• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK "Kwachy"

OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Inspiruje, i to bardzo. Bo są rzeczy, których nigdy nie dostaniesz z drukarki 3D, i właśnie tam takie rady i podpowiedzi są najcenniejsze. Wymiana doświadczeń, jak banalnie by to nie brzmiało zawsze stanowi dużą wartość w naszej branży. Super wagony, Michał :)
Sławku, kto jak kto ale to raczej Ty jesteś inspiracją dla mnie. Ileż to ja się na mlaskałem i nacmokałem nad Twoim sanosem.
Tak czy siak masz rację, wszelkie tego typu relacje i porady są bardzo cenne. Większość mojej wiedzy i pomysłów w sumie zaczerpnąłem właśnie od innych. Czytam i przeglądam masę poradników i forów wszelakich, i mimo że wiele tematów się powtarza zawsze wydłubie się coś cennego dla siebie. Technologia nowoczesna jak najbardziej tak! ale bardziej jako pomoc a nie zastępstwo bo mnie bardziej bawi samo robienie niż posiadanie modelu :)
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.541 252 31
modele mistrzowskie ,pozazdrościć i pogratulować

jeno jak byś miał troszkę czasu popracuj nad dachami, dachy są dopiero w fazie początkowego weatheringu
 

hjugytf

Aktywny użytkownik
Reakcje
462 47 4
Muszę wpisać wpis o niczym, ale nie wytrzymam. Modele piękne, klimat wspaniały. Nie mogę się doczekać jak pokażesz wszystkie na szlaku. Zazdroszcze!!!!
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Mój skład skrajni miewa kłopoty z pokonywaniem niektórych trudnych miejsc na makietach
skrajnia_1a.jpg


Wszystko za sprawą tego, niemal 2-kilogramowego monstrum.
skrajnia_2a.jpg


Po przedostatnim SH zadecydowałem, że wystrugam jakiś popych do niego. Gagarin mi nie pasował na końcu więc wybrałem koziołka od MTB. Rozgrzebałem go grubo ponad roku temu i tradycyjnie już niemal dałem ciała ze światłami. Wreszcie się zawziąłem i kolejny zalegacz półkowy doczekał się szczęśliwego finału.

t448_1a.jpg


t448_2a.jpg


t448_3a.jpg



t448_4a.jpg
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 13 6
Tu oryginalny spalinowóz z podobnym zestawem. Do transportu tego transformatora bardziej by pasował zestaw 32 osiowy. Ale zestaw super, nie zazdroszczę koledze, bo mam taki w kolekcji tylko że w skali 0.
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Kolejka osadów półkowych zrobiła się już dwucyfrowa więc trzeba zewrzeć pośladki póki sezon fotograficzny martwy i nie ciągnie człowieka gdzieś na tory. Po niemal dwóch latach od zakupu następny z nich doczekał się wreszcie szczęśliwego (prawie) końca. Podobnie jak w kilku innych zabierałem się za niego kilka razy i poległem dokładnie w tym samym miejscu czyli na światłach. Z nieznanych przyczyn robiło się gdzieś zwarcie na przedniej płytce oświetleniowej powodując moje totalne zniechęcenie do dokończenia modelu. Na szczęście mam to chyba za sobą i model powędrował do gablotki "gotowe", mimo że brakuje mu jeszcze 4 poręczy (ale te są już w drodze i to naprawdę drobiazg). Poniżej kilka zdjęć z etapów przeróbki.

Baza to SP45-204, rozebrana na czynniki pierwsze i zmyta
fiat_000.jpg


Dach wzbogacony o parę detali
fiat_001.jpg


Maskowanie
fiat_002.jpg


Nabrał kolorków
fiat_003.jpg


Model dostał całkiem nowe kabiny
fiat_004.jpg


Hasler jak należy
fiat_005.jpg


I odrobina podświetlenia tego wszystkiego
fiat_006.jpg
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
A tak wygląda na dzień dzisiejszy

fiat_007.jpg


fiat_008.jpg


Lustereczko powiedz przecie... ale u mnie to w sumie już standard :). Tym razem znalazłszy jeszcze lepszą folię odblaskową uzyskałem naprawdę zadowalający efekt odbicia, szkoda że go nie widać podczas normalnego użytkowania modelu :)
fiat_009.jpg


To miały być koronki ;-)
fiat_010.jpg


fiat_011.jpg


Kilka drobiazgów na przodzie
fiat_012.jpg



Dach, z racji tego że to SU45-180, musiał dostać inny układ wywietrzników i klapy wentylacyjne
fiat_013.jpg


fiat_014.jpg
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Po Fiacie przyszła pora na kolejnego "zalegacza" czyli ET22 od Piko. Chciałem tylko zmienić numery na którąś z łódzkich maszyn i spatynować. Trochę pochopnie wybrałem numer ET22-652 bo okazało się po głębszej analizie, że jednak nie będzie tak prosto bo różnic jest więcej niż mi się wydawało na początku. Koniec końców, skończyło się na malowaniu całości a skoro tak to i dodałem parę bzdetów od siebie ;-).

Początek nie zapowiadał większych operacji, wszystko ładnie rozebrane, numery usunięte buda czeka na kalkomanie
001.jpg


Niestety znaczna ilość różnic między 652 a 854 zaowocowała kąpielą w Wamodzie.
002.jpg


Dach doczekał się dzięki temu kilku drobiazgów
003.jpg


Była okazja do poćwiczenia malowania w schemacie PKP Cargo
004.jpg


Pierwszy i ostatni raz użyłem farb Hataki :( . Widać za to lokalny patriotyzm :)
006.jpg


Kabiny lekko podrasowane, daleko im do wyglądu oryginałów ale zawsze to lepsze rozwiązanie niż ta smutna oryginalna szarość.
005.jpg


I popiersie pana Mietka vel Johna Rambo :)
007.jpg
 

przemek tabisz

Znany użytkownik
Reakcje
918 60 10
W 45 widzę, że nie tylko ja zniszczyłem "te" cholerne poręcze. Rozumiem, że zamawiałeś jako części serwisowe, ja spróbuję je zrobić z druta.
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
W 45 widzę, że nie tylko ja zniszczyłem "te" cholerne poręcze. Rozumiem, że zamawiałeś jako części serwisowe, ja spróbuję je zrobić z druta.
Ja po 9-ciu nieudanych próbach zlutowania ich i powyginania identycznie odpuściłem drut. Owszem mogę je cały czas zrobić z jakiegoś miękkiego stopu lub wytrawić ale po pierwszej imprezie makietowej będą i tak powyginane (znam to z autopsji) więc po prostu je zamówiłem jako części. Niestety koszt kompletu to 50 PLN bo PIKO w zestawie za 25 PLN oferuje komplet na jeden bok lokomotywy.
A poręcze po prostu są wklejane, zwłaszcza w górne otwory montażowe a są na tyle miękkie, że nie umiem ich zdemontować bez destrukcji. To samo było w byku, ale tu odtworzenie ich tak jak w modelu to pan Pikuś (choć niezgodnie z oryginałem....)
 

jaco

Znany użytkownik
Reakcje
852 14 1
Ja je wypycham cienkim wygiętym dłutkiem modelarskim od środka budy. Oczywiście nim na to wpadłem też parę zniszyłem.
 

pumapumex

Nowy użytkownik
Reakcje
9 0 0
Witam. Przygotowuje się do projektu zwaloryzowania byka cargo od PIKO, chciałbym przemalować budę tak aby miała kolor wyblakłego niebieskiego, ale napotkałem tu na problem. Przeszukałem internet i nie znalazłem kalek na model w niebieskim malowaniu cargo w skali H0. Czy mógłbym liczyć na podpowiedź jak takowe zdobyć? Przepraszam jeśli to głupie pytanie, lub jeśli zaśmiecam wątek, ale to mój pierwszy model wobec ktorego planuję tak głęboką waloryzację, brak mi doświadczenia, a widzę że koledze byczek udał się wyśmienicie. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki