• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa H0

OP
OP
tkarkady

tkarkady

Aktywny użytkownik
Reakcje
785 0 0
Najpierw ostatnie przymiarki a od wczoraj próba generalna peronów dla wszystkich trzech stacji. Chcę żeby wyglądały na współczesne nowo wybudowane. Akurat w moim mieście kończy się modernizacja linii, dwóch dworców i budowa nowego przystanku więc jest okazja żeby podejrzeć jak to wygląda. Widoczne obecnie śrubki zostaną wpuszczone i zamaskowane pokrywami kanałów kablowych. Całe wyposażenie czyli lampy, tablice, gabloty itp. jest jeszcze przede mną. To co mi zostało z poprzedniej makiety to tylko kropla w morzu potrzeb.

Ostatnia przymiarka peronów na środkowej stacji:
001.jpg 002.jpg

Stacja dolna, peron dł. 2759mm
001.jpg 002.jpg

Stacja środkowa, peron dł. 2506mm
003.jpg 004.jpg

Stacja górna, peron dł. 2628mm
005.jpg 006.jpg 007.jpg

Na każdej stacji będzie także krótki peron jednokrawędziowy jak widać na pierwszych zdjęciach ale obecnie jeszcze schną.
 
OP
OP
tkarkady

tkarkady

Aktywny użytkownik
Reakcje
785 0 0
Perony dostały barierki końcowe i przejścia podziemne, drugie domyślnie niby w budynku dworca który w formie reliefu zacząłem sklejać.
Nie wiem jeszcze co mi z tego wyjdzie i jak będzie wyglądać bo to kompletna improwizacja.

001.jpg 002.jpg
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.615 50 5
Zastanawiam się czy tło będzie pasowało do tak dużego budynku dworca, gryzie się ta łąka.
Nie do końca się zgodzę. Niektóre dworce, nawet większe, są na peryferiach miast, bo akurat linia przebiega nieopodal, a nie centralnie przez.
Może dodałbym kilka drzew i rządek topol (też na zasadzie reliefu)... Doda to trochę trójwymiarowości wokół budynku...
 
OP
OP
tkarkady

tkarkady

Aktywny użytkownik
Reakcje
785 0 0
To dopiero początek, podobnych "budynków" różnego typu mam nadzieję będzie więcej i łąki z pierwszego planu tła praktycznie znikną.
Ostatecznie miejscami widoczne pozostanie tylko to co jest w oddali. Uzyskanie efektu trójwymiarowości tła nie jest takie proste jak się wydaje ale będę na tym "pracować"
 
Reakcje
1.096 4 1
podobnych "budynków" różnego typu mam nadzieję będzie więcej i łąki z pierwszego planu tła praktycznie znikną.
Tak, zdecydowanie to poprawi odbiór, tło wtedy nie będzie wyróżniającym się planem.

Niektóre dworce, nawet większe, są na peryferiach miast,
Nie no bez przesady, raczej z dworca nie wychodzi się prosto na łąkę, jest przynajmniej jakaś droga czy coś ;)

Na głupiego mogłoby to odwzorowywać Włoszczową:
https://www.google.pl/maps/@50.8564...try=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkwNC4wIKXMDSoASAFQAw==
Ale to nadal budynek jest od frontu a nie od łąki, a tutaj chyba brak miejsca z przodu?
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.144 154 7
Najpierw ostatnie przymiarki a od wczoraj próba generalna peronów dla wszystkich trzech stacji. Chcę żeby wyglądały na współczesne nowo wybudowane. Akurat w moim mieście kończy się modernizacja linii, dwóch dworców i budowa nowego przystanku więc jest okazja żeby podejrzeć jak to wygląda. Widoczne obecnie śrubki zostaną wpuszczone i zamaskowane pokrywami kanałów kablowych. Całe wyposażenie czyli lampy, tablice, gabloty itp. jest jeszcze przede mną. To co mi zostało z poprzedniej makiety to tylko kropla w morzu potrzeb.

Ostatnia przymiarka peronów na środkowej stacji:
Zobacz załącznik 1070991 Zobacz załącznik 1070992

Stacja dolna, peron dł. 2759mm
Zobacz załącznik 1070993 Zobacz załącznik 1070994

Stacja środkowa, peron dł. 2506mm
Zobacz załącznik 1070995 Zobacz załącznik 1070996

Stacja górna, peron dł. 2628mm
Zobacz załącznik 1070997 Zobacz załącznik 1070998 Zobacz załącznik 1070999

Na każdej stacji będzie także krótki peron jednokrawędziowy jak widać na pierwszych zdjęciach ale obecnie jeszcze schną.
Kto jest producentem materiału na perony? I te elementy z jakiego są materiału?
 
OP
OP
tkarkady

tkarkady

Aktywny użytkownik
Reakcje
785 0 0
Elewacja piękna! Cegły robią wrażenie (setek roboczogodzin). Tylko gryzie się to nieco ze sterylną i zimną jak ciekły azot podsypką w torach.
Dzięki, też jestem z tego eksperymentu zadowolony. Co do torów to w pełni zdaję sobie sprawę z tego jak są odbierane ale wybrałem je świadomie bo dla mnie mają więcej zalet niż wad. Powiedzmy że ta moja "makieta" to taka podłogówka na półkach z dodatkami albo po prostu domowa "kolejka" do zabawy i przyjemnego spędzania czasu. Jakieś 15 lat temu miałem makietę podobną do Twojej, można ją zobaczyć na moim kanale YT. Wtedy po kilku awariach/wymianach rozjazdów/napędów oraz przeróbkach/zmianach, przyrzekłem sobie że już nigdy nie będę szutrowć i malować torów na swoim domowym "torcie"

Kto jest producentem materiału na perony? I te elementy z jakiego są materiału?
Części szkieletu ze sklejki 6mm wypalił Pikart, tekturę 2mm na płyty Bogos, oczywiście trzeba się z nimi najpierw dogadać a później wysłać rysunki.
Formalnie w ofercie tego nie mają. Okleina zewnętrzna z nawierzchnią peronów to wydruk laserowy na typowym papierze. Rysunek zrobiłem sobie sam w zwykłym Paint'cie ale wydruki kupiłem w drukarni na Alle... Części skleiłem/okleiłem a na koniec psiknąłem bezbarwnym. W miejscach mocowania wkleiłem do szkieletu kawałki sklejki. Łącznie nie licząc roboty i kleju wychodzi niecałe 20zł/mb peronu.
 
OP
OP
tkarkady

tkarkady

Aktywny użytkownik
Reakcje
785 0 0
Trochę to trwało ale w końcu doczekałem się brakujących rozjazdów i dokończyłem układanie torów na środkowym poziomie.

05.jpg 07.jpg

Poniżej ostateczny (przynajmniej na jakiś czas ;)) schemat tej stacji. Żeby nie "zaciemniać" nie ma na nim planowanej drogi.
Niektóre ładownie mogą jeszcze zmienić swoje miejsce.

Schemat HW.jpg
 
OP
OP
tkarkady

tkarkady

Aktywny użytkownik
Reakcje
785 0 0
Na moje wyczucie masz trochę mało torów do obsługi tych ładowni. A w zasadzie tylko jeden tor nr 3
Jak doszedłeś do takiego wniosku ?
Nie narzekam na brak torów, mam co prawda więcej manewrowania ale je lubię.
Wiem że można zrobić tak jak proponujesz, można jeszcze inaczej, ale ja nie widzę takiej potrzeby.
W skrócie to odbywa się tak:
Pociąg towarowy (8-12 wagonów) jest przyjmowany na tor nr.3 i przez tor wyciągowy przestawiany na tor nr.5.
Następnie na torach 7-9 jest rozrządzany a poszczególne ładunki rozwożone do odpowiednich ładowni.
Podobnie przebiega formowanie pustego składu na torach 5-9 z wagonów stojących na torach 11-15.
Pusty pociąg przez tor wyciągowy jest podstawiany na tor 3 i odprawiany do przeładowni na stacji górnej, bezpośrednio lub przez stację dolną.
Pominąłem zmianę lokomotyw liniowych na manewrowe na czas jazd manewrowych w stacjach i automatyczny ruch pociągów pasażerskich między stacjami.
 
OP
OP
tkarkady

tkarkady

Aktywny użytkownik
Reakcje
785 0 0
Na razie tego układu nie będę zmieniać, pobawię się nim przez jakiś czas i na pewno się okaże czy zmiany są konieczne.
Teraz chcę się skupić na wykończeniu rozgrzebanych peronów.