Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Czy możemy pisać po polsku? Nie wiem, co kolega @H0.DCC.Jakub rozumie pod tym pojęciem, ale jeżeli przejrzy cały wątek, to myślę, że znajdzie interesujące go informacje.
Czy możemy pisać po polsku? Nie wiem, co kolega @H0.DCC.Jakub rozumie pod tym pojęciem, ale jeżeli przejrzy cały wątek, to myślę, że znajdzie interesujące go informacje.
Szanowny kolego, obawiam się że schemat będzie musiał Ci wystarczyć.
Reszta to już drobiazg, wystarczy kupić licencję Scarma, poświęcić kilka czy kilkanaście godzin na układanie schematu i gotowe!
Owszem, mogę Ci przesłać plik układu ale o szczegóły pytaj przez PW.
Jakieś 12 lat temu robiłem tabliczki opisowe na swoje semafory i tarcze zgodnie z poniższymi wzorami :
Czy od tamtego czasu coś się w tej kwestii zmieniło ?
Chodzi mi tutaj głównie o literę "m" oznaczającą sygnał Ms2. Z tego co pamiętam to przepisy wymagały żeby była umieszczana na osobnej tabliczce pod nazwą semafora.
Przeglądając sieć natknąłem się na takie oto "warianty" ?
Czy to jest obecnie dopuszczalne czy to tylko tzw. radosna twórczość.
Kwestia cyfry 4 w górnym prefiksie była już kiedyś na forum omawiana.
Na zdjęciach jest niestety "radosna twórczość". Czasem nieznajomość obowiązujących przepisów jest porażająca!!!! Te tabliczki które pokazałeś na rysunku są jak najbardziej prawidłowe.
Kamera z oświetlaczem IR jako zdalny posterunek Skp. Monitor do podglądu znajdzie się w nastawni która ma stanąć na drugim końcu stacji.
Nie mam miejsca przy torze na klasyczny budynek, stąd pomysł na takie rozwiązanie. Do odpatrzenia miałem niestety tylko jedno zdjęcie więc było trochę improwizacji.
Po krótkiej przerwie wróciłem do semaforów, koniec już widać na horyzoncie.
Całość zmontowana i przetestowana , poprawki na biało właśnie schną. Jeszcze kilka poprawek na czarno i można przykleić drabinki i tabliczki opisowe. Płytki z opornikami przygotowałem jednostronne żeby mieć w miarę wygodne lutowanie w pionie pod makietą i ewentualną wymianę oporników.
Myślę że w następnej relacji już będą zdjęcia semaforów na makiecie.
Pierwsza grupa semaforów już na swoim miejscu, ale jeszcze luzem, nie zamocowana. Układ stacji jest symetryczny więc sygnalizacja od strony południowej i północnej jest taka sama. Mój wstępny "projekt" sprawdził i poprawił @Tomek K , bardzo dziękuję.
Wyjazdowe na południe, w trakcie podłączania.
Wjazdowe od południa.
Semafor A przy torze szlakowym ustawiłem tylko 30cm od tarczy manewrowej z uwagi na to że żadnych jazd manewrowych tam nie wykonuję.
W razie potrzeby każda moja lokomotywa zatrzymuje się na tym odcinku przy prędkości do 40km/h. więc jakiś zapas jest.
Tarcza ostrzegawcza będzie w odległości ok.100cm. Wjazd od strony grupy bocznic bardziej "rozciągnąłem"
Jeżeli nie są tam przewidywane żadne manewry, to Tm jest zbędna. Tak mała odległość między Tm a semaforem wjazdowym nie ma sensu, bo ta Tm ma służyć manewrom z wyjazdem w kierunku semafora wjazdowego. Manewrujący tabor musi minąć Tm, ale nie może dojechać do semafora wjazdowego (teoretycznie powinien być wskaźnik W 5, a między nim a semaforem powinna jeszcze zostać droga ochronna). I pytanie: jaki jest cel tej wysokiej Tm?
Jazd manewrowych wagonami w tym miejscu nie przewiduję.
Zapewne zdarzą się manewry lokomotywą i taka się tam spokojnie mieści więc Tm też będzie potrzebna.
Wskaźnik W5 tam stoi ale muszę go wymienić na wyższy bo jest słabo widoczny.
Ta tarcza stanowi niejako "granicę" stacji w kierunku grupy bocznic, powinna być dobrze widoczna, sygnalizator wysoki jest lepiej widoczny od karzełkowego. Pozwala ona wykonywać manewry w stacji bez obawy że manewrujący tabor "spotka" się ze składem jadącym z bocznic w kieruku stacji.
Zakończyłem montaż i uruchomienie sygnalizatorów. Co prawda pozostały mi jeszcze do zainstalowania dwie tarcze ostrzegawcze ale te zamontuję dopiero po ostatecznym ułożeniu toru szlakowego.
Zakończyłem montaż i uruchomienie sygnalizatorów. Co prawda pozostały mi jeszcze do zainstalowania dwie tarcze ostrzegawcze ale te zamontuję dopiero po ostatecznym ułożeniu toru szlakowego.
"Odplastikowywałeś" jakoś ta plastikową imitację tłucznia? Z pewnością zaletą zastosowania niepomalowanych fabrycznych szyn na tej firmowej podsypce jest bezproblemowa jazda. Nie korciło cię przynajmniej szyn pomalować na rdzawy kolor? Nie umniejszy to zapewne ekstra zabawy, ale semaforki jak z reala, a szyny świecą się niemiłosiernie
Nie korciło cię przynajmniej szyn pomalować na rdzawy kolor? Nie umniejszy to zapewne ekstra zabawy, ale semaforki jak z reala, a szyny świecą się niemiłosiernie
Nie, nie korciło mnie i na razie o tym nie myślę. Na tego typu makiecie/torcie trudno jest generalnie o realizm, chociażby z uwagi na małe rozmiary.
Nie mniej inne elementy wyposażenia i zabudowy staram się oddawać na tyle realistycznie na ile jestem w stanie.
Zacząłem sklejać budynek magazynu który ma być kolejną ładownią na makiecie.
Kilka zaległych zdjęć z początku budowy.
Stan obecny, szkoda że dość pracochłonna więźba dachowa ostatecznie będzie "nie widzialna". Budynek będzie zbyt głęboko żeby się bawić w zdejmowany dach który na razie tylko leży luzem.
Dok załadunkowy (loading dock). Ten dodatkowo wyposażony w termo kołnierz/fartuch, typ głównie stosowany w chłodniach.
PS. Wyszedł koledze bardzo ładnie i realistycznie.