• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Wesołe przypadki MIKOTA 1

OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.421 99 132
Wagony pociągu pośpiesznego przygotowane do umycia.
IMG_20241002_122032.jpg

Już umyte.
IMG_20241003_184944.jpg

Zbędne otwory zostały zaszpachlowane.
IMG_20241004_162936.jpg

Kolejny Bautzen po przeróbce oczekuje na kalkomanie.
IMG_20241003_184027.jpg

Zakupiłem od kolegi Lokohobby 3 wagony niemieckiej produkcji Fleischmann. Jeszcze pachną nowością.
IMG_20241005_193331.jpg
IMG_20241005_194036.jpg
IMG_20241005_194048.jpg
IMG_20241005_194107.jpg
IMG_20241005_194119.jpg
IMG_20241005_194136.jpg
IMG_20241005_194150.jpg
IMG_20241005_194237.jpg
IMG_20241005_194301.jpg
IMG_20241005_194329.jpg

Jeden z wagonów posiada oświetlenie końca składu dostosowane do zasilania analogowego.
IMG_20241005_213704.jpg

IMG_20241005_215507.jpg
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.421 99 132
Chwila wytchnienia, skład Eilzugów ESU i Fleischmann.
IMG_20241006_111712.jpg
IMG_20241006_111736.jpg

Wagony do składu pośpiesznego dostały przestrzenne poręcze, a wagon bagażowy dodatkowo trawione zamki do drzwi.
IMG_20241009_170054.jpg

Przyszyły piękne kalkomanie od @m_zntk .
IMG_20241009_190655.jpg

EU04 z kalkomaniami czeka na resztę detali.
IMG_20241009_203040.jpg

Projekt Bautzen doczekał się kalkomanii i został ukończony.
IMG_20241010_170230.jpg
IMG_20241010_170305.jpg

Na dachach wagonów zrobiłem imitacje łączenia połaci blach oraz nitów. Akcja wytęż wzrok.;)
IMG_20241012_223020.jpg
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.421 99 132
Podwozia, wózki i koła przygotowane do malowania.
IMG_20241013_120031.jpg

Dużo malowania było.
IMG_20241013_163556.jpg

Pudła i dachy pomalowane kolorem bazowym.
IMG_20241014_164839.jpg

Odpowiednio pomalowane podwozia z kalkomaniami.
IMG_20241014_165058.jpg

Kładzenie kalkomanii na pudłach wagonów. Jestem bardzo zadowolony z efektów. Na wagonie pocztowym udało mi się nakleić pas. Kalkomanie bardzo ładnie weszły między nity i wszelkie szczeliny.
IMG_20241014_194529.jpg
IMG_20241015_103818.jpg
IMG_20241015_175256.jpg

Dachy i pudła wagonów zostały zwaloryzowane i zabezpieczone lakierem.
IMG_20241017_194617.jpg
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.421 99 132
Ostatnie prace przy wagonach polegały na przygotowaniu przejść międzywagonowych. Musiałem tutaj trochę pokombinować, żeby skład miał swój początek oraz koniec. Zamotnowałem też wszystko, co pierwotnie było na wagonach.
Do Eilzugwagen trafiły płytki od @Kamilb.
IMG_20241020_203030.jpg

Prowizorycznie złożyłem wszystkie wagony. Skład nie jest jeszcze gotowy. Pozostaje jeszcze parę rzeczy do zrobienia, czekam na detale oraz pozostałe płytki do oświetlenia. Wtedy ostatecznie zmontuję wszystko, jak należy oraz pomaluję dachy w wagonach Eilzugwagen (na razie to tylko podkład).
Nieskromnie dodam, że modele już na żywo robią wrażenie.
IMG_20241020_210019.jpg
IMG_20241020_205747.jpg
IMG_20241020_205758.jpg
IMG_20241020_205814.jpg
IMG_20241020_205810.jpg
IMG_20241020_205819.jpg
IMG_20241020_205827.jpg
IMG_20241020_205834.jpg

Najbardziej podoba mi się wagon pocztowy. Zawsze o takim marzyłem.:love:
IMG_20241020_205844.jpg
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.723 37 4
Ale czemu te zeberki patyny na dachach aż tak wyraziste? To by pasowało bardziej jako camo do pociągu pancernego ;)
Ja nie modelarz, ale kłuje w oczy, nie bardzo widzę opcję aby dach się tylko w tych miejscach zabrudził, a reszta fabryczna była. I kolego @MIKOT 1 to nie krytyka tylko uwaga.
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.421 99 132
Skład nie jest jeszcze gotowy. Pozostaje jeszcze parę rzeczy do zrobienia, czekam na detale oraz pozostałe płytki do oświetlenia. Wtedy ostatecznie zmontuję wszystko, jak należy oraz pomaluję dachy w wagonach Eilzugwagen (na razie to tylko podkład).
Ale czemu te zeberki patyny na dachach aż tak wyraziste? To by pasowało bardziej jako camo do pociągu pancernego ;)
Ja nie modelarz, ale kłuje w oczy, nie bardzo widzę opcję aby dach się tylko w tych miejscach zabrudził, a reszta fabryczna była. I kolego @MIKOT 1 to nie krytyka tylko uwaga.
Odpowiedzi są nieco wyżej. To jeszcze nie jest efekt finalny. Faktem jest że obecny wygląd dachów przypomina kamuflaż.
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.421 99 132
Prace nad parowozami Pm2.
Pomalowany ołtarz oraz podłoga w kabinie i doklejony węgiel w tendrze w Pm2-14.
IMG_20241103_111927.jpg
IMG_20241103_111946.jpg
IMG_20241103_112014.jpg

Moja autorska Pm2-1 przeszła modyfikację w postaci ruchomego napędu pras smarnych.
IMG_20241110_115710.jpg

W Pm2-21 kabina też została urealniona.
IMG_20241110_192929.jpg

Przeróbka tego modelu była rozciągnięta w czasie i na etapy. Postanowiłem wyszczególnić wszystkie modyfikacje i poprawki.
-wykonałem oświetlenie rewizyjne
-wszystkie imitacje tabliczek na parowozie zastąpiłem prawdziwymi tabliczkami
-przerobiłem prawą stronę kotła usuwając zbędny zawór przy kołpaku i niepotrzebne rurki
-dodałem z lewej strony kotła rurkę zasilającą prądnicę i brakujący zawór przy budce
-zamontowałem mechanizmy otwierania klap wodnych, zgarniacze i szyberdach oraz uchwyty na latarnie z przodu parowozu (na zderzakach i na dymnicy)
-namalowałem bandaże na kołach tendra
-dołożyłem figurki palacza i mechanika
-pomalowałem wnętrza kabin
-dokleiłem prawdziwy węgiel oraz dodałem oszalowanie
-wymieniłem uproszczony inżektor Friedmana
-dodałem rurkę obejmującą dymnicę
-usunąłem uproszczoną prasę smarną z prawego pomostu i zamontowałem z lewej ruchomą wersję tego elementu
-całość subtelnie zwaloryzowałem dodając realizmu

Tak się prezentuje parowóz Pm2-21 Piko po wszystkich planowanych przeze mnie modyfikacjach. Myślę, że te wszystkie zabiegi upodobniły go do pierwowzoru.
Niestety zdjęcia nie oddają tego, jak model wygląda na żywo. Boki budki maszynisty, kocioł, drzwi dymnicy, wiatrownice i tender są błyszczące. Natomiast dach budki, sama dymnica i góra tendra są matowe.
IMG_20241110_193119.jpg
IMG_20241110_193131.jpg
IMG_20241110_193139.jpg
IMG_20241110_193143.jpg
IMG_20241110_193155.jpg
IMG_20241110_193159.jpg
IMG_20241110_193217.jpg
IMG_20241110_193225.jpg
IMG_20241110_193229.jpg
IMG_20241110_193232.jpg
IMG_20241110_193242.jpg
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.421 99 132
Zakupiłem sobie w promocyjnej cenie ostatni egzemplarz tego EN57 w sklepie. Jest to moje ulubione malowanie z dzieciństwa. Od dziecka chciałem mieć taki model i w końcu mam.:D
IMG_20241115_164704.jpg
IMG_20241115_164739.jpg
IMG_20241115_164824.jpg
IMG_20241115_164855.jpg
IMG_20241115_164927.jpg

Trafił mi się egzemplarz z numerem 10, czyli jeden z pierwszych, który opuścił fabrykę.
IMG_20241115_165025.jpg
IMG_20241115_165201.jpg

W tym przypadku świecą obie tablice relacyjne.
IMG_20241115_171018.jpg
IMG_20241115_171024.jpg

Pamiętam, że właśnie w tych malowaniach przyjeżdżały jednostki na stary dworzec Łódź Fabryczna.
IMG_20241115_171047.jpg

IMG_20241115_171037.jpg

Niestety nie świeciła jedna z kabin w członie rozrządczym. Problem rozwiązało wklejenie kawałka taśmy dwustronnej w zaznaczonym miejscu. Nie wiem czemu akuratnie z tej strony, ale rozwiązuje to problem prawidłowego kontaktu wszystkich pinów z płytki oświetleniowej z tą, która jest w podwoziu.
IMG_20241117_112002.jpg

Detale od kolegi @Ranger powędrowały miedzy innymi na dachy Eilzugów.
Tutaj sobie dolutowałem druciki służące za wsporniki do montażu pomostów do dachów.
IMG_20241117_170749.jpg

Na zdjęciu widoczny również nieoficjalny projekt, który również został wyposażony w trawionki.:cool:
IMG_20241117_191054.jpg

Również zamontowałem uchwyty na sygnały końca pociągu. Dojdą jeszcze drabinki na ściany czołowe.
IMG_20241117_191207.jpg

Dachy są tylko wstępnie pomalowane, będzie ciąg dalszy prac nad nimi. Drabinki trawione zostały pomalowane na czarno.
Oprócz tego wagony wąskotorowe zyskują swoją docelową formę i kolor.
IMG_20241117_213908.jpg
 
Ostatnio edytowane:

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.081 26 1
A kiedy EN57 były tak malowane? Jakoś w pamięci utkwiło mi malowanie "na żółtka", czyli odwrotnie. To jakby negatyw tego, co na zdjęciu u Pana Piotra I Mikota.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.458 443 99
A kiedy EN57 były tak malowane? Jakoś w pamięci utkwiło mi malowanie "na żółtka", czyli odwrotnie. To jakby negatyw tego, co na zdjęciu u Pana Piotra I Mikota.
Dysponuję zdjęciem tak pomalowanej jednostki z maja 2007 roku. Zdjęcie wykonałem na linii nr 7. Przedstawia jadący pociąg relacji Lublin-Dęblin za przystankiem Pożóg. Zdaje się to Epoka Vb.
Jak zbliżam oryginalne zdjęcie (tu przeskalowane) to widzę, że "wyświetlacz" jest biały z czarnymi malowanymi napisami - jak to było w oryginale - a nie już wymieniony na 'elektroniczny' jak to widać na modelu PIKO pokazanym przez kolegę kilka wpisów wcześniej.

ss.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.454 146 0
Opis tego malowania z mojej strony (w okresie przełomu wieków, czyli epoka V):
1732173072773.png

Malowanie niebiesko-żółte, charakterystyczny żółty zygzak na końcach, boczne ściany ryflowane. Nr m.in. 658, 702, 726, 727, 736, 737, 749, 758, 763, 765, 836, 942, 948, 971, 1096 (ZPR Bydgoszcz).
1732173089650.png

Malowanie niebiesko-żółte, charakterystyczny żółty zygzak na końcach, boczne ściany gładkie. Nr m.in. 1154, 1531, 1736, 1783, 1793, 1794, 1818, 1819 (ZPR Bydgoszcz), 1185, 1206, 1209, 1230, 1244, 1249, 1258, 1266, 1281 (ZPR Szczecin).
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.421 99 132
Opis tego malowania z mojej strony (w okresie przełomu wieków, czyli epoka V):
Zobacz załącznik 1086596
Malowanie niebiesko-żółte, charakterystyczny żółty zygzak na końcach, boczne ściany ryflowane. Nr m.in. 658, 702, 726, 727, 736, 737, 749, 758, 763, 765, 836, 942, 948, 971, 1096 (ZPR Bydgoszcz).
Zobacz załącznik 1086597
Malowanie niebiesko-żółte, charakterystyczny żółty zygzak na końcach, boczne ściany gładkie. Nr m.in. 1154, 1531, 1736, 1783, 1793, 1794, 1818, 1819 (ZPR Bydgoszcz), 1185, 1206, 1209, 1230, 1244, 1249, 1258, 1266, 1281 (ZPR Szczecin).
Ciekawe które numery jeździły na Fabryczny. Czy jeździły aż z Bydgoszczy i Szczecina?