• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? DCC Wi-Fi Dekoder jazdy dźwiękowy RB 2300

Neonmat

Użytkownik
Reakcje
4 1 0
Muszę potwierdzić słowa @void-tech. Mi także lok szarpie na małych prędkościach. Po wygraniu nowego softa i resecie do ustawień fabrycznych. Spróbuję innych nastawień żeby znaleźć złoty środek
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.415 27 1
No ale czy wgranie nowszego firmware nie nadpisuje poprzedniego?
Więc chyba wgranie v1,3 wykasowuje wgrane wcześniej oprogramowanie.
Chyba, że masz na myśli wykasowanie wszystkich poprawek z v1,2, które znalazły się w v1,3.
Jeszcze jedna sprawa. Dlaczego @railbox wypuszcza oprogramowanie, które nie działa prawidłowo?
Przecież chyba wsadza dekoder z poprawionym firmware do modelu i sprawdza jak jeździ.
A jeśli tak robi, to dlaczego u niego niby jeździ, a u Ciebie jest tak jak widać na filmiku?
A na filmiku widać, że każda następna wersja firmware mimo poprawek działa gorzej.:eek:
 

void-tech

Znany użytkownik
Reakcje
813 29 1
Hej @melonowy - nie mam wątpliwości, że @railbox dokładnie wie o co proszę, pisząc o FW'rze (testowym) do sprawdzenia czy to aby przypadkiem nie poprawka 1.2 wszystko psuje. Skompilowanie kolejnej "binarki" to dla producenta nic trudnego. Nie wiem tylko czy producent na moją prośbę przystanie.
Jak producent testuje swój hardware (sprzęt) i software (oprogramowanie), to jego sprawa. Czy to tory, czy "tylko" rolki... tego nie wiem.

Wiem tez jedno, poprawka na CV3 i CV4 - też mi się nie podoba. Ale tu akurat, ja inaczej interpretuję normę. I może mam rację, może jej nie mam, ale nich będzie tak jak w ESU. Ważne, żebym wiedział jak działa parametr - a jego wartość dobiorę sobie sam. To temat na inną (kompletnie niepotrzebną) dyskusję.

W "dragon sector" bawić się nie będę, nie będę dekompilował firmware'u do dekoderów... :-D
 

Jankomar

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Dekoder jest zapewne ustawiany do pewnej grupy silników. Inaczej reagują np. silniki trójpolowe a inaczej pięciopolowe. Moje lokomotywy na nowych dekoderach ESU wręcz szalały (na oryginalnych dekoderach Piko chodziły idealnie). Po autokorekcji było już dobrze, a po ręcznym doregulowaniu PID-ów jest bardzo dobrze.
 

Neonmat

Użytkownik
Reakcje
4 1 0
No właśnie w tym ta rzecz. I jeszcze jest dziwne że te same ustawienia CV działają inaczej w praktycznie tych samych modelach bo i @void-tech i ja mamy EU07 od Piko tylko że w innych malowaniach. Dodam jeszcze że po wsadzeniu dekodera esu ta lokomotywa jeździ jak złoto:)
 

railbox

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 2
Tutaj widzę, że idzie duża dyskusja na temat nowego oprogramowania, ale jedna rzecz jest tylko błędna CV2 musi mieć domyślną wartość 4 albo 5, żeby lokomotywa nie szarpała na kroku 1 i jeździła jak wcześniej. Dodatkowo można pobawić się z PID: CV51 (Domyślnie 110) i CV55 (Domyślnie 20). Co do 1.2 to zostało tam dodane wyłączenie silniku w przypadku utraty napięcia (brudne tory).

@melonowy co do nowego oprogramowania to głównym tematem tutaj była naprawa błędów w silniku dźwiękowym oraz dodanie pakietu do parowozu, o którym akurat Pan pytał. Co do jazdy na małych prędkościach to jest dalej temat otwarty na kolejne aktualizacji, gdy potrzebuje on bardzo dużo czasu na rozwiązanie. W tej chwili jakiekolwiek szarpanie można rozwiązać zwiększeniem minimalnej prędkości(CV2)
 

Neonmat

Użytkownik
Reakcje
4 1 0
No czyli jak wcześniej miałem ustawione CV 2- 15 to jazda była super płynna. Sprawdzę teraz mniejszą wartość jak będzie działać
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.415 27 1
Co do jazdy na małych prędkościach to jest dalej temat otwarty na kolejne aktualizacji, gdy potrzebuje on bardzo dużo czasu na rozwiązanie. W tej chwili jakiekolwiek szarpanie można rozwiązać zwiększeniem minimalnej prędkości(CV2)
OK. Dobrze, że piszesz o tym, bo potwierdzasz nasze obawy o to, że jeszcze trzeba dopracować tą kwestię.(y)
Szkoda, że uważasz, że to zajmie jeszcze dużo czasu.:(
Ale działaj, najważniejsze, że wiesz o problemie i pracujesz nad tym.
Dodanie dźwięku parowozu - SUPER.(y)
Ale jak dekoder będzie współpracował z pikowskim silnikiem trójpolowym...?:niepewny:

No właśnie w tym ta rzecz. I jeszcze jest dziwne że te same ustawienia CV działają inaczej w praktycznie tych samych modelach bo i @void-tech i ja mamy EU07 od Piko tylko że w innych malowaniach. Dodam jeszcze że po wsadzeniu dekodera esu ta lokomotywa jeździ jak złoto:)
No włąśnie w tym problem, że ten dekoder nie jest jeszcze dopracowany, przewidywalny i ustabilizowany.
Producent niejako na Waszych doświadczeniach i naszych dyskusjach uczy się jak go poprawnie zaprogramować.
Dobrze, że chętnie z tych uwag korzysta. Może ten próbny wypust tych dekoderów to takie "rozpoznanie bojem"?:)
Wiem, że ESU, czy ZIMO pracują dobrze, bo mają lata doświadczeń i wiedzę w "małym paluszku".
No ale trzeba dążyć do tego, żeby przynajmniej jazda modelów była przyzwoita. Jazda, to podstawa. Później reszta.

CV2 musi mieć domyślną wartość 4 albo 5, żeby lokomotywa nie szarpała na kroku 1 i jeździła jak wcześniej. Dodatkowo można pobawić się z PID: CV51 (Domyślnie 110) i CV55 (Domyślnie 20).
No to chłopaki sprawdźcie, czy coś to pomoże...
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.415 27 1
@void-tech Tak sobie jeszcze pomyślałem, że skoro lubisz dziwne eksperymenty uwiecznione na filmach ;)
to może wgrałbyś do dekodera ten nowy dźwięk do Tp1 i sprawdził jak lokomotywa jeździ i gra na tym planie.
Na torach to jednak zupełnie inaczej wygląda, niż w tym emulatorze. I jakoś nie widać czy dobrze i jak to działa.o_O
Po tym emulatorze to czegoś innego się spodziewałem... Podejmiesz wyzwanie? :eek:
 

railbox

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 2
Wersja 1.4, w której wyłączenie silnika przy utracie sygnału DCC jest wyłączone domyślnie(Można włączyć przez CV167=2) Ta zmiana była wprowadzona w 1.2. Dodatkowo CV2=3 domyślnie. Zachowanie loka powinno być podobne do wersji 1.1

PS: Nowe dekodery w sprzedaży będą mieli wgrane 1.4 domyślnie.
 

Załączniki

kiko_s

Użytkownik
Reakcje
35 0 0
Dalej próbuję z dekoderem railbox.
Wsadziłem nowy dekoder z wersją 1.4.1 do nowej MTB EU05, która wcześniej miała ZIMO i na każdej prędkości jeździła płynnie.
Z dekoderem railbox 2300 przy niskich prędkościach do 10% (korzystam z aplikacji railbox) jedzie płynnie, powyżej 10% zaczyna się dławić. Próbowałem ustawień jakie mam pod EP08 (która jeździ już całkiem nieźle, ale one nie działają w MTB, inny silnik. Zmieniłem na próbę CV6 na 150, jest trochę lepiej, ale cały czas nie jest płynnie, nawet odgłos silnika świadczy, że wyjątkowo się męczy pod tym dekoderem. Będę próbował innych ustawień, albo ten dekoder nie jest do tego loka.
 

Neonmat

Użytkownik
Reakcje
4 1 0
Dekoder powinien być do każdego loka tylko właśnie kwestia właściwych ustawień. Moim zdaniem przynajmniej tak powinno być. Railbox cały czas działa więc może w niedalekiej przyszłości będzie jakiś "złoty środek" dla tych dekoderów.
 

kiko_s

Użytkownik
Reakcje
35 0 0
Mam nadzieję że tak bo sam dekoder, możliwości wgrywania dźwięków bardzo mi pasuje. Mam wrażenie, że nie same ustawienia CV tylko coś na poziomie dekodera powinno być usprawnione, aby było lepiej.
 

railbox

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 2
Dalej próbuję z dekoderem railbox.
Wsadziłem nowy dekoder z wersją 1.4.1 do nowej MTB EU05, która wcześniej miała ZIMO i na każdej prędkości jeździła płynnie.
Z dekoderem railbox 2300 przy niskich prędkościach do 10% (korzystam z aplikacji railbox) jedzie płynnie, powyżej 10% zaczyna się dławić. Próbowałem ustawień jakie mam pod EP08 (która jeździ już całkiem nieźle, ale one nie działają w MTB, inny silnik. Zmieniłem na próbę CV6 na 150, jest trochę lepiej, ale cały czas nie jest płynnie, nawet odgłos silnika świadczy, że wyjątkowo się męczy pod tym dekoderem. Będę próbował innych ustawień, albo ten dekoder nie jest do tego loka.
Proszę zmniejszyć CV50 i CV54. To wartości PID szybkiej jazdy. Można spróbować nawet ustawić CV54=1 albo 0.
W przypadku gdy jeździ źle na malej prędkości to odpowiedniki to CV51 i CV55
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki