• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Śląskie klimaty

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.023 6 0
A moją uwagę przyciągnęła właśnie węglarka pochodzenia amerykańskiego i aby było ciekawiej to nie była węglarka PKP tylko francuska z kolei Nord.
- profilowane wzmocnienia ukosne na skrajniach bocznej burty- czyzby to byl element - bo innej roznicy nie dostrzegam , ktory rozni 'amerykanki" francuskie od naszych? - ta z Zajaczkowa posiada/(ła) ten element jako plaskownik z kolei na zdjeciu w monografii "weglowki" jest foto z portu w Gdyni takich wagonow wyraznie cechowanych PKP wlasnie z tym elementem jako tez plaskiwnik...
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
A moją uwagę przyciągnęła właśnie węglarka pochodzenia amerykańskiego i aby było ciekawiej to nie była węglarka PKP tylko francuska z kolei Nord.
A to też bardzo ciekawe. Skąd wiadomo, że NORD? Czyżby zachowały się resztki francuskich napisów, czy jakaś tabliczka? Bo jeśli napisów, to znaczy, że ta węglarka od razu przeszła na inwentarz cementowni, i nigdy potem nie była gruntownie remontowana. Czy też taka cecha była wybita na ramie?
Ach, który to był rok 1991 czy 1992. Jeszcze był taki inny świat - industrialny i kolejowy. :sick:
A na szutrówce jeszcze tabliczka, czy już tylko ślad po niej? Na pewno nikogo z uczestników nie przyciągnęła? ;)
 
profilowane wzmocnienia ukosne na skrajniach bocznej burty- czyzby to byl element - bo innej roznicy nie dostrzegam , ktory rozni 'amerykanki" francuskie od naszych?
Chyba to takie proste nie będzie. Na innym zdjęciu (tym razem z Prabut) wagon, który posiada identyczne cechy konstrukcyjne jak ten z Wojkowic - a może to też był wojenny tułacz?

Clipboard03.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Tabliczka jak to zazwyczaj bywa umieszczona była na ramie wagonu, z całą pewnością w widocznym miejscu ale nie przypominam sobie w którym. Nie jestem pewien czy to na tym, który sfotografował Andrzej. Jak dobrze pamiętam to tam tych wagonów było więcej. Może jeszcze się znajdzie jeszcze jakiś uczestnik tej imprezy, który fotografował wagony.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
Obraz nędzy i rozpaczy - Bytom Bobrek 25 IX 2015 r. A pamiętam, jak jakieś 30 lat temu tętniło tu kolejowe życie: otwarta kasa, czynna poczekalnia, niezarośnięte perony, bocznica do EC Szombierki...
30 lat temu to była inna epoka. Nawet jeszcze z 15 lat temu było życie. Dworzec przynajmniej jeszcze stoi, choć pewnie jest na liście. W przeciwieństwie do całkiem wyburzonych dworców na linii Bytom-Gliwice, czy też Brzezin Śląskich, zarówno dworca jak i kopalni. Niech ja wyszperam swoje zdjęcia, co prawda okrzes schyłkowy, ale zawsze jeszcze.
 
No właśnie. Też mam zawsze problem jak ocenić takie zdjęcia - jakoś "Super" czy "Doceniam" nie pasuje mi do sytuacji na nich pokazanych, bo jeszcze ktoś pomyśli że może się podobać obraz na nich utrwalony. Niemniej są cennym dokumentem obecnej epoki - co robi brak gospodarza :(.
Też wolę mieć w pamięci chociaż jeszcze taki widok z ET21-630

Untitled-0170.JPG
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
No właśnie. Też mam zawsze problem jak ocenić takie zdjęcia - jakoś "Super" czy "Doceniam" nie pasuje mi do sytuacji na nich pokazanych, bo jeszcze ktoś pomyśli że może się podobać obraz na nich utrwalony. Niemniej są cennym dokumentem obecnej epoki - co robi brak gospodarza :(.
Też wolę mieć w pamięci chociaż jeszcze taki widok z ET21-630
Niby nic ET21 ze składem pustych węglarek [pustych !? wyjeżdża z dworca kopalni ? , czy też z linii na TG?]. Ale to jest klasyk polskiej kolei w 80 i 90tych [bo w 70 to jeszcze przynajmniej 50% węglarek 2-osiowych, parowozy itd]. W dodatku zdjęcie zrobione w jednym z najbardziej klimatycznych i genialnych miejsc na Śląsku. Nie dość, że połączenie 2 linii kolejowych, to jeszcze z lewej i prawej bocznice [ z lewej do kopalni i elektrowni, a z prawej do huty]. Ta plątanina torów i otaczająca ją architektura!!!
Tak sobie pomyślałem, że jest to idealne miejsce do odwzorowania na makiecie. A poza tym może otworzyć temat ankietę - Najbardziej genialne miejsca kolejowe na Śląsku.[?]
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.627 50 5
26.08.2001 r. Ostatnie manewry na stacji Górnośląskich Kolei Wąskotorowych w Bytkowie. Lxd2 zepchnęła właśnie skład z przystanku Siemianowice Wąsk. i po jego oblocie odjedzie do Bytomia - Karbia. Był to ostatni pociąg planowy pociąg na tej linii. Jeszcze tylko 8 września przejechał nią pociąg specjalny zorganizowany przez Miłośników Kolei (tzw. Traperzug 3), a następnie złodzieje zabrali się za rozbieranie torów...

Opis i zdjęcie znalezione na fejsie. Autor zdjęcia podpisany na zdjęciu.
 

Załączniki

Czapajew

Znany użytkownik
Reakcje
698 1 0
Widok z nastawni dysponującej Bytom ( BT). Łza się w oku kręci na samą myśl jakie kiedyś znaczenie miała ta stacja, zarówno w ruchu pasażerskim jak i towarowym. Dawniej było tu w sumie 6 nastawni, z czego na ten moment istnieją 4. Dwie zlikwidowane posiadały urządzenia mechaniczne w przeciwieństwie do reszty ( elektryczne suwakowe). Na zdjęciu w tle widoczne zabudowania Elektrociepłowni Szombierki.

BT.jpg


Urządzenia suwakowe na nastawni dysponującej Bytom

Bytom.jpg


Widok w kierunku dworca

WP_003614.jpg
 
Ostatnio edytowane:

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
41 0 0
Widok z nastawni dysponującej Bytom ( BT). Łza się w oku kręci na samą myśl jakie kiedyś znaczenie miała ta stacja, zarówno w ruchu pasażerskim jak i towarowym. Dawniej było tu w sumie 6 nastawni, z czego na ten moment istnieją 4. Dwie zlikwidowane posiadały urządzenia mechaniczne w przeciwieństwie do reszty ( elektryczne suwakowe). Na zdjęciu w tle widoczne zabudowania Elektrociepłowni Szombierki.

Zobacz załącznik 334302

Urządzenia suwakowe na nastawni dysponującej Bytom

Zobacz załącznik 334320

Widok w kierunku dworca

Zobacz załącznik 334326
To piękna nastawnia i niech służy jak najdłużej. Czy Kolega ma jakieś dane na temat jej konstrukcji? Czy element "bramowy" tej nastawni jest ze stali? Czy jest tam gorąco w lecie, a zimno w zimie? Czy doinstalowano jakąś wentylację albo klimatyzację?
 

Podobne wątki