• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wydzielone z tematu: Modele GPM - wydruki 3D

Marcin Sz

Aktywny użytkownik
Reakcje
129 34 3
#44
Cieszę się z modeli GPM , bo wreszcie mnie stać na "poloniki".
Może zróbmy jakiś konkurs , porównanie modeli GPM jak i modeli "koniobijców" i społeczeństwo tego forum oceni i odpowie na wszelkie sprzeczki i utarczki słowne , co???
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.562 386 20
#45
Może zróbmy jakiś konkurs , porównanie modeli GPM jak i modeli "koniobijców" i społeczeństwo tego forum oceni i odpowie na wszelkie sprzeczki i utarczki słowne , co???
Ciekawa propozycja. Nie wiem jakie to są modele "bijących konie", zatem proponuję, abyś pierwszy pokazał takie porównanie, na jednej dioramie, czy też makiecie model GPM i model "osób bijących konie"...
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
26.028 108 2
#50
Fakt jest taki że modele z GPM-u są w rozsądnej cenie i mimo że nie są wolne od małych błędów i nie robi się ich zbyt łatwo, to są i będą się dobrze sprzedawać, moim zdaniem. Nie rozumiem hejtu jaki jest wylewany na tą firmę , nie chcesz nie kupuj po co się uzewnętrzniać. Duże firmy modelarskie też robią błędy i to czasem nie małe a i tak znajdują klientów na swoje produkty. Moim skromnym zdaniem jeśli GPM utrzyma poziom lub go jeszcze podniesie i będzie wprowadzał nowości w takim tempie jak dotychczas to nie ma się co martwić i wszystko pójdzie w dobrym kierunku.
A z praktyki warsztatowej przy modelach GPM, denerwują mnie koła które są w całości , nie idzie tego ładnie pomalować albo ja nie umiem , to naświetlanie też jest upierdliwe i niektóre detale na karoserii powinny być wyrażniej zaznaczone , no i linie podziału moim zdaniem też powinny być głębsze, oszklenie też nie jest mocną stroną tych modeli, poza tym nie ma się co czepać , Żuk , wygląda jak Żuk , Nysa to Nysa i tak dalej , nie trzeba zgadywać co artysta miał na myśli jak to czasem bywa przy modelach żywicznych niektórych ''producentów '':):):)
p.s. jak się uporam z modelami które mam na warsztacie to nie omieszkam ich pokazać :)

I jeszcze jedna sprawa, więcej optymizmu !!!!
 
Ostatnio edytowane:

Qmaty

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
5.827 235 3
#51
Zobacz Marcinie kto tak naprawdę robi nagonkę i dyskredytuje GPM, tylko pseudo producenci. Koledzy, którzy zakupili wydruki biorą je na swój warsztat i sobie przy nich dłubią nie narzekając. Owszem pokazują niedoskonałości, sugerują ewentualne poprawki i ..... pokazują końcowe pozytywne efekty.
Niestety ból zaczyna się u pseudo producentów, bo klienci zaczynają coś za niewielkie pieniądze robić sami i kasa im ucieka ;)
 
Ostatnio edytowane:

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.562 386 20
#54
Słowacki Żuk jest znany, ale czy ceniony? Tu bym się spierał. Jak nie było lepszego i słowacki był jedyny, to zasilił nasze kolekcje, a także makiety i moduły. Teraz najlepszy Żuk jest chyba Piotra. Szkoda tylko, że tak niewiele ich Piotrek zrobił.
 

przemek_lipski

Aktywny użytkownik
Reakcje
759 10 0
#55
Słowacki Żuk jest znany, ale czy ceniony? Tu bym się spierał. Jak nie było lepszego i słowacki był jedyny, to zasilił nasze kolekcje, a także makiety i moduły. Teraz najlepszy Żuk jest chyba Piotra. Szkoda tylko, że tak niewiele ich Piotrek zrobił.
Dlatego z uwagi na ograniczoną ilość model Piotra powinien być raczej traktowany jako wzorcowy do porównań, a nie stawiany do konkursu z seryjnymi wyrobami. W konkursie mogą iść modele Radosly, GPM i A&S, bo te są dostępne niejako od ręki dla każdego chętnego. Piotr jest poza konkurencją jakościowo i niestety ilościowo.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.562 386 20
#56
Dlatego z uwagi na ograniczoną ilość model Piotra powinien być raczej traktowany jako wzorcowy do porównań, a nie stawiany do konkursu z seryjnymi wyrobami. W konkursie mogą iść modele Radosly, GPM i A&S, bo te są dostępne niejako od ręki dla każdego chętnego. Piotr jest poza konkurencją jakościowo i niestety ilościowo.
Nie mogę zgodzić się z taką dziwną ideologią. To nie po mojemu. Mnie uczono, że dążyć trzeba do najlepszych i porównywać się z najlepszymi. Inaczej to pozostanie się miernym całe życie. Także Twoje, kolego @przemek_lipski, podejście do sprawy jest błędne i nie do zaakceptowania. Jak GPM nie będzie starał się poprawić błędów w swoich modelach, to pozostanie właśnie na miernym poziomie.
 

Adamzalesie

Znany użytkownik
Reakcje
281 45 10
#57
Nie mogę zgodzić się z taką dziwną ideologią. To nie po mojemu. Mnie uczono, że dążyć trzeba do najlepszych i porównywać się z najlepszymi. Inaczej to pozostanie się miernym całe życie. Także Twoje, kolego @przemek_lipski, podejście do sprawy jest błędne i nie do zaakceptowania. Jak GPM nie będzie starał się poprawić błędów w swoich modelach, to pozostanie właśnie na miernym poziomie.
I tu się z Tobą nie zgodzę, nie myl samodoskonalenia z biznesem. Mnie po kilkudziesięciu latach prowadzenia działalności, większość klientów nauczyła jednego, nie ważne jak, ważne żeby zarobić. ;) I dlatego bilans zysków i strat jest nieubłagany.:cool:
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.562 386 20
#58
Mnie po kilkudziesięciu latach prowadzenia działalności, większość klientów nauczyła jednego, nie ważne jak, ważne żeby zarobić. ;) I dlatego bilans zysków i strat jest nieubłagany.:cool:
Można i tak, jednakże są na rynku firmy, które mają klienta nastawionego na przeciętność, a i utrzymują się firmy dla klientów wymagających odpowiedniej jakości. Popatrz na samochody. Masz firmy robiące samochody w cenie do stu tysięcy złotych i mają swoich klientów, no i utrzymują się na rynku. Są też firmy, oferujące samochody po kilkaset tysięcy złotych i też się utrzymują. Masz serwis autoryzowany, który ma swoich klientów, a ma kilkaset złotych za roboczogodzinę i jest także serwis garażowy, za dużo mniejszą stawkę za roboczogodzinę, i on także ma klientów. Każdy znajdzie swoją niszę. Ale dążyć trzeba do najlepszych, a nie do przeciętnych. Pierwsze luksusowe elementy w samochodach typu klimatyzacja czy np. ABS pojawiały się właśnie w tych luksusowych modelach. Natomiast dziś i podstawowe wersje samochodów wreszcie mają te dodatki. Dlaczego? Bo firmy dążą właśnie do najlepszych...
 

przemek_lipski

Aktywny użytkownik
Reakcje
759 10 0
#59
Nie mogę zgodzić się z taką dziwną ideologią. To nie po mojemu. Mnie uczono, że dążyć trzeba do najlepszych i porównywać się z najlepszymi. Inaczej to pozostanie się miernym całe życie. Także Twoje, kolego @przemek_lipski, podejście do sprawy jest błędne i nie do zaakceptowania. Jak GPM nie będzie starał się poprawić błędów w swoich modelach, to pozostanie właśnie na miernym poziomie.
Ale gdzie ja napisałem, że nie trzeba dążyć, czy równać do najlepszych i że nie należy poprawiać błędów?! Kompletnie nie zrozumiałaś mojej wypowiedzi i nie znasz mojego podejścia. Ja tylko napisałem, że porównywać możemy ze sobą produkty z podobnego segmentu rynkowego, bo stawianie w jednym rzędzie produkcji prawie seryjnej kitów do składania i niskonakładowej gotowych produktów, które rządzą się innymi prawami jest bez sensu. Kity GPM i innych producentów, to półprodukt z którego dopiero modelarz wydobędzie efekt końcowy (nie dotyczy produktów Radosly za bardzo oczywiscie). Produkcja takich zestawów też ma swoje ograniczenia technologiczne i finansowe. Oczywiście może producent robić mega wypasione zestawy czy gotowe wierne modele, ale automatycznie staje się on poza zasięgiem finansowym przeciętnego modelarza, czy kolekcjonera. A producentowi zależało by trafić pod strzechy i mieć więcej klientów.
 
Ostatnio edytowane:

Adamzalesie

Znany użytkownik
Reakcje
281 45 10
#60
Można i tak, jednakże są na rynku firmy, które mają klienta nastawionego na przeciętność, a i utrzymują się firmy dla klientów wymagających odpowiedniej jakości. Popatrz na samochody. Masz firmy robiące samochody w cenie do stu tysięcy złotych i mają swoich klientów, no i utrzymują się na rynku. Są też firmy, oferujące samochody po kilkaset tysięcy złotych i też się utrzymują. Masz serwis autoryzowany, który ma swoich klientów, a ma kilkaset złotych za roboczogodzinę i jest także serwis garażowy, za dużo mniejszą stawkę za roboczogodzinę, i on także ma klientów. Każdy znajdzie swoją niszę. Ale dążyć trzeba do najlepszych, a nie do przeciętnych. Pierwsze luksusowe elementy w samochodach typu klimatyzacja czy np. ABS pojawiały się właśnie w tych luksusowych modelach. Natomiast dziś i podstawowe wersje samochodów wreszcie mają te dodatki. Dlaczego? Bo firmy dążą właśnie do najlepszych...
Nie będę Ci za dużo odpisywał,;) każdy z nas ma rację i każdy się jej będzie trzymać, tak jak i z dupą. I nie jest to w żadnym wypadku złośliwość. Akurat prowadzę serwis autoryzowany i nieautoryzowany i ceny są tak samo wysokie.;) Na szczęście nie jest to samochodówka.;)