• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

"Rheingold" - legendarny pociąg i jego modele

Jacek765

Znany użytkownik
Ja na swój osobisty użytek stosuję rozróżnienie;
Liliput A dla Liliput Austria
Liliput H dla Liliput Herpa
Liliput B dla Liliput Bachmann
Nie stosuję jednak tego publicznie bo może to być niezrozumiałe. Pomaga to jednak w odróżnieniu okresu produkcji.
 

Pd5

Znany użytkownik
Myśle, że to moze być interesująca informacja dla miłośników tego pociągu.
Maerklin w nowościach 2018 zaprezentował Rheingolda w skali H0 i Z :cool:
F1A7A526-9E57-47FE-9338-D77C90DAD3C9.png
0E267A6F-BA34-44B3-8F8B-FB95D2306085.png
26796E81-40E1-497D-96F4-4C281211C089.png
 
Ani słowa w opisie na temat konstrukcji wagonów, więc pewnie dotychczasowa konstrukcja podrasowana oświetleniem, świecącymi lampkami, a w bagażowym dodatkowy dekoder z dźwiękiem, który steruje oświetleniem w wagonach.
 
Co do parowozów które ciągnęły Rheingolda, to jak podaje Eisenbahn Journal na początku jego kursowania w 1928 roku dołączano parowozy bawarskie lub palatynatu parowozy serii S3/6 podserii "m" – z Bw Wiesbaden. Było to 5 lokomotyw z serii 18 521-528 o średnicy kół ø1870 i z tendrem 2‘2’T31,7, po czym po jazdach próbnych zmieniono te lokomotywy na takie co miały koła 2 metry. Ze zdjęć jakie są pozostawione przez archiwum Karola Bellingroda można znaleźć: 18 302, 18 312, 18 316, 18 317, 18 447, 18 498, 18 517, 18 518, 18 520, 18 521, 18 524, 18 525, 18 529, 18 533, 01 069, 01 077, 01 193, 01 194. 01-ynki pojawiły się w Bw Offenburg od kwietnia 1930 roku o numerach 01 077 - 81, które wraz z później przydzielonymi prowadziły go wraz z bawarską S3/6 i badeńską IVh. Ale od lata 1938 roku Rheingolda prowadziły już tylko same 01. Ale znalazły się też i inne parowozy jak 38 1726. Ciekawostką jest to, że do składu modeli można doczepić Roco-wską 01 069, która autentycznie prowadziła Rheingolda, jednak rewizja modelu to 1928 rok i przydział do Bw Altona.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Szkoda tylko, że wagony skrócone: 1:93,5. Ciekawe, czy będą to pierwsze wagony "Rheingold '83" (z pomarańczowym paskiem) od wyjścia modeli ADE, czy jednak L.S. Models zdoła wypuścić swoje, zapowiadane od kilku lat, przed Trixem? No i do kompletu brakuje restauracyjnego.
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Parę lat temu jeden z takich wagonów (formalnie opisywanych jako AD4üm-62 lub AD4üm-63) spotkałem w sąsiedztwie lokomotywowni w Lichtenfels. Oto on:

Zobacz załącznik 531761
61 85 09-70 205-5 WGm / Lichtenfels / 18.04.2015
Wagon ten zbudowano w 1963 r. w zakładach Wegmann. Obecnie nosi numer swojego ostatniego (szwajcarskiego) właściciela, ale wcześniej nosił oznaczenia odpowiednio 51 80 09-42 915-1 WGm 038.8 i 61 80 81-80 005-3 ADm 101. Na samym początku (jeszcze
przed wprowadzeniem ujednoliconych # wg UIC, nosił nr 10 555).
Wagon ten, a także wagony klasycznego Rheingold kursowały w składzie Nostalgie Istanbul Orient Express, szwajcarskiej firmy Intraflug a następnie Reiseburo Mittelthurgaubahn.

Historia tych spółek jest opisana tutaj:
http://www.nostalgiazapara.pl/nostalgie-istanbul-orient-express
są także filmy z przejazdów NIOE z wagonami Rheingold - klasycznymi w malowaniu kremowo-fioletowym i widocznego na zdjęciu kremowo-czerwonego panoramicznego. Tak więc NIOE połączył w jednym składzie wagony Rheingold z dwóch różnych epok. W ogóle w składach NIOE widać prawdziwy garnitur wagonów z różnych epok i różnych zarządów kolejowych.

I taka mała ciekawostka - ostatni film w linku przedstawia spacer po wnętrzu wagonów CIWL w Małaszewiczach, niegdyś większość z nich jechała w słynnym pociągu NIOE do Hongkongu a następnie kursowała w Rosji jako TranssiberianOrient Express.
Film z wnętrza tych wagonów podczas postoju w Małaszewiczach jest jedynym mi znanym, ale może ktoś zna inne?
Pozdrowienia, Piotr