Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Może nie dość jasno o tym napisałem, u mnie podstawą jest ruch towarowy a cała logistyka nabierze "sensu" jak uruchomię drugą stację.
Na razie muszę udawać że skład wyjechał "gdzieś" na załadunek i wrócił z zamówionym towarem. Teraz to się odbywa na tej samej stacji lub na 3m kawałku szlaku.
Co do torów to już mi to nie przeszkadza, przyzwyczaiłem się. Cenię sobie brak problemów z przewodzeniem i płynnością jazdy, poza tym na "gumisiach" tabor ciszej jeździ.
Szyny wyczyścić kiedyś trzeba, na szczęście nie muszę tego robić zbyt często ale warto do tego mieć jakiś wagon. Nie chcę już tych czyszczących na sucho, (Piko, Roco- miałem oba), gumki szybko się zapychają, nie byłem zbyt zadowolony.
Zabrałem się za wagon do mycia „na mokro” wg. opisu znajdującego się TU.
Wiem, można taki wagon kupić gotowy ale ja chciałem go sobie zrobić.
Padło na wagon kryty z rozstawem 70mm, zmieniłem wymiary i wprowadziłem kilka zmian :
- zbiornik 20cm3
- płytka dociskowa ze stali 2mm
- filc wymienny w prowadnicach
- bez sprężynek dociskowych
- bez stałego połączenia wagonu z sankami myjącymi
- grube kołki prowadzące
Waga wagonu przed przróbką 60g, po przeróbce z pełnym zbiornikiem 100g, sanek czyszczących 30g.
Po godzinie mycia szyn na całej makiecie, widać jak filc wchłania rozpuszczony brud a nie gromadzi go na powierzchni jak to się dzieje przy czyszczeniu na sucho.
Super pomysł. Domyślam się że efektywność czyszczenia jest wyższa w porównaniu z innymi rozwiązaniami. Mam 3 pytania związane z dozowaniem płynu. Wyszło mi z analizy zdjęć że płyn jest dozowany z miedzianego (?) zbiornika (zdjęcie 6), do poprzecznej komory (zdjęcie 3), a następnie z jej pośrednictwem rozprowadzane na 2 komory podłużne (zdjęcie 8) i do filcu.
1. Jaki jest kierunek jazdy wagonu? Czy może nie ma to znaczenia.
2. W odniesieniu do pytania 1, dlaczego komory podłużne są z jednej strony otwarte (zdjęcie 8, lewa strona)? Wydawać by się mogło że wyciek płynu od tej strony będzie bardziej intensywny bezpośrednio na torowisko. Czy może jest to tylko po to by wsunąć filc z jednej strony, w celu jego wymiany/czyszczenia? Nie lepiej by było wsuwać poprzecznie? Nie trzeba by wymontowywać całego modułu czyszczącego.
3. Jaki jest cel rozdziału filcu na dwie części poprzez rozdział małymi białymi poprzecznymi elementami? Podział na filc nawilżany i suchy? Wygląda to jednak na zbędną komplikację w porównaniu z oryginałem.
@KronosVV
Ad1. Od strony filcu mokrego (jak w oryginale) i otwartych prowadnic.
Ad2. Żeby wsunąć (wymienić) filc. Nie trzeba niczego demontować
Ad3. Podział na filc nawilżany i suchy jak w oryginale, ale zauważyłem że nie ma to większego sensu bo suchy i tak szybko nasiąka, wystarczą całe długie paski filcu. W oryginale też jest podział na filc mokry i suchy z tym że są przyklejone na stałe.
Dawno mnie tu nie było ale żyję i działam. Miałem w planie budowę drugiej mniejszej makiety ze stacją przeładunkową i połączenie obu makiet torem szlakowym. Ta druga stacja będzie ale trochę później. Obecnie przeprowadzam makietę z piwnicy do normalnego pokoju z dziennym światłem którego bardzo mi brakowało. Wymiary nowego pomieszczenia nie pozwalają na przeniesienie całości 1:1, zmienię kształt i rozmiary makiety ale dotychczas wykonane wyposażenie uda mi się w większości zachować i wykorzystać. Fotki wstawię jak się coś będzie nadawało do pokazania.
Z przeprowadzką makiety jestem jeszcze daleko w lesie ale dzisiaj ważny dzień bo ukończyłem montaż zasadniczej ramy.
Przed ułożeniem pierwszych torów chcę jeszcze zrobić "fronty" i tło. Zacząłem w maju od remontu pokoju, "mebel" ma wymiary 245cm x 525cm x 160cm.
Całość będzie jednym układem połączonym dwutorową spiralą (helixem). Na każdym poziomie jedna stacja.
Schemat
Poziom górny ( rozjazdy 10')
Poziom środkowy (rozjazdy 15')
Poziom dolny (rozjazdy 15')
Układ torów nie jest ostateczny, może jeszcze ulec zmianie !
Na razie dojechała ta wąska na górny poziom, zwoje widać na trzecim zdjęciu na dolnej półce.
Łącznie 9 mb.
Na pozostałe poziomy wybrałem 203ABC i 202ABC ale jeszcze ich nie zamówiłem, chcę najpierw sprawdzić jak sobie poradzę z tą "małą"
Nie powinno być źle, papier jest dość gruby - 180g.