• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zdjecia historycznych lokomotyw w USA.

OP
OP
D

Dariusz

Gość
EMD SD24. Lokomotywy tego typu o mocy 2400KM budowano w latach 58-63. Obiorcami byly 4 spolki kolejowe + 1 sztuke nabyla kopalnia miedzi (wyprodukowano lacznie 179 sztuk z kabina maszynisty i 45 bezkabinowych - te wylacznie dla Union Pacific).
Na zdjeciu wersja z niskim przodem, ktore w ilosci 80 sztuk jezdzily na kolei Santa Fe.
Zdjecie zrobione w sierpniu 1966 roku. Autor D.A. Darnell

scan0023.jpg
 
Ł

Łukasz K

Gość
W uzupełnieniu tekstu Dariusza nt maszyn CPR serii T-1 "Selkirk" wstawiam tekst na ich temat, który pisałem około 4 lata temu. Część zdjęć dzięki uprzejmości Kolegi Dariusza, za co mu dziękuję.
Tekst w linku wymaga bardziej obszernego potraktowania tematu. Być może - jeśli Dariusz nie będzie miał nic przeciwko - to tutaj bym to w tym wątku opisał > bardziej dostępne dla ogółu ludzi.

http://www.koleje.usa.martel.pl/readart ... icle_id=80

Na zdjęciach zarówno zachowana maszyna T-1c, kilka ujęć maszyn T-1a (tych bez otuliny), jak i jedno ujęcie dla T-1b.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.264 145 0
Dariusz napisał(a):
Moje ulubione. Chyba dlatego, że był (nadal jest) to pierwszy model amerykański jaki kupiłem). To był taki rzut na głęboką wodę, poprzez porównanie jakości i wykonania "made in china" modelu za 175zł z innymi modelami europejskimi..
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
daniel loko napisał(a):
Boże skąd masz tyle wiadomości i fotek tych pięknych potworów? :roll: :D
Mam jakies 6000 zdjec. Polowa to zdjecia duzego formatu 10 x 8 cali. Najchetniej zbieram zdjecia fabryczne albo wykonywane przez fotografow kolejowych. Teoretycznie sa one latwo dostepne w muzeach i archiwach ale niestety zbyt drogie i z tej mozliwosci nie korzystam.

Lukasz ty lubisz te Selkirki. :D Moim zdaniem to najladniejsze Texas-y. Wesolych Swiat !
 
Ł

Łukasz K

Gość
Bardzo lubię "Selkirk" szczególnie w otulinie. Projektantowi otuliny na ten parowóz to co najmniej złoty pomnik trzeba postawić. Tamci projektanci przemysłowi jak np. Henry Dreyfuss mieli "talent w ręku" (ten co zrobił otulinę do J-3a z NYC). "Hudsonami" też nie gardzę, a CPR miała ich trochę w wersji "Royal" i zwykłej. Masz gdzieś zdjęcia obydwóch wersji z czasów planowej obsługi ?
Nawzajem - Wesolych Świat !! ;)
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
Łukasz K napisał(a):
Masz gdzieś zdjęcia obydwóch wersji z czasów planowej obsługi ?
Hudson'a kanadyjskiego z otulina zamieszczalem a tej bez to musze poszukac.
Ponizej ciekawa lokomotywa. To tendrzak manewrowy opalany olejem opalowym.
Na SP oznaczano go S-2 ale to byla przerobka z lokomotywy wybudowanej w 1908 roku przez ALCO w zakladach Brooks'a. Z przodu widocznosci nie bylo za to z tylu maszynista mial pole widzenia jak w lokomotywie spalinowej.
Zdjecie z lutego 1954 roku.

scan0004.jpg
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
3 zdjecia wykonane przez fotografow kolei Southern Pacific.
1. AC-3 #4038 z pociagiem towarowym w gorach Sierra Nevada wzdluz rzeki Truckee. Lata 40-te
2. AC-7 po wejsciu do sluzby w 1937 roku.
3. 4-10-2 #5009 typ Southern Pacific zbudowany w zakladach ALCO. Stare zdjecie z 1925 roku zaraz po wejsciu parowozu do sluzby.

scan0004.jpg scan0023.jpg scan0022.jpg
 
Reakcje
1.786 13 0
Dariusz napisał(a):
Łukasz K napisał(a):
Masz gdzieś zdjęcia obydwóch wersji z czasów planowej obsługi ?
Hudson'a kanadyjskiego z otulina zamieszczalem a tej bez to musze poszukac.
Ponizej ciekawa lokomotywa. To tendrzak manewrowy opalany olejem opalowym.
Na SP oznaczano go S-2 ale to byla przerobka z lokomotywy wybudowanej w 1908 roku przez ALCO w zakladach Brooks'a. Z przodu widocznosci nie bylo za to z tylu maszynista mial pole widzenia jak w lokomotywie spalinowej.
Zdjecie z lutego 1954 roku.
No ten tendrzak pobił wszelkie rekordy w "designie"
Mega obłęd konstrukcyjny :D
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
Na prosbe Lukasza zamieszczam pare kolorowych zdjec FT w pierwotnym malowaniu "catwhiskers". Niestety sa to skany z ksiazek i magazynow bo nie posiadam takich zdjec. Kolorowe zdjecia FT w tym malowaniu sa rzadkoscia gdyz te lokomotywy posiadaly takie malowanie tylko do 1947 roku. W 47 czerwona linie odgraniczajaca kolory skrocono tylko do nosa a w 1951 ja zlikwidowano. Od pazdziernika 1953 roku zaczeto calkowicie zmieniac kolorystyke jednostek FT i wowczas zmieniono tez logo na nosie.
Wszystkie zdjecia wykonano do roku 1946. Kolory niestety nie sa zbyt dobre.

Mnie sie najbardziej jednak podoba pasazerskie malowanie "warbonnet".

santaFT (Large).jpg scan0029 (Large).jpg scan0030 (Large).jpg scan0035 (Large).jpg scan0022.jpg
 
Ł

Łukasz K

Gość
Darek dzięki. W internecie kolorowych zdjęć EMC-GM FT "ATSF" w pierwszym malowaniu dla diesli towarowych: "Cat Whisker`s" jest mniej niż na lekarstwo. Na Wiki jedno ale to porażka. Robione na kanale i cały bok ciemny. Reszta czarno-białe. To malowanie o ile pamiętam weszło razem z FT do służby na ATSF i około 1952r zostały FT przemalowane.
Jeśli się nie mylę to tylko EMC FT nosiły to malowanie. Jeśli ktoś by chciał w tym malowaniu loki to z powodzeniem można robić okres "Czajników" na makiecie, bo ok. 52 diesle przemalowali, a czajniki jeszcze były w ruchu, przynajmniej na manewrach i w towarowym ruchu.
 
Ł

Łukasz K

Gość
Grzebałem i grzebałem w amerykańskich "bazach wiedzy" szukając ciekawej lokomotywy, którą w ilości jednej sztuki zbudowano w latach 30-tych dla spółki Mo-Pac (Missouri Pacific). Trafiłem na zdjęcia tylko czarno-białe, lecz na jednej ze stron trafiłem na obszerny tekst dotyczący:
CPR #8000 class T-4a 2-10-4 "Selkirk". Za zgodą Darka bym go Wam tu opisał, lecz tego będą ok. 2 strony, a nie chciałbym takim "Referatem" zaśmiecić wątku. Streścić tego nie mogę, bo informacje bardzo ciekawe. Trafiłem też na jedno zdjęcie tego "rodzynka". Może nie jest najwyższych lotów i ucięte ale pokazuje odmienność budowy tej maszyny w porównaniu do wcześniej pokazanych "Selkirk`s". Podobno tą maszynę skasowano w 1940r. Szybko...
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
Lukasz jak ci sie chce pisac to pisz bo ja na to nie mam ochoty i czasu.
Lepsze zdjecie tej T-4a zamieszcze jak kupie. Mam to zamowione. Ten diesel AA z Mopac to nic specjalnego. Zamontowano tylko jeden silnik a w miejscu drugiego zrobiono przedzial bagazowy.
Za tydzien bede na Florydzie na zlocie modelarskim i jest tam zawsze 3 gosci z ogromna iloscia zdjec 8x10 cali. Zawsze cos sie kupi. Mnie w tej chwili interesuja tylko kolorowe zdjecia parowozow oplywowych z lat 30-tych. Ciezko to trafic i kosztuje.

Jeszcze jeden ciekawy parowoz manewrowy Southern Pacific opalany olejem opalowym. Tez ich konstrukcja. Oryginalnie byl to parowoz manewrowy z tendrem o takim samym ukladzie osi zbudowany przez Baldwina w 1903 roku.
Zdjecie z lat 50-tych z serii Vanishing Vistas.
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
Znalazlem u kolegi to samo zdjecie T-4a. Jest to oryginalna odbitka sprzed wojny ale niestety bardzo juz wyplowiala. Probowalem to troche poprawic ale efekt jak widac niezadawalajacy.
To co zamiescil Lukasz jest lepsze choc przyciete.
 

Załączniki

Ł

Łukasz K

Gość
Skoro już przy Teksasach byliśmy - to te z Santa Fe class 5011 też mają swój urok i wdzięk ;) Takie cosik wygrzebałem z zasobów Uncle Google:
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
No panowie ja juz koncze tu swoja tworczosc w tym temacie. Nie mam juz na to ani czasu ani ochoty. Moze kto inny sie pofatyguje komu bedzie sie jeszcze chcialo pisac i wkladac foty.
Czas zajac sie czyms bardziej sensownym.
 
Ł

Łukasz K

Gość
!HAPPY NEW YEAR!

Witam serdecznie w pierwszych minutach Nowego 2012 Roku.

Ja go postanowiłem zainaugurować małym artykulikiem.



Pennsylvania Railroad (PRR) class G1

Parowóz pierwotnie przynależał do rodziny parowozów PRR class D (4-4-0). Po przebudowie na układ kół: 4-6-0 został zakwalifikowany do rodziny parowozów PRR class G i serii G1.
286 sztuk tych lokomotyw zbudowano w latach 1868-1875. Posiadały duże koła napędne.
Ich średnica wynosiła 56" ( w przybliżeniu 1422,5 mm).
Na zdjęciu z kolekcji DARIUSZA Maszyna PRR G1#417 po przebudowie z 4-4-0.
 

Załączniki

E

e-lektryk

Gość
Re:

piotrekjjj napisał(a):
Piękne!
Aż chciałoby się skleić taką...

Ciekawe, czy ktoś je zaprojektował jako modele.

Pozdrawiam,
PJ
Wiem że kleisz kartonówki więc o takie modele ci chodzi, więc sprawa ma się tak:
brak możliwości zakupu w miarę sensownych planów lokomotyw amerykańskich(podobnie jest z naszymi )niweczy wszystkie starania w tym temacie :D
ps. kiedyś miałem zamiar zaprojektować takie cudo w kartonie ale oprócz kilku fotek w necie nic sensownego nie znalazłem nawet namiarów na jakiegoś sprzedającego plany fabryczne czy modelarskie.
ps zdjęcie pochodzi z tego tematu wstawione na 2 stronie przez Darka
 

Załączniki

E

e-lektryk

Gość
Łukasz K napisał(a):
Wejść tutaj: http://www.uphs.org/ Jest tam dział z namiarami. Napisać co się chce. Wyślą informacje na temat cennika. Zamówić i będzie się miało sensowne plany lokomotyw historycznych Union Pacific
Po polsku gadają, czytają?
Jestem starej daty i mnie ruskiego uczyli, z resztą to już przeszłość nie mam weny na projektowanie.
 

Podobne wątki