• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK "Kwachy"

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
Reakcje
429 1 0
W 07 zgłoś sie chyba nie widać dachu.
Pomyślałem przez noc i już wiem
Zabij mnie glino.

Gdzieś tak od minuty 3:05 (choć warto oglądnąć całą scenkę napadu :) )

Choć w sumie ten to już chyba 301C bo ma ryfle na dachu ale tu to już specjaliści się wypowiedzą.
Być może układ wywietrzników był ten sam.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
I właśnie ten rysunek, bo są na nim zaznaczone/widoczne dwa rzędy wywietrzników a układ okien charakterystyczny dla 101C namieszał mi najwięcej. Nie znam dokładnie genezy budowy poszczególnych typów ale na większości zdjęć typu 101C, wagon ten posiada jeden rząd wywietrzników. Na filmie "Zabij mnie glino" to na 99% jest wagon 304C (a przynajmniej dach tego wagonu i okna na to by wskazywało)

zabij.jpg


Inna sprawa, że kinematografia tego typu raczej jest mało wiarygodna bo scena napadu zmontowana jest z wielu różnych ujęć, kompletnie nie trzymających się kupy. W odcinku "07 Zgłoś się" to całkiem inna rodzina a o wagonie 301C nie słyszałem. Niemniej bardzo dziękuję wszystkim za pomoc oraz oczywiście nie zamykamy sprawy bo jest jeszcze kilka niewiadomych.

Pozdrawiam
MG
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.240 30 1
Moim zdaniem na dachu wagonu pocztowego (101C) są dwa rzędy wywietrzników. Tak też zrobiłem w swoim modelu wagonu
IMG_3602.JPG
Michał przeanalizuj zdjęcia i rysunek , który Tobie wysłałem. Taki sam rysunek pokazał tutaj Wojtek Kraków. Można na nim zobaczyć układ tychże (zaznaczone na czerwono)
POCZTOWY 101C.jpg

A na potwierdzenie mojej tezy fotka wnętrza (też ją masz) tego wagonu gdzie widać od wewnątrz wywietrzniki (zaznaczone też na czerwono)
wywietrzniki 101C.jpg


Pozdrawiam serdecznie
Zbigniew
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
Moim zdaniem na dachu wagonu pocztowego (101C) są dwa rzędy wywietrzników. Tak też zrobiłem w swoim modelu wagonu...
Pozdrawiam serdecznie
Zbigniew
Oczywiście tak! Zarówno w wagonach typu 101C (z odmianami), jak i w wagonach typu 304C i 304Ca - zawsze były dwa rzędy wywietrzników nad przedziałami magazynu i sortowni.
Zdjęcia tych wagonów na ogół wprowadzają w błąd, ponieważ z poziomu terenu, czy nawet z poziomu peronu, widoczny jest zawsze tylko jeden rząd wywietrzników. Nie zmienia to jednak faktu, że zawsze były dwa rzędy...:).
I jeszcze jedna, moim zdaniem dość istotna sprawa, a mianowicie: zdecydowanie inny kształt dachu w wagonach pocztowych generacji 101C, w stosunku do wagonów 304C i 304Ca.
W wagonach typu 101C i pochodnych, przekrój poprzeczny dachu jest identyczny z wagonami z rodziny 111A i 112A (np. modele wagonów ROBO), natomiast w wagonach 304C i 304Ca - przekrój poprzeczny był taki, jak w modelach wagonów 120A firmy PIKO, z tą tylko różnicą, że wagony pocztowe typu 304C/304Ca miały dach ryflowany.

Inaczej mówiąc, wykonanie modelu wagonu 101C, na bazie modelu wagonu 112Ag firmy ROBO jest jak najbardziej uzasadnione, podczas gdy prawidłowe wykonanie modelu np. wagonu 304C lub 304Ca - byłoby już w oparciu o model firmy ROBO niemożliwe...
 
Ostatnio edytowane:

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
Reakcje
429 1 0
No to teraz czekamy na super model!!!:)

P. S. Jest tylko będę błąd z tymi wywietrznikami na rysunkach. Patrząc od lewej na widok z boku wagonu, nie powinno być moim zdaniem tego trzeciego.
Nie pokrywa się on z rzutem z góry.
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Witam po krótkiej przerwie serwisowej. Krzysztof zdecydowanie wyjaśnił kwestię wywietrzników nad sortownią oraz magazynem, zwłaszcza że zapewne nie opiera się na niedokładnym (moim skromnym zdaniem) rysunku poglądowym z książki a na zdecydowanie wiarygodniejszych źródłach. Model swój opieram właśnie na bazie 112Ag od ROBO więc dach pasuje, natomiast dalej pozostaje kwestia pozostałych trzech nad przedziałami służbowymi.

Tu występuje zagadka:
101C_1.jpg


oraz kolejna:

101c_2.jpg


Na rysunku (tak jak napisał Wojtek) nie ma zaznaczonego pierwszego wywietrznika w ogóle, a ten w okolicach WC jest w jednej linii z pozostałymi (dziwnie trochę bo nie w osi symetrii pudła). Na dolnym zdjęciu zaś widać wywietrznik WC jako zdecydowanie niższy a więc sugerujący, że jest on jednak przesunięty w kierunku jednej ze ścian (gdzieś nad korytarzem?). I nie chodzi tu o doktoryzację a zwykłą modelarską ciekawość i chęć prawidłowego odwzorowania rzeczywistości. Tym bardziej, że to bardzo widoczne elementy, zdecydowanie gorzej (dla mnie) będzie oddać to co pod wagonem i tu pewnie trzeba będzie pójść na kompromisy i uproszczenia.
Z kolejnych zewnętrznych drobiazgów co do których mam wątpliwości jest położenie skrzynek na listy, na rysunku z książki zaznaczonych tylko z jednej strony (sic!). Z jednej strony są one położone bliżej kratki nawiewowej (mniej więcej w połowie odległości między krawędzią okna a kratką) a z drugiej zaś tuż pod oknem (a przynajmniej tak wygląda to na zdjęciu):
101C_skrzynka.jpg
 

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
Reakcje
429 1 0
Przez te trzy wywietrzniki swego czasu zawiesiłem dłubanie.
Trzeba by znaleźć ten wagon na żywo i zbadać sprawę. Np w energetyce albo jako inny służbowy.
I liczyć na to że nie bylo to modernizowane.
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
Jakoś mocno nie znam się na typach wagonów, z tego co w necie wyszperałem wynikałoby, że mam zdjęcia wagonu typu 304C.
Fotki popełnione na imprezie do Barnówka.
Pdn.JPG

304C góra.JPG

304C góra małą.JPG

Mam nadzieję, że do czegoś się te zdjęcia przydadzą.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
Witam po krótkiej przerwie serwisowej. Krzysztof zdecydowanie wyjaśnił kwestię wywietrzników nad sortownią oraz magazynem, zwłaszcza że zapewne nie opiera się na niedokładnym (moim skromnym zdaniem) rysunku poglądowym z książki a na zdecydowanie wiarygodniejszych źródłach. Model swój opieram właśnie na bazie 112Ag od ROBO więc dach pasuje, natomiast dalej pozostaje kwestia pozostałych trzech nad przedziałami służbowymi.
(...)
Układ wywietrzników na dachach wagonów 101C (z odmianami) był inny niż w wagonach 304C/304Ca.
Moim zdaniem układ wywietrzników na wagonach typu 101C (i pochodnych), był taki, jak na załączonym rysunku:
 

Załączniki

A

AJ

Gość
Z kolejnych zewnętrznych drobiazgów co do których mam wątpliwości jest położenie skrzynek na listy, na rysunku z książki zaznaczonych tylko z jednej strony (sic!). Z jednej strony są one położone bliżej kratki nawiewowej (mniej więcej w połowie odległości między krawędzią okna a kratką)
Nie wiem czy coś ci to pomoże, ale znalazłem u siebie takie zdjęcie. Wygląda jakby wrzutnia na listy była jeszcze niżej (sorki za jakość zdjęcia)

Untitled-39.jpg


Jak dojdziesz do oznaczeń, to taki ładny przykładzik ze strony MuzKolu jeszcze

404899_309580809103761_156841394377704_832059_1231961342_n.jpg
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.713 56 5
Poprawiłem to pierwsze zdjęcie ,ku chwale projektu.Jak będziesz chciał zrobić tablicę kierunkową to napisz mam oryginalne 2 szt. to obmierzę i zrobię fotki.

Untitled-39.jpg
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Destrukcja poszła błyskawicznie lecz drobne zawirowania czasoprzestrzenne :) spowolniły proces powstawania modelu. Na szczęście wszystko wraca powoli do normy i 101C wrócił na warsztat a właściwie na jego polową wersję.
Buda doczekała się drzwi, właściwej szerokości pierwszych okien oraz ścian szczytowych. Spróbowałem podwinąć pudło, przyklejając ćwierćwałek od Plastruct'a i szpachlując uskok pudła oraz miejsce łączenia. Użyłem jednak zbyt delikatnego profilu i podczas szlifowania efekt w zasadzie poszedł się paść i jest mało widoczny choc delikatnie jednak odróżnia się od modelu bazowego. Nauczka na przyszłość by kleić ciut przeskalowany profil i doszlifować. Zgrubne szpachlowanie w zasadzie jest też skończone, i pierwszy twardy podkład położony. Teraz mogę uzbroić pudło w kratki, klapki, rynienki etc i pomalować jeszcze raz mgiełką podkładu.

1.jpg


2.jpg


I wywietrzniki na właściwych miejscach

3.jpg
 

zepfot

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
443 0 1
Świetna robota , moim zdaniem i na to co widzę na drugim zdjęciu wspomniane przez Ciebie wywinięcie jest widoczne i wygląda dobrze.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.240 30 1
Michał trzymam kciuki za szybkie wykończenie modelu,bo zapowiada się super (y)
Ja do odbudowy swojego ( po przypadkowej destrukcji:() też powróciłem i mam nadzieję ,że uda mi się go skończyć:podstepny:
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Dzięki za miłe słowa. Szybko to go raczej nie skończę bo mam mocno utrudnione warunki do pracy jak i parę tematów pozamodelarskich ale coś tam w wolnych chwilach się będzie przy nim dłubać. Dodałem pozostałe pierdółki na pudle i mam je jako tako ogarnięte, teraz czas na wnętrze. Swoja drogą polecam do szlifowania wszelakiego te szmatki ścierne 3M, choć warto poszukać ich w sklepach specjalizujących się w lakierowaniu samochodów a nie w modelarskich bo różnica w cenie dochodzi do 60% :).

4.jpg


Pudło nabiera kolorów:

5.jpg


Uprzedzając pytania, tak, wiem że to nie RAL 6008 ale założenie jest proste to ma być wagon, który parę listów już przewiózł.... Moim skromnym zdaniem lepszy efekt uzyskuje się malując już odcieniem symulującym płowienie i bawić się "washami" niż nakładać filtry na kolor bazowy.
Swoją droga było trochę zabawy z wpasowaniem tej kratki:

6.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki