20231228_152504.jpg
20231228_152520.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#46
Kontynuujemy prezentację modeli Rietze. Dzisiaj będzie to popularny kompakt Ford Focus I w nadwoziu hatchback 3-drzwiowy. Występowały jeszcze następujące wersje nadwozia: 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Ten model był produkowany w latach 1998-2005 w Europie (Niemcy i Hiszpania), do roku 2007 w Ameryce Północnej oraz do 2010 w Argentynie. Wracając do wersji europejskiej, Ford Focus przeszedł 2001 roku facelifting, który najłatwiej rozpoznać po kierunkowskazach, które ze zderzaka przedniego powędrowały do głównego klosza lamp. Nasz model Focusa to auto przed-liftowe, zatem z lat 1998-2001. Dostępne były silniki benzynowe o z serii Zetec R pojemnościach 1,4l, 1,6l, 1,8l oraz 2,0l oraz mocach od 75KM do 130KM. Dodatkowo w wersji ST występował 2,0l serii Duratec o mocy 170KM. Były również diesle o pojemności 1,8l TDDI o mocy 75 i 90KM.
Nasz Ford Focus I 2,0l to model Rietze 20960 w kolorze grafitowym, prezentuje się następująco:
20240104_214533.jpg
20240104_214550.jpg
20240104_214602.jpg
20240104_214610.jpg
20240104_214620.jpg

:)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.270 504 30
Występowały jeszcze następujące wersje nadwozia: 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi.
A czy występowały modele w skali 1:87 innych wersji? Ja kiedyś bez skutku szukałem modelu wersji 5-drzwiowego hatchbacka. Miałem takiego w oryginale i chciałem mieć model, ale nie udało mi się takiego znaleźć.
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#47
Dorzucamy jeszcze jednego Forda Focusa I, tym razem w wersji Turnier, czyli kombi. Tak jak poprzedni model, jest to samochód przed liftowy. Biorąc pod uwagę aluminiowe felgi, możemy domniemywać najwyższą wersję wyposażenia "Ghia" oraz mocny silnik, np. 2,0l 130KM. Ponieważ na słupkach brak jest znaczka "Ghia", trzeba będzie w przyszłości ten brak uzupełnić.
Nasz Ford Focus I Turnier, model Rietze 20970 ,w kolorze czerwonym prezentuje się następująco:
20231228_151955.jpg
20231228_152004.jpg
20231228_152018.jpg
20231228_152035.jpg
20231228_152041.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.685 14 0
#48
Wracamy do wschodniej Europy do czasów słusznie minionych. Będziemy kontynuować historię samochodu Trabant 601 zapoczątkowana pod #30 Tym razem będzie to jednak wersja Universal, czyli kombi. Samochód był produkowany tylko jako 3-drzwiowy. Miał całkiem imponujący bagażnik, jak na wielkość samochodu, o pojemności 450 litrów. Nasz model pochodzi z roku 1966, czyli z pierwszej serii produkcyjnej, model kombi zadebiutował rok wcześniej. W tym czasie silnik dwusuwowy o pojemności 594,5cm3 rozwijał imponującą moc 23KM. Prędkość maksymalna naszego auta wynosiła nieco ponad 100Km/h.
Nasz Trabant 601 Universal rocznik 1966 to model Busch 53200 w kolorze jasnoniebieskim i prezentuje się następująco:
20231022_211800.jpg
20231022_211807.jpg
20231022_211819.jpg
20231022_211827.jpg
20231022_211839.jpg

:)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Samochody osobowe 97

Podobne wątki