Moim zdaniem na dachu wagonu pocztowego (101C) są dwa rzędy wywietrzników. Tak też zrobiłem w swoim modelu wagonu...
Pozdrawiam serdecznie
Zbigniew
Oczywiście tak! Zarówno w wagonach typu 101C (z odmianami), jak i w wagonach typu 304C i 304Ca - zawsze były dwa rzędy wywietrzników nad przedziałami magazynu i sortowni.
Zdjęcia tych wagonów na ogół wprowadzają w błąd, ponieważ z poziomu terenu, czy nawet z poziomu peronu, widoczny jest zawsze tylko jeden rząd wywietrzników. Nie zmienia to jednak faktu, że zawsze były dwa rzędy...
.
I jeszcze jedna, moim zdaniem dość istotna sprawa, a mianowicie: zdecydowanie inny kształt dachu w wagonach pocztowych generacji 101C, w stosunku do wagonów 304C i 304Ca.
W wagonach typu 101C i pochodnych, przekrój poprzeczny dachu jest identyczny z wagonami z rodziny 111A i 112A (np. modele wagonów ROBO), natomiast w wagonach 304C i 304Ca - przekrój poprzeczny był taki, jak w modelach wagonów 120A firmy PIKO, z tą tylko różnicą, że wagony pocztowe typu 304C/304Ca miały dach ryflowany.
Inaczej mówiąc, wykonanie modelu wagonu 101C, na bazie modelu wagonu 112Ag firmy ROBO jest jak najbardziej uzasadnione, podczas gdy prawidłowe wykonanie modelu np. wagonu 304C lub 304Ca - byłoby już w oparciu o model firmy ROBO niemożliwe...