• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK "Kwachy"

OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Trochę kłopotu sprawia konstrukcja samego modelu (podłoga jest osobno) ze względu na grubości ścianek, ale coś już zaczyna być widać w tunelu :). Trzeba będzie zrobić trochę kompromisów, ale postaram się zachować proporcje. Mam już narysowane blaty i ich "konstrukcje wsporcze" oraz jedną sortownicę. Walka trwa :)
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Zamiast na plażing & grilling usiadłem do dłubania. Wiele się nie zmieniło ale zawsze to krok w stronę oryginału. A wiec mamy:


Rzut ogólny w nowej kolorystyce
_MG_1714.jpg


Nowe regały (fotki z bliska jednak bezlitośnie obnażają babole...)
_MG_1717.jpg



Przedział wypoczynkowy, leżanki zamiast siedzeń, szafka ze szpejami elektrycznymi, kuchenka, lodówka. Zasłonki dostały ciut drobniejszy wzorek.
_MG_1720.jpg


Grzejnik

_MG_1721.jpg


Koło hamulca, szafa ubraniowa. Musze dodać jeszcze klamki. Aaa i jeszcze zmieniłem stopnie wejściowe z potrójnych na podwójne.
_MG_1723.jpg



Mniejszy grzejnik (nadal mam tylko mgliste wspomnienia jak te elementy wyglądały naprawdę...)
_MG_1724.jpg



Brudna apteczka i odkurzacz do listów
_MG_1729.jpg


Sortownice...
_MG_1730.jpg


I szufladki (które notabene wyglądały zupełnie inaczej, ale dowiedziałem się o tym po fakcie...)
_MG_1731.jpg



Zostały jeszcze duże półki na oknach ale te będą montowane razem z kratami i oknami. Swoją drogą jeszcze nie przymierzałem starego oszklenia. Może się okazać że trzeba je będzie wydziergać samemu bo raz, może się nie zmieścić a dwa, że ciężko je doszlifować tak by go nie uszkodzić.
Przy okazji może jakaś dobra dusza, np. @Krzysztof Koj ;-) rzuciłaby okiem w swoje zbiory i dokumenty i pomogła zdobyć wiedzę na temat daty rewizji z lat 80-tych któregoś z wagonów z Łodzi Kaliskiej...
Czas zrobić oznaczenia i wybrać konkretny numer. Dzięki koledze Jarząbkowi mam już numerki wagonów ale brakuje mi dat. Chciałbym się też upewnić co do samego oznaczenia czy te wagony miały serię Pmx oraz czy przydział do łódzkiego urzędu pocztowego był ściśle związany z przydziałem do stacji Łódź Kaliska?
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Jeżeli jeszcze mogę coś sprostować to:
przedział wypoczynkowy - zamykane drzwi tablicy rozdzielczej, lodówka to była jedna płaszczyzna, w której było nieduże zagłębienie na kuchenkę elektryczną.
Patrząc na zdjęcie - tam gdzie jest po prawej stronie firanka tam była ściana.
I umywalka była pod samym oknem. M/w tak jak nabazgrałem. ;)

_MG_1720.jpg



Nie pamiętam, w którym roku ale gdzieś pod koniec lat osiemdziesiątych zaczęto maksymalnie skracać literowe oznaczenia serii wagonów. I tak 101C, Cc i Ch z dotychczasowego oznaczenia serii Pmx zostało oznaczone P a 304 C i Ca z oznaczenia Pmxd - Pd. Z Bipy zrobiono Bhp. Itd.

PS. Tylko adresy na przesyłkach są nieczytelne. I numer kodu koniecznie trzeba dodać. ;););)
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
(...) Nie pamiętam, w którym roku ale gdzieś pod koniec lat osiemdziesiątych zaczęto maksymalnie skracać literowe oznaczenia serii wagonów. I tak 101C, Cc i Ch z dotychczasowego oznaczenia serii Pmx zostało oznaczone P a 304 C i Ca z oznaczenia Pmxd - Pd. Z Bipy zrobiono Bhp. Itd. ...
Całkowicie nowe (i rzeczywiście skrócone) oznaczenia serii wagonów osobowych zaczęto stosować na PKP od 1 stycznia 1985 roku.
Pamiętam, że wówczas nie podobała mi się ta zmiana (patrz załącznik :)), chociaż po pewnych przemyśleniach zrozumiałem, że była - ogólnie rzecz biorąc - logiczna i słuszna.

img258.jpg


Ostatecznie, system oznaczeń serii wagonów osobowych PKP pozostawał zasadniczo niezmieniony od ok. 1926/7 r., aż do końca 1984 roku !
Zmieniały się szczegóły, takie jak np. oznaczenia klas, dochodziły pewne nowe, nie stosowane wcześniej litery w oznaczeniach serii, zmieniły się wreszcie oznaczenia rodzajów wagonów, jak np. "P" (zamiast "G") - dla wagonów pocztowych, czy "D" (zamiast "F") - dla wagonów bagażowych, co zostało niejako "wymuszone" przepisami międzynarodowymi, ale w swojej istocie, system pozostawał przez prawie 60 lat niezmieniony...
W połowie lat 80. XX wieku struktura parku wagonów osobowych PKP zmieniła się już jednak na tyle w stosunku do lat minionych, że większość stosowanych oznaczeń serii wagonów osobowych straciła po prostu sens. Tak więc zmiana ta była uzasadniona i wręcz konieczna.
Oczywiście, zawsze jest "coś , za coś" i w związku z tym, pewne cechy eksploatacyjne (szczególnie starszych wagonów) stały się w nowym systemie "nieczytelne"...
 
Ostatnio edytowane:

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
(...) Przy okazji może jakaś dobra dusza, np. @Krzysztof Koj ;-) rzuciłaby okiem w swoje zbiory i dokumenty i pomogła zdobyć wiedzę na temat daty rewizji z lat 80-tych któregoś z wagonów z Łodzi Kaliskiej...
Czas zrobić oznaczenia i wybrać konkretny numer. Dzięki koledze Jarząbkowi mam już numerki wagonów ale brakuje mi dat. Chciałbym się też upewnić co do samego oznaczenia czy te wagony miały serię Pmx oraz czy przydział do łódzkiego urzędu pocztowego był ściśle związany z przydziałem do stacji Łódź Kaliska?
"Dobra dusza" rzuciła okiem w swoje "zbiory" i okazało się, że nie dysponuje jednak dowolnymi danymi, z dowolnie wybranego okresu... :).
Z lat 80-tych dysponuję jedynie niektórymi datami napraw wagonów pocztowych, które były wtedy przydzielone do UP Łódź 2. Niestety są to głównie wagony typu 101Ch oraz 304C i 304Ca, a daty napraw nie są kompletne i pochodzą już w większości z końca lat 80-tych. Znalazłem wśród nich tylko jeden wagon typu 101C...

Proponuję więc:

- typ: 101C
- producent: PFW, Wrocław
- rok budowy: 1966

- numer: 51 51 00-48 048-9
- seria: P
- Stacja: Łódź Kaliska
- UP: Łódź 2
- REV. OP. 88.05. ... (brak dnia)
na ścianie czołowej:
- ZNTK Opole, Napr. Śr. ? (brak daty)

albo

- typ: 101Ch
- producent: PFW, Wrocław
- numer fabryczny: 2274
- rok budowy: 1971

- numer: 51 51 00-48 193-3
- seria: Pmx
- Stacja: Łódź Kaliska
- UP: Łódź 2
- REV. OP. ... .11.82 (brak dnia)
na ścianie czołowej:
- ZNTK Opole, Napr. Śr. 11.82 (w przypadku ZNTK Opole data na ścianie czołowej podawana była bez dnia!).

Chciałbym dodać, że:

- wszystkie wagony pocztowe przydzielone do UP Łódź 2, były przydzielone do stacji mac. Łódź Kaliska.
W przypadku, gdy ambulans zaczynał/kończył kurs na stacji Łódź Fabryczna, był "przeciągany" ze stacji lub do stacji Łódź Kaliska, pociągiem służbowym relacji: Łódź Kaliska - Łódź Fabryczna, przez Łódź Olechów, Łódź Widzew (lub z powrotem: Łódź Fabryczna - Łódź Kaliska), nazywanym przez tut. kolejarzy pociagiem "dookoła Świata" :);

- od 1 stycznia 1985 roku, daty napraw były zapisywane (również na wagonach!) w "odwrotnej" kolejności, czyli np. 85.05.31;

- w tych latach, daty odbioru wagonu po naprawie z ZNTK, były najczęściej datą ostatniego dnia roboczego danego miesiąca, w którym zakończenie naprawy okresowej danego wagonu było zaplanowane... :).
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
A i jeszcze jedna rzecz, którą przypomniałem sobie.
W przedziale wypoczynkowym tylko drzwi były przeszklone. Firanka tylko w drzwiach.

101C-Firanka.jpg
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Ogromne podziękowania panowie za pomoc, zwłaszcza dla Was Krzysztofie i Janku. Ofiara chyba została wybrana i jest nią 51 51 00-48 048-9, mimo że wcześniej celowałem w okres bliżej środka lat 80-tych. Może trochę pokrętnie ale da to w pewnym sensie większą swobodę komponowania składów zbliżając się do V epoki i zapięcie np. EU07-443 nie będzie zbytnim przegięciem. Oczywiście podstawowe zestawienie będzie stricte IV-to epokowe ale to chwilę potrwa bo brakujących elementów układanki jest jeszcze kilka. Wracając do nieszczęsnej przestrzeni wypoczynkowo-toaletowej, umywalkę odpuszczę bo szkoda prądu na walkę z materią której po pomalowaniu szyby na biało w ogóle nie będzie widać, nawet przy planowanym uchyleniu okna. Ciężko się ten plastik tnie (a to jest jednej odlew ze ścianą) by ją równo odciąć i przenieść w róg a szlifowanie i dzierganie z łapy jest nieopłacalne więc będę musiał z tym żyć. Natomiast co do szafek z lodówką i aparaturą ostateczne pytanko, czy nad kuchenką była szafka (wersja dolna rysunku) czy nie oraz czy tak mniej więcej wyglądał podział?

szafka_101c.jpg


Na rysunku z książki jest jeszcze jakiś prostokąt między szafką z kuchenką a stolikiem uchylnym. Błąd czy coś innego?
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Natomiast co do szafek z lodówką i aparaturą ostateczne pytanko, czy nad kuchenką była szafka
Była jedna płaszczyzna ale tam nie było szafki.
(wersja dolna rysunku) czy nie oraz czy tak mniej więcej wyglądał podział?
Z pośpiechu trochę pomazałem ... przepraszam. :)

szafka_101c.jpg


Na rysunku z książki jest jeszcze jakiś prostokąt między szafką z kuchenką a stolikiem uchylnym. Błąd czy coś innego?
Była to mała szafka o wymiarach m/w 30 x 30 x 60 cm.

Naprawdę jestem pod wrażeniem. Widzę, że najwyższy czas zacząć sobie przypominać 304 C, 38W i produkt firmy Gosa. :)
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Z pośpiechu trochę pomazałem ... przepraszam. :)
Po to był ten rysunek :). Szafki poprawione, lusterko przyklejone.

Naprawdę jestem pod wrażeniem. Widzę, że najwyższy czas zacząć sobie przypominać 304 C, 38W i produkt firmy Gosa. :)
Dzięki natomiast poczty chwilowo dość, jeśli mogę nieśmiało prosić to zdecydowanie 209C :D. Też mam jakieś tam materiały ale zdecydowanie mniej niż w przypadku 101-ki a to wspomniany jeden z brakujących elementów układanki.
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Lustereczko, coby pani Jadzia mogła sobie poprawić makijaż a pan Mietek podczeskę :). Mogłem trochę lepiej zaszpachlować te dziury po półkach ale na żywca niemal niewidoczne, światło mocno podbija.
_MG_1732.jpg


Szafki po nowemu

_MG_1733.jpg


Firanka na drzwiach :)

_MG_1734.jpg


MeliusManu staneło rewelacyjnie na wysokości zadania robiąc pasek, zupełnie inna kwestia to równo go położyć.... No cóż, może za kolejnym razem wyjdzie lepiej. Zresztą to moja słabość i w każdym modelu gdzie występuje tego typu klimat mam zawsze kłopoty, niezależnie od tego czy maluję paski (maskowanie....) czy kładę kalki. Wada wzroku nie pomaga, dla mnie "równo" i "równolegle" to pojęcia abstrakcyjne :).
Udało się zrobić nawet właściwy numer wagonu, choć w towarzystwie kilku ładnych "panienek". Całość oznaczenia serii i numeru składa się z 7 kalek....

_MG_1735.jpg
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.183 260 17
Naprawdę szacunek! To jest chyba najbardziej wypieszczone wnętrze wagonu w H0, jakie widziałem. Sama dokładność dochodzenia o poprawny wygląd wymaga respektu. (y)

PS: Trzeba w tym forum koniecznie nowego emotykona.

 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Nad leżanką nie było lustereczka, zresztą nie wiele byłoby w nim widać, gdyż ta górna leżanka była na stałe podniesiona. Lusterka były nad umywalką i na wewnętrznej stronie drzwi szatni.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.240 30 1
Janku Twoje uwagi są bezcenne ,ale zlituj się proszę, bo Michał nigdy nie skończy tego wagonu:D
A znając Michała , to zawsze poprawi to co Ty wyłapiesz:)
A w ogóle jak już wcześniej pisałem szacun dla Michała za perfekcję wykonania modelu i Twoje oraz p. Krzysztofa cenne uwagi w temacie(y)
Pozdrawiam serdecznie
Zbigniew
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki