• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagony osobowe typu Bi, Ci, Ciy, BCiy, Oy (dwu i trzyosiowe)

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
Umknął mi ten wątek, a tu takie ciekawe rzeczy!
Wreszcie wiem, co zrobić z tablicami kierunkowymi, które w III epoce były na środku wagonu.
Nic nie robić, napis w IV epoce też może być z boku :)

W Świecie Kolei był kiedyś artykuł, w którym pisano o innej takim sytuacji, że pociąg złożony z donnerow miał na obu końcach SP30. W tym przypadku dlatego, że z Przemyśla jechał do Przemyśla Bakończyc [o ile dobrze pamiętam], gdzie zaraz była granica z ZSRR i nie było miejsca na objazd składu.
Zgadza się, jeździł taki skład, ale podobny jeździł z z tego co pamiętam z Przemyśla do Medyki. Ot, taki spalinowy zespół trakcyjny w realiach PKP.

Tak donnery ztcw utrzymały się tu i ówdzie [Podkarpacie, Mazury], do początku 2 połowy lat 80tych, ale dokładnie do kiedy, nie wiem.
Tak jak pisał i pokazywał Krzysztof, chyba ostatni wagon Bi stacjonował jeszcze w 1988 w Korszach, oprócz Reszla jeździł też do do Skandawy.

Ty42-97-1988.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Zgadza się, jeździł taki skład, ale podobny jeździł z z tego co pamiętam z Przemyśla do Medyki. Ot, taki spalinowy zespół trakcyjny w realiach PKP.
Tak się składa, że w tamtych czasach /koniec lat siedemdziesiątych/ kilkakrotnie w ciągu miesiąca bywałem w Przemyślu. I za każdym razem widywałem te składy. Jeden z tych składów, do Medyki miał około 6 wagonów i dwie lokomotywy SP30 po obu końcach składu natomiast drugi do Malhowic miał tylko dwa lub trzy wagony i tylko jedną lokomotywę. Dziś już nie pamiętam /tu Ktoś napisał, że oblot składu w Malhowicach był niemożliwy/ czy ten skład był pchany do Przemyśla czy też oblot był wykonywany na Bakończycach ale z całą pewnością do Malhowic był prowadzony tylko jedną SP30. Zresztą niedługo później skład do Medyki zastąpiono EN57.
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
807 5 0
Umknął mi ten wątek, a tu takie ciekawe rzeczy!
Wreszcie wiem, co zrobić z tablicami kierunkowymi, które w III epoce były na środku wagonu.
Nic nie robić, napis w IV epoce też może być z boku :)

Zgadza się, jeździł taki skład, ale podobny jeździł z z tego co pamiętam z Przemyśla do Medyki. Ot, taki spalinowy zespół trakcyjny w realiach PKP.

Tak jak pisał i pokazywał Krzysztof, chyba ostatni wagon Bi stacjonował jeszcze w 1988 w Korszach, oprócz Reszla jeździł też do do Skandawy.

Zobacz załącznik 152053
Czasami ze Skandawy wracał z inną lokomotywą :)
ST44-264 i Ty2-1269 KORSZE STACJA.jpg
[DOUBLEPOST=1383858736,1383857508][/DOUBLEPOST]Na stacji Kraków Płaszów w 1984 roku
Wagon pocztowy 505123007-5 Plaszow 1984.jpg
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
No to jest chyba rekord w stosunku ilości osi napędnych do tocznych :)

a tak mi się przypomniało... dawno temu w Nowej Hucie, 3 lata po powyższym zdjęciu, pierwsze krakowskie "moduły":
KKMK1991-000032.jpg
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
885 79 5
[quote="Prezes TS, post: 282697, member: 472



I na zakończenie obiecane wcześniej zdjęcie ze Świecia nad Wisłą.
W składzie m.in. dwa przebudowane trzyosiowe pruskie boczniaki C3 pr07
Niestety, wtedy był już nowy murowany dworzec.[/quote]
Ten dworzec to nawet jakąś nagrodę zdobył.
Ciekawe na stanie jakiej lokomotywowni był ten Tr203, bo ja sięgam pamięcią, że ruch osobowy do Świecia prowadziły lokomotywy /spalinowe/ z Laskowic Pomorskich, a towarowy do ZCiP Świecie nad Wisłą parowozy z Bydgoszczy Głównej.
A Panie Tadeuszu, tak przy okazji tej wyprawy, to Terespol Pomorski nie załapał się na jakieś zdjęcia?:love:
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
518 21 0
By 50 51 23-21 774-5, r.bud. 1919, Tczew 10.08.1973, fot.T.Suchorolski
Czyli nawet +/- mógłby to być wagon metalowy.

Myślę, myślę i ... jak na razie, to tylko mi włosy z łepetyny wypadają i łysina od myślenia się poci ;)
To może po kawałku, raz na jakiś czas artykuł. Np jak w tym wypadku 3-4 zdjęcia, trochę opisu i jest strona zapełniona. A miny czytelników ... bezcenne.
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
807 5 0
W grudniu 1984 roku przechodząc przez Kraków Łobzów spotkałem trzy wagony Bi wpięte do pociągu do ZNKT . Stacja macierzysta tych wagonów to Stargard.
Na jakich liniach w okolicach Stargardu w poczatku lat 80 były eksploatowane ?
Wagon Bi 50 51 24-15 201-6 krakow 1984.jpg
Wagon Bi 50 51 24-15082-0 Krakow 1984.jpg
Wagon Bi 50 51 24-15087-9 Kraków 1984.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.676 520 30
Do 1981 roku wagon 2-osiowy (nie pamiętam, czy taki jak ten, czy z otwartymi pomostami, a może oba?) jeździł jako pociąg służbowy (tzw. 'klasa') z Dworca Głównego przez Szczęśliwice na Odolany. Ciągnięty/pchany był najczęściej przez SM/SP30. Być może jeździł dłużej, ale ja zmieniłem miejsce pracy i już tym pociągiem nigdy nie jechałem ani go nie widywałem.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
518 21 0
Teraz i ty rozwiałeś mi moje przypuszczenia ..., a mi marzyło się, że to ex Bi 24 :cry:
A co do okien, to Krzysztof twierdzi co innego ;)
Co do pruskich wagonów lokalnych to faktycznie reguł nie było. Wagony budowy do 1904 na pewno miały proste okna a później zależało od zarządu. W dodatku przebudowano je często już za DRG a potem na PKP.
Tutaj mamy podwójną ciekawostkę. Film Kuca [teraz Kutza] "Krzyż walecznych" część "Wdowa":
http://fototeka.fn.org.pl/strona/wy...&result[]=0&lastResult[]=0&filter[film][]=723
Na filmie zjeżdża na stację klasyczny skład donnerbusowaty i w galerii jest 1 zdjęcie z filmu. Tymczasem kuc nakręcił jeszcze jedną wersję tej sceny, w zupełnie innym miejscu [ztcw Świeradów Zdrój] i oczywiście innym składem. A w tym składzie są właśnie jak się podejrzewa wagony jakiejś kolei lokalnej.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.451 111 11
Co do pruskich wagonów lokalnych to faktycznie reguł nie było. Wagony budowy do 1904 na pewno miały proste okna a później zależało od zarządu. W dodatku przebudowano je często już za DRG a potem na PKP.
Tutaj mamy podwójną ciekawostkę. Film Kuca [teraz Kutza] "Krzyż walecznych" część "Wdowa":
http://fototeka.fn.org.pl/strona/wy...&result[]=0&lastResult[]=0&filter[film][]=723
Na filmie zjeżdża na stację klasyczny skład donnerbusowaty i w galerii jest 1 zdjęcie z filmu. Tymczasem kuc nakręcił jeszcze jedną wersję tej sceny, w zupełnie innym miejscu [ztcw Świeradów Zdrój] i oczywiście innym składem. A w tym składzie są właśnie jak się podejrzewa wagony jakiejś kolei lokalnej.
Na stronie jaka Podales to jest wlasnie Swieradow Zdroj, w kazdym razie to zdjecie gdzie widac ludzi czekajacych na stacji a dalej nadjezdzajacy pociag.
 

Podobne wątki