• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Fasty - most

OP
OP
Asan

Asan

Aktywny użytkownik
Reakcje
799 18 5
#62
Poprawiony schemat torowiska. Ze swojej strony chciałbym umieścić na torze głównym EW3 a reszta na EW1
SCHEMAT.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.908 527 30
#63
Moim zdaniem najlepszy będzie schemat pierwszy. Wstawianie rozjazdów EW3 tylko w torze głównym zasadniczym, a EW1 w głównych dodatkowych nie ma sensu, bo chodzi o to, żeby pociąg wjeżdżający na tor główny dodatkowy jechał po rozjazdach na bok, jechał po łukach o większym promieniu, więc albo wszędzie EW3 (długie), albo wszędzie EW1. Więc moim zdaniem albo plan pierwszy, albo drugi, przy założeniu, że dolny tor jest torem bocznym, tylko dla manewrów. W obu wersjach rozjazd prowadzący na żeberko przy budynku stacji może być krótki, bo dla pociągów jadących na wprost nie ma to znaczenia, a na żeberko będą wjeżdżały tylko manewry. Ale biorąc pod uwagę długość całości i proporcje długości torów do długości dróg zwrotnicowych, proponuję wariant pierwszy, z rozjazdami krótkimi EW1.
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.014 85 11
#64
Untitled2.jpg

A tak wyglądałaby na torach Peco, przemyśl bo rozjazdy mają dość przyzwoite parametry: kąt 12 st. promień 1500mm.
 
OP
OP
Asan

Asan

Aktywny użytkownik
Reakcje
799 18 5
#65
Sprawdzałem peco już wcześniej lecz nie odpowiada mi wygląd rozjazdu.Zastanawiam się nad 2 schematem cena między ew3 a ew1 to 1euro różnicy.Czasami trzeba pójść na kompromis wygląd zwrotnicy za cenę długości toru.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.083 115 11
#66
A tak z ciekawości, to jakie sa roznice pomiędzy Peco i EW1 w wygladzie? Co koledze nie odpowiada?
 
OP
OP
Asan

Asan

Aktywny użytkownik
Reakcje
799 18 5
#67
Cięgło napędowe zwrotnicy z tym ustrojstwem jak w piko i to że tor w tilligu jest w całości od dziobownicy do iglicy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.908 527 30
#71
tor w tilligu jest w całości od dziobownicy do iglicy
A to ciekawe, jak tabor przejeżdża, skoro nie ma przerwy między dziobownicą (dziobem krzyżownicy) a szynami łączącymi i iglicą? ;) Rozumiem, że chodzi o to, iż w rozjazdach Tilliga są iglice sprężyste, stanowiące jedną całość z szynami łączącymi i szynami skrzydłowymi w krzyżownicy, ale nie z dziobem krzyżownicy.
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
7.817 138 3
#75
Nie namawiam ale na zdjęciu PECO ;) tak jest przerabiane ale cena do jakości jest idealna. Fakt bolą dzielone iglice ale tak po za tym są dla mnie bardzo dobre

1646135544952.png
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
7.817 138 3
#77
Nie ma takich,
jest tylko Tillig, Wainert i Weller z tym że ten ostatni nic już nie robi od dawna. Dla mnie Tillig jest o tyle średni ponieważ to rozjazd typu flex i jest kłopotliwy w montażu. Ale po za tym nawet rozjazdy EW3 są bardzo przyzwoite mimo skrócenia długości.
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
7.817 138 3
#79
Nie, o ile kupisz Code75 - tylko te się nadają "do nas" reszta to USA i GB mocowanie jak i podkłady