• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Śląskie klimaty

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.023 6 0
..-"-przygadal kocioł garnkowi..":)- a przepraszam za mąszalancję artykułowania na łamach forum
- skład , w którym widziałem taką platformę "szedł" na Oleśnicę , a więc całkiem możliwe ,że dalej na Górny Śląsk, ta platforma to chyba austiackich kolei
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.434 512 30
Kolega Hoart raczy sobie z nas żartować. Ta fotka została zrobiona w Wiedniu, o czym jest informacja na wspomnianej wyżej stronie.
 

spptkw2

Znany użytkownik
Reakcje
48 3 0
Właściwie to te zdjęcia powinny być w wątku "Wczoraj i dziś" ale trochę chciałem rozszerzyć temat.
Ty45-238 KWK Rozbark manewruje z wagonami na "wylocie" kopalnianej bocznicy, most na stacji Bytom, 04.09.1990r. 4X foto:sppTKw2...

1.jpg

03.05.2015r.
2.JPG

03.05.2015r. w tym budynku znajdowała się kotłownia kolejowa stacji Bytom, gdzie z lewej strony zainstalowany był kocioł przedstawiony poniżej.
3.JPG

Kocioł przedstawiony na zdjęciu pracował w kotłowni kolejowej stacji w Bytomiu. Około roku 1970 został przeniesiony i pracował w kotłowni WGW Katowice Muchowiec.
Po zakończeniu eksploatacji załadowany na wagon i wywieziony w nieznanym kierunku.Nie wykluczone,że istnieje do dzisiaj.
Nie został złomowany na Muchowcu gdyż obok WGW znajdował się punkt cięcia taboru trakcyjnego.
Dane z książki kotłowej:
kocioł SACHSISCHE MASCHINENFABRIK RICHARD HARTMANN AG CHEMNITZ 1922 dla parowozu Ok2-5 (Nr. 4KA-68), oznaczenie obce parowozu 38 294,
Na tabliczce kotłowej (owalna, miedziana) napis z nazwą wytwórni, dalej CHEMNITZ 1922, 13 atm, niestety numer fabryczny nieczytelny gdyż widać było tylko cyfrę 4.
zdjęcie wykonano 01.07.1990r. około 2 miesiące wcześniej niż pierwsze z Ty45 przedstawione powyżej, foto:sppTKw2...

4.jpg
 

spptkw2

Znany użytkownik
Reakcje
48 3 0
Tak masz rację. Sprawdziłem jeszcze raz zapisy i zgadza się, na pierwszej stronie "Książki kotłowej" był numer kotła 4505, na tabliczce tylko 4 (nie była to oryginalna tabliczka kotłowa).
Jednak dalej jestem przekonany, ze kocioł poszedł w świat. W tym czasie często widziałem go na tej platformie a potem nagle zniknął, chyba, że ?
Tymczasem po przeciwnej stronie drogi obok kotłowni był punkt złomowania z palnikami gotowymi do akcji.
Na paru zdjęciach poniżej przedstawiam w skrócie jak tam było ciekawie.
Złomowano w tym czasie Ty45 z Szopienic, ET21, EU04, EW54, pojedyncze wagony EZT EN57, wagony osobowe, towarowe.....szczególną ciekawostką był stacjonarny kocioł na 5 atmosfer z 1885 roku.
Stacja Katowice Muchowiec 1990r. foto:sppTKw2...

1.jpg

Jeszcze pod parą...
2.JPG
3.jpg

NN Ty45
4.jpg
5.jpg

Stacjonarny kocioł firmy: KESSELFABRIK PIELA 1885 5Atm.
6.jpg

ten sam kocioł "zasypany" pudłami z EN57
7.jpg

EU04-18
8.jpg
9.jpg
10.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Jednak dalej jestem przekonany, ze kocioł poszedł w świat.

Ja też ..... tylko tym się różnimy, że Ty myślisz, iż poszedł w całości a ja przypuszczam, że w postaci przypominającej .... makaron.;)
W tym czasie często widziałem go na tej platformie a potem nagle zniknął, chyba, że ?
..... no właśnie, że go pochlastali. :( Zdjęcie zrobiłeś w lipcu ..... i zapewne udałeś się na zasłużony urlopik ..... a służby niszczycielskie wykorzystały Twoją nieobecność. :(
Tymczasem po przeciwnej stronie drogi obok kotłowni był punkt złomowania z palnikami gotowymi do akcji
Na paru zdjęciach poniżej przedstawiam w skrócie jak tam było ciekawie.
Oj, super ciekawie..... Stasiu wstawiając te zdjęcia zasłużyłeś sobie na to, żeby można było ten post docenić wszystkimi możliwymi pozytywnymi przyciskami. :) Niestety, mogę użyć tylko jednego. :( Trzeba było zdjęcia wstawiać pojedynczo...... ;)
Pozdrawiam. J.:)
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
:eek::eek::eek::eek: Tylko i aż 25 lat temu :rolleyes:. Te zawsze pełne stacje. a potem koło 2000 zaczęło się robić coraz bardziej pusto. Na Muchowcu byłem jakoś koło 2002 - wtedy już część stacji porastał las.
Ale do rzeczy. 4 zdjęcie - za kotłem wydać wagon osobowy - jeśli dobrze widzę to polski szczupak. Najciekawsze jest to, że jakby prosto ze służby liniowej - cyfra klasy. Ciekawe do kiedy służył i ile mógł tak stać w krzakach. Natomiast tuż przed kotłem wyłania się zarys wagonu przypominający eilzuga grupy 36.
Ostatnie zdjęcia !!! Szutrówki - co to jest ??? Po deklach na maźnicach sądzę że budowy od jakiegoś 1910. Czyli chyba jakieś prywatne kopalniane. Ewentualnie, czytałem o takim mało znanym typie robionym przez hutę w Ostrowcu dla kolei piaskowych.
Nie zanotowałeś może ich danych ? :cry:
Ten klimat starych wagonów po odstawianych w różne kąty.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
A to ten i ten - Szczupak i Francuz RA. Nieszczęsna rezerwa dla Skansenu w Chabówce :cry: :cry: :cry:.
Miały być wyremontowane, ale skończyło się na upchnięciu ich razem z kolejnym Szczupakiem i Belgiem K1 na Krakowie Płaszowie. A po opuszczeniu Płaszowa przez odpowiednie PkP, niszczeją już do kwadratu. Belg został w ogóle spalony. :cry: :cry: :cry:
Natomiast przed nimi prawdopodobnie wagon austriacki - obecnie w Chabówce.
Natomiast co szutrówek, to patrząc na nitowanie, raczej zawężę ich budowę do lat od 1910 do 1935. Niemcy mieli dużą ilość typów pół eksperymentalnych zanim doszli typu standardowego. Oprócz tego różne kopalnie i huty zamawiały własne.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.702 8 0
A to ten i ten - Szczupak i Francuz RA. Nieszczęsna rezerwa dla Skansenu w Chabówce :cry: :cry: :cry:.
Miały być wyremontowane, ale skończyło się na upchnięciu ich razem z kolejnym Szczupakiem i Belgiem K1 na Krakowie Płaszowie.
Wagony swego czasu wjechały nawet na tory zakładowe (ZNTK Ostrów). I na tym się skończyło ...
 

Załączniki

Szutrówki - co to jest ??? Po deklach na maźnicach sądzę że budowy od jakiegoś 1910. Czyli chyba jakieś prywatne kopalniane. Ewentualnie, czytałem o takim mało znanym typie robionym przez hutę w Ostrowcu dla kolei piaskowych.
Natomiast co szutrówek, to patrząc na nitowanie, raczej zawężę ich budowę do lat od 1910 do 1935. Niemcy mieli dużą ilość typów pół eksperymentalnych zanim doszli typu standardowego. Oprócz tego różne kopalnie i huty zamawiały własne.
Przeglądając swoje zdjęcia trafiłem na fragment takiego samego lub bardzo podobnego wagonu, który znajdował się na terenie cementowni "Saturn" w Wojkowicach na początku lat dziewięćdziesiątych (jeśli pokręciłem coś z nazwami proszę o poprawkę). Może tam trzeba szukać śladów?

Clipboard01.jpg


Natomiast dla mnie na zawsze śląskie klimaty będą wiązać się z takimi widokami

Untitled-1456.JPG

Musi być mroczno, musi być industrialnie, musi być parowo...;)
Ferrumka TKh 17646 w tej samej lokalizacji.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.023 6 0
na zdjeciu czarno-bialym jest jeszcze inne cacko zaladowane zlomem , - ciekaw jestem , czy zachowana zostala taka weglarka amerykanska , ktora stala jeszcze jakis czas temu w Zajaczkowie Tczewskim ? - wie Ktos moze cos ?
 

Podobne wątki