• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

"Rheingold" - legendarny pociąg i jego modele

JRobert

Aktywny użytkownik
Reakcje
83 1 0
A ja w takim razie przedstawię dwa pociągi z tematu, a przynajmniej niektóre wagony z tegoż tematu ;-) Przydatność ocenicie sami. Zdjęcia zrobiłem 17 czerwca 2018 r. na torach przy muzeum DB w Koblencji, tj. Koblenz Lützel. Jeden z pociągów (ten pierwszy, kremowo-wiśniowy), to sobie swobodnie krążył ze stacji dokądś tam (niestety nie dowiadywałem się gdzie, sam dojechałem "Sonderzug'iem" z FFM), a drugi z wagonami kremowo-śliwkowymi po prostu przemknął w pewnym momencie w pobliżu stacji i tyle go widzieliśmy. A szkoda, bo był niezwykle interesujący!
Na terenie samego muzeum stacjonuje jeszcze dobrych parę sztuk lokomotyw w podobnych malowaniach - gdzieś tam jakieś zdjęcia mam (na tyle, na ile można było zrobić w tradycyjnym muzealnym ścisku).
Przepraszam, że nie ma zdjęć wszystkich wagonów - złapałem co mogłem...
Z01.jpg
Z02.jpg
Z03.jpg
Z04.jpg
Z05.jpg
Z06.jpg
 

JRobert

Aktywny użytkownik
Reakcje
83 1 0
Niestety nawet nie w 1/3, ale i w 1/10. To co tam stoi i w jakim stanie, to szkoda gadać, trzeba zobaczyć, dotknąć i powąchać. I co najważniejsze, to nie odmalowywane trzydziestą warstwą farby przerdzewiałe trupy, a lśniące lokomotywy z gładkimi blachami, niczym prosto z pudełka Piko. Wszystkie eksponaty oczywiście w takim stanie tam nie występują, ale takich właśnie zdrowiutkich jest bardzo dużo. Ale co tu gadać - niemieckie koleje to potęga, przede wszystkim zaś finansowa i porównywać się ciężko.
 

Andrzej B

Aktywny użytkownik
Reakcje
290 18 15
A dokładniej ujmując istniała - kilka tygodni.
Na chwilę off top, ale BR 103 została pomalowana na krótko nawet na verkehrsrot :)
Idąc tym tropem myślenia to każda lokomotywa ma swoją historię, dłuższą lub krótszą. Być może ktoś jechał/widział na żywo taki skład i ma sentyment i chce mieć w swojej kolekcji w tym konkretnym malowaniu, nie jest to tylko wymyślona fikcja, podobnie jak BR 18 201 bordowa lub zielona :love:
 
Ostatnio edytowane:

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.226 25 2
Oczywiście, ze to lepsze niż kompletna fikcja - nie miałem na celu zmiany toku myślenia, tylko podkreślenie faktu, ze lokomotywy w tych barwach już nie ma - ale Ty wiesz, ze o to mi chodziło… :)
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.597 25 2
Tylko 103 Rheingold to fikcja. To że ją pomalowano w XXIw. to nie znaczy że taka z Rheingoledem jak był w rozkładzie jazdy jeździła. Były to kanciaste E10 i późniejsze 110.3 specjalnie pomalowane do Rheingolda.
 

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 2 0
Tylko 103 Rheingold to fikcja. To że ją pomalowano w XXIw. to nie znaczy że taka z Rheingoledem jak był w rozkładzie jazdy jeździła. Były to kanciaste E10 i późniejsze 110.3 specjalnie pomalowane do Rheingolda.
Co do lokomotyw Rheingold'a to na DB podstawą w pierwszym okresie "nowej ery" (1965) były elektrowozy E10,12 późniejsze BR112. Z uwagi na to że produkcja się opóźniła zastosowano pierwotnie przemalowane na beżowo-kobaltowoniebieski kanciaste E10 w których przetestowano nowe wózki z Henschel dla E10.12 Lokomotywy BR103 znacznie później opanowały TEE Rheingold i były zawsze beżowo-bordowe. W XXI w "ściemniono" przemalowując jedną ze "103-jek" w pierwotny schemat i młodzież w to uwierzyła.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.411 463 29
Mariuszu, generalnie masz rację, ale nie powiedziałbym, że:
Lokomotywy BR103 znacznie później opanowały TEE Rheingold
Seria 112 była cały czas zatrudniana do prowadzenia "Rheingolda" co najmniej na równi z serią 103 z prostej przyczyny. W tamtych czasach na trasie tego pociągu praktycznie nie było odcinków, na których można było rozwinąć prędkość powyżej 160 km/h, a stosunkowo nowe lokomotywy 103 były potrzebne tam, gdzie dało się wykorzystać ich pełne możliwości. "Rheingold" w zasadzie do końca był prowadzony głównie lokomotywami (ówczesnej) serii 112. Jednym z wyjątków był ostatni przejazd tego pociągu w maju 1987 roku, gdy użyto lokomotywy najbardziej "prestiżowej" serii 103.
O "Rheingoldzie" w omawianym okresie dyskutowaliśmy na trzeciej stronie tego wątku:
"Rheingold" - legendarny pociąg i jego modele | Strona 3 | Modelarstwo.info
 

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 2 0
Mariuszu, generalnie masz rację, ale nie powiedziałbym, że:

Seria 112 była cały czas zatrudniana do prowadzenia "Rheingolda" co najmniej na równi z serią 103 z prostej przyczyny. W tamtych czasach na trasie tego pociągu praktycznie nie było odcinków, na których można było rozwinąć prędkość powyżej 160 km/h, a stosunkowo nowe lokomotywy 103 były potrzebne tam, gdzie dało się wykorzystać ich pełne możliwości. "Rheingold" w zasadzie do końca był prowadzony głównie lokomotywami (ówczesnej) serii 112. Jednym z wyjątków był ostatni przejazd tego pociągu w maju 1987 roku, gdy użyto lokomotywy najbardziej "prestiżowej" serii 103.
O "Rheingoldzie" w omawianym okresie dyskutowaliśmy na trzeciej stronie tego wątku:
http://forum.modelarstwo.info/threads/rheingold-legendarny-pociąg-i-jego-modele.34142/page-3
Andrzeju z tym opanowaniem miałem na myśli odcinek Emmerich-Stuttgart gdzie Rheingolda z pomarańczowym paskiem planowo prowadziła BR103 z Bw Ffm1.
 

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.939 10 2
Zachęcam wszystkich do dzielenia się swoimi zdjęciami i informacjami o tym pociągu i jego modelach
Nawiązując do powyższego oraz sugestii p.t. Autora wątku wyrażonej TU jeszcze jeden parowóz, który prowadził pociągi Rheingold na trasach przebiegających w Holandii : seria 3700 .

IMG_1256.jpeg


Ponadto pociągi te były też ciągnięte przez elektrowozy serii Ae 4/7 - to naturalnie na terenie Szwajcarii.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
5.783 102 1
BR 101 „Rheingold” na dworcu głównym dworcu w Kolonii
21 września 2023 r. na dworcu głównym w Kolonii odbyła się oficjalna prezentacja serii 101 z napisem „Rheingold” DB Museum Koblenz.
Lokomotywa jest obecnie używana w pociągach muzealnych i podróżuje po Niemczech w barwach Rheingold.


Rollout_101_03.jpg Rollout_101_05.jpg Rollout_101_06.jpg

W ramach programu w13plus, powstanie model ww. lokomotywy - dostawa nastąpi pod koniec 2023 roku.
PIKO 71311-71313 - DB 101 001-6 "Rheingold", Muzeum DB Koblencja, ep. VI
71311-71312-71313rgb366096.jpg
1010016-03366096.jpg 1010016-02366096_1920x1920.jpg 1010016366096_1920x1920.jpg

Źródło: elriwa.de