Wydaje mi się (ale tylko wydaje mi się), że zmiana logo nastąpiła po rozbracie poczty z telekomunikacją, czyli początek lat dziewięćdziesiątych.
Ale mi chodzi o pierwotną trąbkę i numer. Na stronie 13 tego wątku są dwa zdjęcia prawej strony wagonu, gdzie widać trąbkę i numer umieszczony na ścianie magazynu (...)
Zmiana logo, przynajmniej stosowanego na wagonach pocztowych nastąpiła jeszcze przed rozbratem poczty z telekomunikacją, a więc jeszcze w czasie istnienia przedsiębiorstwa "Polska Poczta, Telegraf i Telefon". Nowe logo z półkolistym napisem
"POLSKA POCZTA" pojawiło się po raz pierwszy na wagonach pocztowych w roku 1990, wraz z wprowadzeniem do eksploatacji jugosłowiańskich wagonów typu "Gosa 90", przy czym logo to było zdecydowanie większe od logo stosowanego później na wagonach innych typów.
W tym przypadku najbardziej istotny jest jednak fakt, że przed rokiem 1991, na wagonach pocztowych polskiej budowy nie stosowano jeszcze nowego logo z półkolistym napisem.
W wyniku podziału przedsiębiorstwa "Polska Poczta, Telegraf i Telefon" w roku 1991, powstały dwa niezależne przedsiębiorstwa: "Poczta Polska" i "Telekomunikacja Polska SA". Zmiana nazwy spowodowała konieczność zmiany oznaczeń także na wagonach pocztowych, również na wagonach typu "Gosa 90", które podczas napraw okresowych otrzymywały nowe logo z półkolistym napisem
"POCZTA POLSKA"!
Stopniowo, po roku 1991 nowe logo (z nazwą w nowym brzmieniu) z półkolistym napisem - chociaż wyraźnie mniejsze niż na wagonach "Gosa 90"- zaczęło pojawiać się także na wagonach z rodziny 101C i 304C.
W tym miejscu należy dodać, że wagony typu 304C i 304Ca od początku swojej eksploatacji, zamiast typowego napisu
"Poczta" (stosowanego na wagonach z rodziny 101C), miały nad znakiem trąbki pocztowej napis "POCZTA POLSKA", jednak pisany w linii prostej.
Co do rozmieszczenia oznaczeń na wagonach typu 101C, 101Cc i 101Ch, to rzeczywiście zmieniało się ono na przestrzeni lat.
Inne było rozmieszczenie znaku poczty, numeru inwentarzowego PKP i nazwy UP w latach 70-tych, inne w latach 80-tych i jeszcze inne w latach 90-tych (po wprowadzeniu nowego logo), ale w drugiej połowie lat 80-tych XX wieku było ono z całą pewnością takie, jak na zdjęciach prezentowanego wyżej modelu, a mianowicie:
po stronie przedziałów (czyli po stronie WC):
- znak poczty - pomiędzy dwoma środkowymi oknami magazynu,
- numer wagonu - pod oknami kancelarii, w osi pomiędzy 2 i 3 oknem kancelarii,
- nazwa UP - pomiędzy 1 i 2 oknem kancelarii, w osi wlotu powietrza;
po stronie korytarza:
- znak poczty - pomiędzy dwoma środkowymi oknami magazynu,
- numer wagonu - pod oknami, w osi pomiędzy dwoma środkowymi oknami magazynu,
- nazwa UP - pomiędzy 3 i 2 oknem kancelarii.