• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

"Rheingold" - legendarny pociąg i jego modele

Jacek765

Znany użytkownik
Ja na swój osobisty użytek stosuję rozróżnienie;
Liliput A dla Liliput Austria
Liliput H dla Liliput Herpa
Liliput B dla Liliput Bachmann
Nie stosuję jednak tego publicznie bo może to być niezrozumiałe. Pomaga to jednak w odróżnieniu okresu produkcji.
 

Ropu

Aktywny użytkownik
Ani słowa w opisie na temat konstrukcji wagonów, więc pewnie dotychczasowa konstrukcja podrasowana oświetleniem, świecącymi lampkami, a w bagażowym dodatkowy dekoder z dźwiękiem, który steruje oświetleniem w wagonach.
 
Co do parowozów które ciągnęły Rheingolda, to jak podaje Eisenbahn Journal na początku jego kursowania w 1928 roku dołączano parowozy bawarskie lub palatynatu parowozy serii S3/6 podserii "m" – z Bw Wiesbaden. Było to 5 lokomotyw z serii 18 521-528 o średnicy kół ø1870 i z tendrem 2‘2’T31,7, po czym po jazdach próbnych zmieniono te lokomotywy na takie co miały koła 2 metry. Ze zdjęć jakie są pozostawione przez archiwum Karola Bellingroda można znaleźć: 18 302, 18 312, 18 316, 18 317, 18 447, 18 498, 18 517, 18 518, 18 520, 18 521, 18 524, 18 525, 18 529, 18 533, 01 069, 01 077, 01 193, 01 194. 01-ynki pojawiły się w Bw Offenburg od kwietnia 1930 roku o numerach 01 077 - 81, które wraz z później przydzielonymi prowadziły go wraz z bawarską S3/6 i badeńską IVh. Ale od lata 1938 roku Rheingolda prowadziły już tylko same 01. Ale znalazły się też i inne parowozy jak 38 1726. Ciekawostką jest to, że do składu modeli można doczepić Roco-wską 01 069, która autentycznie prowadziła Rheingolda, jednak rewizja modelu to 1928 rok i przydział do Bw Altona.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Szkoda tylko, że wagony skrócone: 1:93,5. Ciekawe, czy będą to pierwsze wagony "Rheingold '83" (z pomarańczowym paskiem) od wyjścia modeli ADE, czy jednak L.S. Models zdoła wypuścić swoje, zapowiadane od kilku lat, przed Trixem? No i do kompletu brakuje restauracyjnego.
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Parę lat temu jeden z takich wagonów (formalnie opisywanych jako AD4üm-62 lub AD4üm-63) spotkałem w sąsiedztwie lokomotywowni w Lichtenfels. Oto on:

Zobacz załącznik 531761
61 85 09-70 205-5 WGm / Lichtenfels / 18.04.2015
Wagon ten zbudowano w 1963 r. w zakładach Wegmann. Obecnie nosi numer swojego ostatniego (szwajcarskiego) właściciela, ale wcześniej nosił oznaczenia odpowiednio 51 80 09-42 915-1 WGm 038.8 i 61 80 81-80 005-3 ADm 101. Na samym początku (jeszcze
przed wprowadzeniem ujednoliconych # wg UIC, nosił nr 10 555).
Wagon ten, a także wagony klasycznego Rheingold kursowały w składzie Nostalgie Istanbul Orient Express, szwajcarskiej firmy Intraflug a następnie Reiseburo Mittelthurgaubahn.

Historia tych spółek jest opisana tutaj:
http://www.nostalgiazapara.pl/nostalgie-istanbul-orient-express
są także filmy z przejazdów NIOE z wagonami Rheingold - klasycznymi w malowaniu kremowo-fioletowym i widocznego na zdjęciu kremowo-czerwonego panoramicznego. Tak więc NIOE połączył w jednym składzie wagony Rheingold z dwóch różnych epok. W ogóle w składach NIOE widać prawdziwy garnitur wagonów z różnych epok i różnych zarządów kolejowych.

I taka mała ciekawostka - ostatni film w linku przedstawia spacer po wnętrzu wagonów CIWL w Małaszewiczach, niegdyś większość z nich jechała w słynnym pociągu NIOE do Hongkongu a następnie kursowała w Rosji jako TranssiberianOrient Express.
Film z wnętrza tych wagonów podczas postoju w Małaszewiczach jest jedynym mi znanym, ale może ktoś zna inne?
Pozdrowienia, Piotr
 

ALA

Aktywny użytkownik
Ostatnio pośredniczyłem w zakupie zestawu wagonów pociągu Rheingold, wyprodukowanego ok. 10 lat temu przez firmę Roco. Korzystając z okazji, że zestaw przeszedł przez moje ręce, wykonałem fotki wagonów, które prezentuję poniżej.

Zestaw o numerze katalogowym 45924 składa się z czterech wagonów, zapakowanych w oddzielne pudełka, a razem w przeźroczyste opakowanie. Wygląd wagonów odpowiada malowaniu i oznakowaniu z końcówki lat 60.

Roco_45924_AL_0.jpg



Roco_45924_AL_0a.jpg


W skład zestawu wchodzą następujące wagony:

1. Wagon bezprzedziałowy (nr 3) serii Apmz121, 61 80 18-80 010-1

Roco_45924_AL_4.jpg


Roco_45924_AL_4a.jpg


Roco_45924_AL_4b.jpg


Roco_45924_AL_4c.jpg


Roco_45924_AL_4d.jpg


2. Wagon przedziałowy (nr 5) serii Avmz111, 61 80 19-80 009-2

Roco_45924_AL_3.jpg


Roco_45924_AL_3a.jpg


Roco_45924_AL_3b.jpg


Roco_45924_AL_3c.jpg


Roco_45924_AL_3d.jpg


cdn.
 

ALA

Aktywny użytkownik
3. Wagon restauracyjny serii WRümh131, 61 80 88-80 004-9

Roco_45924_AL_2.jpg


Roco_45924_AL_2a.jpg

Roco_45924_AL_2b.jpg


Roco_45924_AL_2c.jpg


Roco_45924_AL_2d.jpg


4. Wagon widokowy (nr 7) serii ADümh101, 61 80 81-80 004-6

Roco_45924_AL_1.jpg


Roco_45924_AL_1a.jpg


Roco_45924_AL_1b.jpg


Roco_45924_AL_1c.jpg


Roco_45924_AL_1d.jpg


Roco_45924_AL_1e.jpg


Kolega, który jest nabywcą tego zestawu, posiada także jeszcze jeden, podobny komplet tej firmy, a zawierający wagony we wcześniejszym, kremowo-granatowym malowaniu. Jeśli trafi się okazja, to postaram się je także sfotografować i zaprezentować.
 

robertkroma

Znany użytkownik
To model fabryczny. Nr katalogowy 45410, nr boczny 90 062, stacja macierzysta Karlshruhe, rewizja 7.12.30.Model jednak w kolorze ciemnej śliwki, więc pasujący jak na razie do Mä/Trixa a nie do Liliputa.,
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
BRAWA zapowiedziała Rheingolda z 01. Wagony połączone sprzęgami elektrycznymi z dekoderem sterującym światłami w wagonach, lampkami na stolikach i dźwiękami pracy i kuchni(!) etc. Oj będzie się działo......
 

robertkroma

Znany użytkownik
Tak, tak, tylko będzie to zestaw z lokomotywą 01 196. O cenie lepiej nie wspominać. A patrząc na wagony Brawy jak prezentowany powyżej bagaż i świetliki czy boczniaki to strach je na tory położyć aby czegoś nie zgubić. A jeżeli dojdzie sprzęg elektryczny to lepiej nie tykać. Stare Liliputy czy nowy Trix to można wkładać i jeździć.