• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK "Kwachy"

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.244 30 1
Jeszcze nie tak dawno dwa wagony 304C stały w Kostrzynie n/Odrą.
Dzisiaj przejeżdżając tam zauważyłem, że już ich nie ma:(
Podczas ostatniego tam pobytu próbowałem dostać się do środka ,ale były pozamykane.
Porobiłem kilka zdjęć (układ wywietrzników na dachu też:D). Jako ciekawostkę mogę podać ,że jeden z tych pocztowców miał przydział do stacji Białystok,drugi był z Kostrzyna.
 

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.779 179 15
w Kostrzynie nie mieliśmy parku wagonów osobowych, pocztówki przyjechały do nas o ile pamiętam w latach 2002 ... później po rozwiązaniu lokomotywowni i wagonówki stały długo ..jako wagony gospodarcze .. na górnym peronie ..
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.244 30 1
I tutaj muszę zgodzić się z Mariuszem i Jankiem.
Znawcą tematu nie jestem zbyt wielkim, ale jak teraz wspomnę to ten wagon z opisem stacji Kostrzyn faktycznie był wagonem gospodarczym(n)
Wskazywało by na to choćby nietypowe malowanie góra pomarańczowa ,dół błękitny -zmyliło mnie jednak oznaczenie serii Pdn.
A to rzeczone wagony
DSC01733.jpg DSC01739.jpg DSC01741.jpg

Pozdrawiam serdecznie
Zbigniew
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Jeśli dobrze pamiętam to pocztowe 304c kończyły karierę w Lublinie, bo jeszcze w 2007 jeździły do Szczecina i Wrocławia. Później 5 wagonów stało na bocznicach przy pierwszym peronie na stacji Lublin zaraz przy budynkach pocztowych. Ostatecznie odstawionych było 7 wagonów: co najmniej 4 lubelskie, 1 Katowicki i 2 mi nie znane, ale jest to do wygooglowania bo jak je zabierano z Lublina to była głośna sprawa w mediach i pisała też prasa oraz Rynek Kolejowy.

304c 101_3046.jpg
304c poczta 101_3042a.jpg


ET22-867 101_4656.jpg

Z odtajnionego archiwum -to jest ostanie zdjęcie na którym mam wagon pocztowy. Motycz, pociąg w kierunku Lublina.
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Finis coronat opus.

101C_small.gif



Wiem, że zabrzmi to zabawnie ale odkąd sięgam pamięcią prześladuje mnie "klątwa finalnego montażu" polegająca na tym, że podczas jakiejkolwiek pracy wszystko pasuje idealnie podczas dłubania natomiast w momencie składania do kupy ZAWSZE wychodzą jakieś kwiatki, które powodują cofnięcie się z linii mety czasami nawet na start. Nie inaczej było tym razem, wszystko pięknie pomalowane, pomontowane cacy , cud miód i orzeszki, zakładam pudło na podwozie i oczywiście półki w oknach zawadzają o przyklejone paczki a sortownice o doklejone kraty. No dobra to jest do poprawienia, odklejam wszystko przesuwam o ułamki milimetrów, nasadzam pudło wchodzi! Bajka! Tylko zaraz, zaraz, coś mi optycznie nie gra..... Pudło wchodzi za głęboko, ciśnienie 200 i ochota sprawdzenia wytrzymałości plastiku w kontakcie z chłodnym betonem ściany za plecami. Otóż po wszystkich zabiegach z podwijaniem krawędzi pudła wydłużyło się ono o 0,3 mm, niby nic ale doszło do tego wcześniej nie zauważone głębsze osadzenie oryginału, plus brak podparcia dachu o wycięte wnętrze i tendencja do wyginania się środka w łuk, plus luzy ogólne, suma sumarum pudło opuściło się o dobry milimetr i wyglądało to koszmarnie. Mnie też opadło niemal wszystko. Postawiłem wiec to straszydło na półce by poczekało na wenę twórczą i udałem się na krótki urlop. Po powrocie kolejny cios. Otóż white putty użyte do szpachlowania zaślepionych okien w dwóch miejscach na pudle postanowiło się po dwóch tygodniach skurczyć bardziej i powstały fantastyczne dwa kaniony na pudle. Oczywiście temat do wyprowadzenia, szpachlówka, szlifowanko malowanie itd, sęk w tym, że nie mam zapasu kalkomanii (a na bank ją uszkodzę podczas naprawy) a i farba po tylu warstwach lakieru i patyny też zmienia swój odcień. Będę musiał z tym żyć, może kiedyś powstanie wersja numer 3.....
Tak czy siak trzeba coś z robić z zapadniętym podwoziem, w ruch poszedł skalpel i skończyło się w zasadzie na rozebraniu wnętrza do zera, pocięciem podwozia na trzy części i posklejaniem od nowa z trochę inną głębokością osadzenia podłogi.Zabieg się udał, niestety pudło i podwozie doznało podczas tych zabiegów paru drobnych uszczerbków ale zaczyna mi już brakować cierpliwości :). Parę następnych tematów czeka w kolejce.
Dobra, wystarczy tej paplaniny, kilka obrazków na podsumowanie:

001.jpg


002.jpg


003.jpg


Janek będzie zadowolony, są nawet rurki na flagi :)

004.jpg



Coś tam nawet z tego wnętrza widać, ale koniecznie trzeba je oświetlić i dodać załogę.
005.jpg



W kiblu zawsze śmierdzi, otworzyłem więc okienko :)
006.jpg


007.jpg


Lokalny patriotyzm

008.jpg


009.jpg
 

hjugytf

Aktywny użytkownik
Reakcje
462 47 4
brak słów!!!! Taki model seryjny... hmmmm zawstydzi się każda firma która będzie chciała wypuścić kiedyś coś takiego. Ładny, piękny, profesjonalna robota.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.378 111 11
Piekny, przypomina dziecinstwo. Jeszcze tylko EU07 w oryginalnym malowaniu, za pocztowym oliwkowe Ygreki i niebieski WARS (oczywiscie bez bialych wejsc);) Tylko nastepnym razem nie uzywac szpachli do zaklejania okien, najlepszy kawalek polistyrenu.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki