• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK "Kwachy"

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Dobrze, chyba już nic mi się nie przypomni. A jak mi się przypomni ... to przecież każdy wagon regularnie trafiał do ZNTK na naprawy okresowe.;)
I zawsze będzie można wykorzystać przy następnych budowach. :)
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
A przede wszystkim zostanie dla potomnych, wręcz bezcenna wiedza. Z lusterkiem to mnie rzeczywiście poniosło, bo spojrzałem na wcześniejszy rysunek gdzie zaznaczyłeś w kiblu, dziś mi się przypomniało i mając w pecynie obraz standardowego przedziału z lusterkiem i widoczkami za szkłem to przywaliłem je nad leżanką :). Na szczęście i tak je już wcześniej oderwałem bo te dziury po pólkach jednak mnie wkurzały i przejechałem White Putty całą ścianę nad leżanką :).
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.240 30 1
Po to był ten rysunek :). Szafki poprawione, lusterko przyklejone.


Dzięki natomiast poczty chwilowo dość, jeśli mogę nieśmiało prosić to zdecydowanie 209C :D. Też mam jakieś tam materiały ale zdecydowanie mniej niż w przypadku 101-ki a to wspomniany jeden z brakujących elementów układanki.
Michał nie wiem co dla Ciebie brakuje w układance 209C?
Ale będąc w Lesznie (13.05.br) nawet z myślą o Tobie i sobie (choć innym też może się przydać) wlazłem na słup i zrobiłem zdjęcia wywietrzników na dachu wagonu 209Ca.
Razem wagon posiada 8 wywietrzników (wszystkie w jednej linii na środku dachu). Myślę,że nie trzeba już będzie ustalać tej kwestii jak w przypadku 101C.
209Ca.jpg

209Ca 2.jpg

209Ca 3.jpg

209Ca 4.jpg


Wagon niestety stał głucho zamknięty (łańcuch i kłódka ) na drzwiach. A chciałem zrobić zdjęcia wnętrza.
Zrobiłem fotkę tylko jednego przedziału -stanąłem na wózku wagonu i przez uchylone okno udało mi się zrobić to
przedział 209Ca.jpg

przedział 209.jpg

Jest to ten przedział (choć na rysunku ma inny układ wewnątrz)
BAGAŻOWY Ds.jpg


Pozdrawiam serdecznie
Zbigniew
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Aż się już boję napisać :( ale brakuje ... trąbki.:(
Jeśli masz na myśli tą z oznaczeń to jest. Może szału nie ma jeśli chodzi o jej wygląd ale jest.
_MG_1738.jpg


Ona ma różne położenie w zależności od strony wagonu:
_MG_1736.jpg


I z drugiej mańki:

_MG_1737.jpg


Oczywiście głowy na pieniek nie położę, że ten konkretny egzemplarz miał dokładnie takie oznaczenia w interesującym mnie okresie ale jest spora szansa, że tak to mnie więcej wyglądało. Kalki jeszcze nie lakierowane więc póki co jest możliwość korekty. Z oznaczeń brakuje mi jedynie końcówek dat rewizji, muszę przekopać zapasy. Nie jestem pewien oznaczenia hamulca ręcznego, pod poręczą wejściową, posiadane zdjęcia są bardzo mało czytelne. Większość wagonów jakich zdjęcia widziałem coś tam w tym miejscu ma, rozsądek wskazywałby właśnie na symbol hamulca i masę 15t.


Co do 209C, Zbyszku dzięki za poświęcenie :) natomiast imho właśnie z Twoich zdjęć wynika, że nie są one na środku dachu i na pewno wszystkie nie są w linii :). Stawiam na to, że są mniej więcej w osi środka przedziału bagażowego (4 sztuki) po lewej stronie, po jednym w tej samej linii nad kancelarią i przedziałem wypoczynkowym, i dwa na końcu koło siebie, jeden w osi symetrii wagonu i drugi tuż przed nim przesunięty bardziej w prawą stronę. Mniej więcej tak są też zaznaczone na schemacie wagonu.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
_MG_1737 (1).jpg
Oj, nie chcę już gmatwać ale wydaje mi się, że zarówno trąbka jak i numer "wędrował" po pudle. Wcześniej był na ścianie magazynu a później na ścianie kancelarii. Oczywiście ta trąba na ścianach kancelarii była już nowszego typu otoczona półkolistym napisem "Poczta Polska".
Moim zdaniem dobrze jest na zdjęciu nr 2 a źle na zdjęciu nr 3. Na Twoim zdjęciu nr 3 widać prawą stronę wagonu.

Fragment prawej (patrząc od strony wejścia) strony wagonu.


Trąba.jpg
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Dlatego się nie upieram, nie mam wiedzy kiedy PP zmieniła logo na to z półkolistym napisem nad trąbką ani jak to wyglądało w roku 89-tym na tym konkretnym egzemplarzu. Natomiast w roku 84-tym na 99,99999% położenie napisów (poza nieszczęsnym logo hamulca) było takie jak na modelu.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Wydaje mi się (ale tylko wydaje mi się), że zmiana logo nastąpiła po rozbracie poczty z telekomunikacją, czyli początek lat dziewięćdziesiątych.
Ale mi chodzi o pierwotną trąbkę i numer. Na stronie 13 tego wątku są dwa zdjęcia prawej strony wagonu, gdzie widać trąbkę i numer umieszczony na ścianie magazynu.
Ten kolorowy fragment zdjęcia pochodzi z lat drugiej połowy siedemdziesiątych, ten z MK zamieszczony przez Andrzeja przypuszczam, że też.
Jest też zdjęcie autorstwa Andrzeja, na którym nie widać numeru ani trąby.
Prośba do Andrzeja - spójrz na oryginał zdjęcia i zobacz, w którym miejscu jest numer, trąbka i trafaret i druga prośba - data tego zdjęcia.
Przepraszam, za moje zrzędzenie ale to tak z wiekiem ... samo przyszło. :(
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
Wydaje mi się (ale tylko wydaje mi się), że zmiana logo nastąpiła po rozbracie poczty z telekomunikacją, czyli początek lat dziewięćdziesiątych.
Ale mi chodzi o pierwotną trąbkę i numer. Na stronie 13 tego wątku są dwa zdjęcia prawej strony wagonu, gdzie widać trąbkę i numer umieszczony na ścianie magazynu (...)
Zmiana logo, przynajmniej stosowanego na wagonach pocztowych nastąpiła jeszcze przed rozbratem poczty z telekomunikacją, a więc jeszcze w czasie istnienia przedsiębiorstwa "Polska Poczta, Telegraf i Telefon". Nowe logo z półkolistym napisem "POLSKA POCZTA" pojawiło się po raz pierwszy na wagonach pocztowych w roku 1990, wraz z wprowadzeniem do eksploatacji jugosłowiańskich wagonów typu "Gosa 90", przy czym logo to było zdecydowanie większe od logo stosowanego później na wagonach innych typów.

W tym przypadku najbardziej istotny jest jednak fakt, że przed rokiem 1991, na wagonach pocztowych polskiej budowy nie stosowano jeszcze nowego logo z półkolistym napisem.
W wyniku podziału przedsiębiorstwa "Polska Poczta, Telegraf i Telefon" w roku 1991, powstały dwa niezależne przedsiębiorstwa: "Poczta Polska" i "Telekomunikacja Polska SA". Zmiana nazwy spowodowała konieczność zmiany oznaczeń także na wagonach pocztowych, również na wagonach typu "Gosa 90", które podczas napraw okresowych otrzymywały nowe logo z półkolistym napisem "POCZTA POLSKA"!
Stopniowo, po roku 1991 nowe logo (z nazwą w nowym brzmieniu) z półkolistym napisem - chociaż wyraźnie mniejsze niż na wagonach "Gosa 90"- zaczęło pojawiać się także na wagonach z rodziny 101C i 304C.

W tym miejscu należy dodać, że wagony typu 304C i 304Ca od początku swojej eksploatacji, zamiast typowego napisu "Poczta" (stosowanego na wagonach z rodziny 101C), miały nad znakiem trąbki pocztowej napis "POCZTA POLSKA", jednak pisany w linii prostej.

Co do rozmieszczenia oznaczeń na wagonach typu 101C, 101Cc i 101Ch, to rzeczywiście zmieniało się ono na przestrzeni lat.
Inne było rozmieszczenie znaku poczty, numeru inwentarzowego PKP i nazwy UP w latach 70-tych, inne w latach 80-tych i jeszcze inne w latach 90-tych (po wprowadzeniu nowego logo), ale w drugiej połowie lat 80-tych XX wieku było ono z całą pewnością takie, jak na zdjęciach prezentowanego wyżej modelu, a mianowicie:

po stronie przedziałów (czyli po stronie WC):
- znak poczty - pomiędzy dwoma środkowymi oknami magazynu,
- numer wagonu - pod oknami kancelarii, w osi pomiędzy 2 i 3 oknem kancelarii,
- nazwa UP - pomiędzy 1 i 2 oknem kancelarii, w osi wlotu powietrza;

po stronie korytarza:
- znak poczty - pomiędzy dwoma środkowymi oknami magazynu,
- numer wagonu - pod oknami, w osi pomiędzy dwoma środkowymi oknami magazynu,
- nazwa UP - pomiędzy 3 i 2 oknem kancelarii.
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Krzysiu i ja b.dziękuję. Kiedyś nie zwracałem zbytniej uwagi na szczegóły, szczególnie w przypadkach licznego i stosunkowo młodego taboru.
 
A

AJ

Gość
Prośba do Andrzeja - spójrz na oryginał zdjęcia i zobacz, w którym miejscu jest numer, trąbka i trafaret i druga prośba - data tego zdjęcia.
Ponieważ wszystko już zostało powiedziane, nawet nie będę kombinował. Wagon był tak ufajdany, że na zdjęciu poza jaśniejszym polem stacji macierzystej nic więcej nie widać z oznaczeń. Sama fotka powstała w 1986.

Kiedyś nie zwracałem zbytniej uwagi na szczegóły, szczególnie w przypadkach licznego i stosunkowo młodego taboru.
Skąd ja to znam.... Bo przecież tamta kolej miała trwać wiecznie.... A przynajmniej nam się tak zdawało...

Widzę, że najwyższy czas zacząć sobie przypominać 304 C, 38W i produkt firmy Gosa. :)
To może jakiś mały temacik pocztowy powstanie? Jak dla mnie to najlepiej od P I :).
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Poczta to baaaardzo wdzięczny temat i takie 304C też mi chodzi po czaszce (choć pewnie już w pomarańczowych barwach), jednakże teraz skupiam się na mojej układance czyli skład osobowy z końca lat 80-tych ubiegłego stulecia. Wstępny plan zakłada poczta+bagaż+jedynka+4 x dwójka a na przedzie SP45-089 zamiennie z EU07 (muszę w końcu zrobić coś elektrycznego klasycznego). Liczyłem na SM i ich 4E ale pewnie prędzej sam wydziergam coś z EU07-161. Fiaciora w sumie też wypadałoby zatrudnić jakiegoś bliższego Łodzi niż tą 089-kę ale jak się nie ma co się lubi to się zapina byka :).
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.713 56 5
Spytam się czy było by możliwe ofocenie wagonu 304C stojącego w Komornikach wewnątrz , codziennie go widzę , spytam ,może się zgodzą. Kwadrat mam ;)
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Za mało. Wejście z przedsionka jest zamykane na zamek Yale lub Yeti. A sam przedsionek może być zaryglowany od wewnątrz z jednej strony a z drugiej zamknięty na kłódkę. Nie wiem czy dobrze pamiętam, czy nie mylę z czymś innym ale wydaje mi się, że wagon ten trafił do Komornik .. w dwóch częściach. Z tego powodu wnętrze może być zmienione.
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.713 56 5
Nie rozumiem o co chodzi w "dwóch częściach" z tego co pamiętam wagon był w jednym kawałku....Postaram się zrobić konkretny zwiad.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki