• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

"Rheingold" - legendarny pociąg i jego modele

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
5.790 102 1
W ramach przedświątecznej promocji, zeszłoroczny zestaw BRAWY pociągu „Rheingold”, aktualnie oferowany jest w obniżonej cenie wraz z firmowym plecakiem.

BRAWA 50681-50683 - DRG BR 01 069, wagon bagażowy (Kolonia 90 202), 2x wagony osobowe 1 klasy (Kolonia 20 506/20 501), 2x wagony osobowe 2 klasy (Kolonia 24 502/24 505), ep. II
50681-71.jpg

407859337_758734466294130_2841351913210813075_n.jpg

Źródło: elriwa.de
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.597 25 2
Ile można mieć Rheingoldów? Ostatnie wersja Liliputa bez kinematyki (czyli przedostatni wypust) z wagonami o numerach na 10xxx, ostatni wypust już z kinematykami z numerami 20xxx i 24xxx, kolejny Bachamnna z numerami na 10xxx, kolejny MaTrixa w nowej wersji i teraz Brawy. Faktycznie jeździły tylko dwa pociągi od 5 do 7 wagonów w zależności od okresu. Stąd wyprzedaż.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.420 463 29
modelu lokomotywy w malowaniu "Rheingold"
Nie było takiego malowania w czasach prawdziwego "Rheingolda", to tylko współczesne zabawy, podobnie, jak pokazany wcześniej BR 101 w podobnym malowaniu. Nie wiem, czy to fikcja, czy rzeczywiście z jakiejś okazji pomalowano kiedyś V 200 w ten sposób, ale w latach 60. do 80. XX wieku lokomotywy przeznaczone do pociągów TEE i IC były malowane nieco inaczej (bez górnej części czerwonej) i nigdy nie miały namalowanego napisu z nazwą jakiegokolwiek pociągu.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.597 25 2
To są tzw. ""Fantasiemodelle" nie mające oryginału, podobnie w epoce II szutrówka w kolorze pomarańczowym. Na niektóre modele trzeba uważać. Chyba jedynie BR103 DB pomalowano w barwy Rheingolda ale dopiero w XIX XXI.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.420 463 29
Chyba jedynie BR103 DB pomalowano w barwy Rheingolda ale dopiero w XIX.
Rozumiem, że miało być "dopiero w XXI wieku"? Ale nie tylko 103 001 (w starych oznaczeniach E03 001), pokazaną na poprzedniej stronie pomalowano w te fikcyjne barwy, była także 101 001 kremowo-czerwona (też na poprzedniej stronie wątku) i 101 112, która była i kremowo-granatowa i kremowo-czerwona. Pisał o tym kolega @OLF (też na poprzedniej stronie). O innych takich przemalowankach nie wiem, być może było ich więcej, ale to wszystko nie ma wiele wspólnego z lokomotywami, które prowadziły "Rheingolda" w czasach jego rozkładowego kursowania.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
5.790 102 1
Nie było takiego malowania w czasach prawdziwego "Rheingolda", to tylko współczesne zabawy, podobnie, jak pokazany wcześniej BR 101 w podobnym malowaniu. Nie wiem, czy to fikcja, czy rzeczywiście z jakiejś okazji pomalowano kiedyś V 200 w ten sposób, ale w latach 60. d0 80. XX wieku lokomotywy przeznaczone do pociągów TEE i IC były malowane nieco inaczej (bez górnej części czerwonej) i nigdy nie miały namalowanego napisu z nazwą jakiegokolwiek pociągu.
To jestem zaskoczony:oops: Jeżeli w przypadku lokomotywy BR 101 sprawa jest oczywista. Muzealna lokomotywa została pomalowana w barwy nawiązujące do pociągów "Rheingold" aby prowadzić składy "retro". I na jej podstawie został opracowany model. Trochę to naciągane ale mimo wszystko model odpowiada rzeczywistej lokomotywie.
Natomiast w przypadku V 200, to zaiste zadziwiające. Zrobić zupełnie fikcyjne malowanie, które jest umiejscowione w III epoce...:eek:
Jeżeli Niemcy takie modele akceptują (kupują), to nie ma co się dziwić, że i na nasz rynek wciskane są "przemalowanki":(
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.226 25 2
Jeżeli Niemcy takie modele akceptują (kupują), to nie ma co się dziwić, że i na nasz rynek wciskane są "przemalowanki"
Bez przesady… To hobby to zabawa - kto nie chce ten się nie bawi ;)
Na zdjęciu model współczesnej lokomotywy jeżdżącej w Szwajcarii - w fikcyjnym malowaniu TEE i model ten jest bardzo popularny wśród kolekcjonerów.
IMG_2775.jpeg
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.420 463 29
Natomiast w przypadku V 200, to zaiste zadziwiające. Zrobić zupełnie fikcyjne malowanie, które jest umiejscowione w III epoce...:eek:
No to dodam, że na DB w zasadzie tylko dwie serie lokomotyw były malowane w kremowo-czerwone barwy TEE: E 03 (później BR 103) i E 10 (BR 112), ale bez żadnych napisów. W kremowo-granatowe barwy "Rheingolda" były pomalowane od 1962 roku (kiedy wprowadzono nowe wagony, pomalowane w ten sam sposób) tylko E 10. Żadne lokomotywy spalinowe w czasach kursowania "Rheingolda" nie miały barw TEE. Wyjątkiem była 218 217, pomalowana na kremowo-czerwono w 1974 roku, ale nigdy nie prowadziła pociągów TEE. Pisaliśmy o tym w wątku o TEE.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.420 463 29
na DB w zasadzie tylko dwie serie lokomotyw były malowane w kremowo-czerwone barwy TEE: E 03 (później BR 103) i E 10 (BR 112)
Zapomniałem o jeszcze jednej serii: BR 120 w latach 80. XX wieku, ale tylko 5 prototypów. Maszyny seryjne dostały już nowe wtedy malowanie czerwone "orientrot" z białym "śliniakiem" na czołowych ścianach. Te lokomotywy, w odróżnieniu od tej jednej 218, prowadziły pociągi TEE i IC.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.291 41 5
Musiałbym pogrzebać, ale majaczy mi w pamięci jeszcze jedna lokomotywa, malowana w ten sposób i puszczana w regularnym ruchu.
Bodajże BR 113.... i chyba jeszcze jakaś (oprócz wymienionych). Ale, jak wspomniałem, musiałbym pogrzebać w zasobach. Teraz z deseczki piszę.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.420 463 29
BR 113 to dawna BR 112, przenumerowana po zjednoczeniu Niemiec. W eksploatacji było wtedy już bardzo mało tych lokomotyw, a na DR było z kolei bardzo dużo nowych lokomotyw BR 112 (ex BR 212, czyli zmodernizowana BR 243) i postanowiono przenumerować nieliczną, wychodzącą z eksploatacji starą serię 112 DB.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.420 463 29
Ale rozmawialiśmy o latach 70. i 80. kiedy jeździły TEE, a wtedy na DB nie było serii 113. To, że później zmieniono im numer ze 112 na 113 to inna sprawa, ale to te same lokomotywy.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.291 41 5
Rozmawiamy o Rheingoldzie. A TEE miał podobne barwy, co jeden z późniejszych Rheingoldów (kremowo-czerwone). Stąd nagle rozmawiamy o dwóch różnych pociągach. :)
A że niektóre lokomotywy miały takowe barwy i później....
Jeszcze jest BR103 elektrowóz - też miał te barwy.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.147 442 105
Mam wrażenie, że pewna nieścisłość się zakradła. Malowanie lokomotyw o którym mowa to tzw. malowanie TEE, a Rheingold był jednym z tych pociągów. To, że na lokomotywie jest napis Rheingold nie znaczy w żadnym wypadku że to jest malowanie R-G.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.420 463 29
Rozmawiamy o Rheingoldzie. A TEE miał podobne barwy, co jeden z późniejszych Rheingoldów (kremowo-czerwone). Stąd nagle rozmawiamy o dwóch różnych pociągach.
Nie podobne, a takie same. W chwili wprowadzenia nowego "Rheingolda" w 1962 roku wagony "Rheingolda", ale tylko jego, dostały specjalne malowanie, kremowo-granatowe (kobaltblau). W tym samym czasie rozpoczęto wprowadzanie do sieci TEE pociągów zestawianych z wagonów i lokomotywy (wcześniej były wyłącznie zespoły trakcyjne) i ich wagony na DB otrzymały barwy TEE kremowo-czerwone. Z chwilą włączenia "Rheingolda" do sieci TEE ok. roku 1968, wagony "Rheingolda" przemalowano na standardowe kolory TEE (tak naprawdę szczególne były tylko garbate restauracyjne i obserwacyjne, pozostałe wagony to standardowe wagony IC/TEE). Napis "Rheingold" był tylko na wagonach restauracyjnych i obserwacyjnych. A że w ciągu ćwierćwiecza TEE na DB barwy wagonów miewały trochę różne odcienie, to inna sprawa (pomijając rezygnację czarnego pasa na dole w końcu lat 70. XX wieku). Tak że nie rozmawiamy o dwóch różnych pociągach, "Rheingold" od drugiej połowy lat 70. był jednym z pociągów TEE i miał dokładnie te same kolory, co inne TEE.
Jeszcze jest BR103 elektrowóz - też miał te barwy.
No jest, to był podstawowy koń pociągowy TEE, pisałem o tym:
dwie serie lokomotyw były malowane w kremowo-czerwone barwy TEE: E 03 (później BR 103) i E 10 (BR 112)
To, że na lokomotywie jest napis Rheingold nie znaczy w żadnym wypadku że to jest malowanie R-G.
W latach 70. i 80. nie było specjalnego malowania "Rheingold", a lokomotywy nigdy nie miały napisu.
O tym wszystkim pisałem już w tym wątku i w wątku o TEE. Zaczynam się trochę powtarzać, ale widać jest taka potrzeba... ;)