OP
OP
Lekkie parowozy typu Atlantic 4-4-2
Nazwa wziela sie od pierwszej lokomotywy tego typu zbudowanej dla kolei Atlantic Coast Line. Prawie wszystkie byly budowane w latach 1895-1914. Pozniej budowano je bardzo rzadko. Lokomotywy obslugiwaly lekkie pociagi pasazerskie. Do innej pracy sie nie nadawaly.
Najbardziej znanymi parowozami tego typu byly 4 oplywowe jednostki typu A zbudowane dla Milwaukee Road w 1935 roku przez ALCO-Schenectady. Owczesnie byly to najszybsze parowozy w USA bedace w stanie osiagnac 200km/h. Obslugiwaly pociag ekspresowy Hiawatha na trasie Chicago-Minneapolis/St.Paul. Sylwetke tych lokomotyw zaprojektowal projektant przemyslowy Otto Kuhler. Lokomotywy opalano mazutem. Pod koniec lat 30-tych zwiekszono mase pociagow i obsluge Hiawathy przejely Hudsony F-7.
W 1951 roku ostatni Atlantic serii A zostal wycofany ze sluzby. Szkoda, ze zadnej nie zachowano.
1-2. Zdjecie parowozu serii A Milwaukee Road zaraz po zbudowaniu w 1935 roku i rysunek techniczny.
3. A-10 kolei Southern Pacific. Seria zbudowana w firmie Burnham, Williams and Co. (taka nazwe nosil Baldwin w latach 1896-1909) w 1902 roku (15 sztuk).
4. Parowoz serii I10F kolei New York Central. Zdjecie z listopada 1915 roku.
5. Parowoz A2a kolei Milwaukee Road. Seria zbudowana w firmie Burnham, Williams and Co. (taka nazwe nosil Baldwin w latach 1896-1909) w 1902 roku (15 sztuk).
6. Parowoz A1 kolei nMilwaukee Road. Seria zbudowana w firmie Burnham, Wiliams and Co. (taka nazwe nosil Baldwin w latach 1896-1909) w 1896 roku (14 sztuk).
Nazwa wziela sie od pierwszej lokomotywy tego typu zbudowanej dla kolei Atlantic Coast Line. Prawie wszystkie byly budowane w latach 1895-1914. Pozniej budowano je bardzo rzadko. Lokomotywy obslugiwaly lekkie pociagi pasazerskie. Do innej pracy sie nie nadawaly.
Najbardziej znanymi parowozami tego typu byly 4 oplywowe jednostki typu A zbudowane dla Milwaukee Road w 1935 roku przez ALCO-Schenectady. Owczesnie byly to najszybsze parowozy w USA bedace w stanie osiagnac 200km/h. Obslugiwaly pociag ekspresowy Hiawatha na trasie Chicago-Minneapolis/St.Paul. Sylwetke tych lokomotyw zaprojektowal projektant przemyslowy Otto Kuhler. Lokomotywy opalano mazutem. Pod koniec lat 30-tych zwiekszono mase pociagow i obsluge Hiawathy przejely Hudsony F-7.
W 1951 roku ostatni Atlantic serii A zostal wycofany ze sluzby. Szkoda, ze zadnej nie zachowano.
1-2. Zdjecie parowozu serii A Milwaukee Road zaraz po zbudowaniu w 1935 roku i rysunek techniczny.
3. A-10 kolei Southern Pacific. Seria zbudowana w firmie Burnham, Williams and Co. (taka nazwe nosil Baldwin w latach 1896-1909) w 1902 roku (15 sztuk).
4. Parowoz serii I10F kolei New York Central. Zdjecie z listopada 1915 roku.
5. Parowoz A2a kolei Milwaukee Road. Seria zbudowana w firmie Burnham, Williams and Co. (taka nazwe nosil Baldwin w latach 1896-1909) w 1902 roku (15 sztuk).
6. Parowoz A1 kolei nMilwaukee Road. Seria zbudowana w firmie Burnham, Wiliams and Co. (taka nazwe nosil Baldwin w latach 1896-1909) w 1896 roku (14 sztuk).
Załączniki
-
357,8 KB Wyświetleń: 1.102
-
444,8 KB Wyświetleń: 1.101
-
495,4 KB Wyświetleń: 1.099
-
108,6 KB Wyświetleń: 1.086
-
482,1 KB Wyświetleń: 1.091
-
442,9 KB Wyświetleń: 1.081