Sporo osób dopytuje się o model lokomotywy JT42CWRM w malowaniu Freigtliner Polska. To konwersja z wersji 4-ro drzwiowej. Niestety wbrew szumnym zapowiedziom model 5-cio drzwiowy nigdy nie powstał a ta, trudno dostępna wersja znacznie różni się od tej eksploatowanej u nas. Więc po kolei lista przeróbek:
1 - Dorobione klimatyzatory (chyba, w każdym bądź razie takie ustrojstwo na dachu nad kabinami)
2 - Wydłużona górna część dachu oraz wstawiona polska antena radiotelefonu
3 - Wstawione 5-te drzwi do przedziału maszynowego.
4 - Przesunięta linia podziału modułów lokomotywy. Fabrycznie ten segment jest krótszy i linia wypada w miejscu żaluzji.
5 - Wycięte otwory na żaluzje górne i boczne. O ile górną można ścierpieć wizualnie bo jest ładna i tylko o 3 mm za krótka tak boczne wyglądają zupełnie inaczej i by choć trochę przypominały FPLa muszą być wymienione. Żaluzje oraz siatka to oczywiście elementy fototrawione dorabiane pod ten konkretny model
6 - Nowe kształty okien bocznych. Fabrycznie szyby mają inny podział oraz zaokrąglone zakończenia.
Dodatkowo należy całkowicie wymienić oświetlenie. Fabrycznie model świeci we wszystkich kierunkach a najmniej do przodu
. Tu Mehano się nie popisało. Nie dość, że wstawili żółte diody to jeszcze każda prześwieca do sąsiedniego światłowodu i wygląda to tak jakby paliły się wszystkie na raz. Do tego światło dostaje się mocno do kabiny oraz do spodu loka oświetlając podwozie. Następny trudny element to malowanie. W tym przypadku szablony i aerograf.
Poza tym model spisuje się bardzo poprawnie. To seria Prestige a więc nie ma praktycznie nic wspólnego z zabawkowym Hobby. Jeździ prawidłowo, dźwięk z fabrycznie montowanego ESU bardzo poprawny i dobrze naśladujący oryginał. Jak jeździ można luknąć na filmie z Braniewa
http://www.youtube.com/watch?v=CnJRQpR1muw
P.S. Niestety z pewnych względów podjąłem decyzję o rozstaniu się z tą maszyną więc tuż po Salon Hobby trafi do działu Giełda lub na alledrogo.