• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK "Kwachy"

PiotrK

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
328 0 0
Na razie jestem na etapie przymiarek. Pierwsza rama wyfrezowana i z otworami pod śruby trzymające servo.
Sterowane to to będzie za pomocą Zimo MX685.
Servo to http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/WYPOSAZENIE-RC/Serwa/DYMOND-D15.html?pa=2
Serwomechanizm Dymond 1,5 - kurcze niezła cena 66,65PLN...
Wygląda dokładnie tak samo jak Ultra Micro Servo 1,7g for 3D flight od HobbyKing,a (w cenie 4,05 EUR) .

Hmmm brzmi w takim razie interesująco, poczekam na efekt finalny bo mam jeszcze pewne obawy co do mocy serwa. Nie wiem jak Twoje trafo ale imitacja tego mojego silnika plus ramiona łoża to około kilograma :).
Biały dyszel serwa porusza się po gwintowanym pręcie, więc moc powinna być wystarczająca
Nie wiem ile ramiona z trafo, ale cały wagon prawie dwa kilo waży.
Podzielam obawy Michała. Według producenta Ultra micro servo 1,7g for 3D flight ma "moment obrotowy" 80g. Jeśli rama waży tyle co pisze Michał, to może być problem. Czy serwo Dymond 1,5 jest znacząco mocniejsze? Wątpię, by była znacząca różnica.
Kolejna sprawą jest kwesta zasilania. Te serwa raczej nie nadają się do zasilania 5V. Producent gwarantuje prace przy zasilaniu 3,7-4,2V. Przy Dymond 1,5 podane jest 3,7-5V, ale szczerze mówiąc nie był bym pewien tej drugiej wartości.
 
Ostatnio edytowane:

PiotrK

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
328 0 0
Układ YT2568 jest ok. Pytanie dotyczy zasilania silnika. Jak będzie się on zachowywał, przy podwyższonym zasilaniu i obciążeniu.
 
1

12g

Gość
Podzielam obawy Michała. Według producenta Ultra micro servo 1,7g for 3D flight ma "moment obrotowy" 80g. Jeśli rama waży tyle co pisze Michał, to może być problem. Czy serwo Dymond 1,5 jest znacząco mocniejsze? Wątpię, by była znacząca różnica.
Film kręcony w warunkach polowych, ale serwo jak widać działa.
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Chwilowa (mam nadzieję...) zacinka przy reflektorach do jamnika oraz brak dawcy do kolejnego projektu spowodował zajęcie się kolejnym z moich marzeń czyli klasycznym składem dalekobieżnym z lat 80-tych. Niestety pamięć już nie ta a internet jest zadziwiająca ubogi w nurtującej mnie kwestii. Mianowicie chodzi mi po łbie zrobienie dwóch wagonów 101C oraz 209C, oba w klasycznym oliwkowym malowaniu. I tu moja gorąca prośba, jeśli ktoś posiada jakiekolwiek fotki tych wagonów lub linki do nich i byłby skłonny się podzielić to zyska moją ogromną wdzięczność :D. Owszem coś tam wiem na ich temat ale każda, nawet najdrobniejsza pomoc, nawet fragment wagonu mogą przynieść ogromne korzyści zwłaszcza, że mam pewne wątpliwości co do np. położenia wywietrzników na dachu 101C czy też agregatu ogrzewczego o samym malowaniu 209C nie wspomnę. A przecież całkiem tak niedawno oba te typy były niemalże obowiązkowo obecne w prawie każdym dłuższym składzie pociągu osobowego... Mówią, że modelarze to cierpliwy gatunek a przecież znana polska firma ma go w planach i wystarczy poczekać. Tak czy siak jeden 112A od Robo został już przeze mnie brutalnie potraktowany i mam cichą nadzieję wkrótce będzie robił za ambulans. Na razie jestem na etapie mozolnego szpachlowania i podwijania krawędzi pudła

Jakby to powiedział Pawlak: "A taki ładny był! Intercity... :D:D:D"

_MG_0878.jpg
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.150 131 19
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Zdjęcie Andrzeja jakoś mi umknęło (a przynajmniej nie zapisałem go sobie na dysku...), dzięki! Co do pomocy to definitywnie rozstrzyga kwestię klap przy drzwiach. Nie byłem pewien w 100% czy są przy obu. Kolejna zawgozdka to temat rynienki nad drzwiami ładunkowymi. Mam zdjęcie wagonu z drugiej strony i o dziwo nie widać nic nad drzwiami (byłoby to co prawda bardzo dziwne gdyby miał je tylko z jednej strony ale...). A co do klimatu to trafiłeś w samo sedno, no może bez kremowo-zielonych choć i takowe zestawienia będą (nie podchodzę ortodoksyjnie do dat rewizji - ma się zgadzać optycznie).
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Sorry za post jeden za drugim ale im dłużej się czasem draży temat tym zamiast rozjaśniać obraz tylko się go zaciemnia :). Weźmy na ten przykład, poręcze przy drzwiach, na kilku zdjęciach widziałem je tylko jako pojedynczą sztukę mniej więcej do 1/3 wysokości drzwi, ale czasem też jako dwie niskie po bokach przy samym pudle, jak na tym zdjęciu (fakt nie jest to czysty 101C, ale widziałem również fotkę z tymi samymi poręczami). Wagon ten przewija się również w filmie pt. "BHP w służbie pocztowej", który był wykorzystany w programie Artura Andrusa "Socjalistyczna Filmoteka Powiatowa", interesujący mnie fragment zaczyna się od 15:49. Tam z kolei widać że tych poręczy przy dole drzwi nie ma. Za to bardzo ładnie można sobie obejrzeć wnętrze wagonu :) (o Ganzach w trakcji podwójnej nie wspomnę..)
 

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
Reakcje
429 1 0
To może przyda Ci się również to.
Sam chcę kiedyś popełnić ten wagon ale w TT...
wag1.jpg


wag2_0001.jpg

Z tego co zauważyłem to są błędy w opisie niektórych urządzeń ale to pewnie sam rozpracujesz.
Układ wywietrzników było widać w jednym z polskich filmów. Nawet był w naszym wątku filmowym ale zabij mnie nie pamiętam Co to za film. Koledzy podpowiedzą.
Pozdrawiam:)
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki