• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park na PKP (po 1945 roku)

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.018 37 4
To jest dopiero składzik do odwzorowania ;)
W tym malowaniu lokomotywy w modelu nie widziałem chyba nigdy, piętrus się znajdzie, choć pewnie z serii "Hobby", Marlboro Robo wyda/ł, ale na samym końcu mamy "tygrysa" czy jak to się tam zwie. Niezła mieszanka wszystkiego z czasów podziałów na spółki zdaje się, gdzie nie było za bardzo spójnego pomysłu na malowanie taboru.
24339039597_8bd62d3e28_k.jpg

Źródło:
FLICKR
Autor: Hugh Llewelyn
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.018 37 4
Kolejna ciekawostka, tym razem z Kętrzyna, z tamtejszej cukrowni. Ciekawy typ wagonów i ciekawe malowanie. Chyba nie widziałem tego u nas na forum. Zdjęcia dostałem od kolegi z tamtych okolic, ogólnie jest trochę zdjęć starej cukrowni, parowozy, kilka zdjęć z dachu (okolica). Jak to zwykle bywa zupełnie "przypadkiem" budynki się spaliły, no i chyba zaorano wszystko do zera. Niby miała być tam tłocznia oleju rzepakowego, ale szczegółów nie znam.
ff6bf5b2-8aa5-4c2b-af09-5afedefc0207.jpg

Źródło:
KĘTRZYN
Dla zainteresowanych jest też trochę w temacie parowozów.
PAROWOZY KETRZYN
1733968814279.png

Jak się patrzy na to foto poniżej, i wyobrazi jak duży zakład to był...
1733969268931.png
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.670 65 3
Wagony to cysterny typu 434R o tyle ciekawe bo zasadniczo przeznaczone do przewozu kwasów lub innych substancji chemicznych o podobnych właściwościach. Tutaj trudno powiedzieć do przewozu czego był używane, ale brak tablic ostrzegawczych może sugerować że wożono nimi coś bardziej bezpiecznego. Natomiast malowanie jak na lata osiemdziesiąte jest bardzo ładne i dość nietypowe na tle ówczesnej szarzyzny. Chociaż czy to rzeczywiście były lata osiemdziesiąte może początek lat dziewięćdziesiątych bo nazwa Rolimpex S.A. oznacza spółkę akcyjną.
 
Ostatnio edytowane:

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.018 37 4
@Jacek765, właśnie dlatego uznałem, że warto zamieścić na forum. Ciekaw jestem czy idzie znaleźć dokładniejsze zdjęcia z wyraźniejszymi tablicami/oznaczeniami? Kolega który to mi wysłał, przypuszcza, że nimi wożono melasę.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.670 65 3
Jest to całkiem prawdopodobne. Czasami kupowano wagony takie jakie były dostępne I znaczenie miało czy armatura i zbiornik nadaje się do przewozu danej substancji. W przypadku melasy nie było szczególnych wymagań z wyjątkiem odpowiedniej czystości.
 

Groch

Znany użytkownik
Reakcje
688 1 0
401Wb wiecznie żywy... Nieco zdeformowany naprawami Eaos 33 54 534 0 305-7 ZX-BENET uchwycony w zróżnicowanym składzie węglarek z przewagą DB Cargo, Łódź Żabieniec 14.12.2024.

401Wb Eaos 534 0 305-7 ZX-BENET a.jpg


401Wb Eaos 534 0 305-7 ZX-BENET b.jpg
 

Gunnar

Aktywny użytkownik
Reakcje
201 0 0
Wagony 401S/1 należące do Zakładów Chemicznych "Oświęcim", wykorzystywane do przewozu węglika wapnia.
(W opisie pod zdjęciem była adnotacja, że zdjęcie wykonano na terenie zakładów w Oświęcimiu w 1960, ale nie pasuje mi to, bo: wagony w tej wersji produkowano od 1969 roku, a dodatkowo nie kojarzę takiej charakterystycznej instalacji w oświęcimskich zakładach.)
Fot. Jan Jastrzębski
12-N-00249.jpg
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.609 27 2

Gunnar

Aktywny użytkownik
Reakcje
201 0 0
A nie w latach 1964-1965 przez ZNTK Wrocław?

Ponadto na fotografii mają oznaczenie trzecioepokowe RRph.

Dodatkowo...
Pierwsza partia produkcyjna, tak jak piszesz, produkowana w latach 1964-1965, oznaczona 401S, była na wózkach 28R. 61szt. Tu widzę ewidentne 1XT a te miały wagony z drugiej partii budowane w roku 1969 w ilości sztuk 50. Budowane tylko w ZNTK Wrocław. (Za p. Pawłem Terczyńskim)
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.900 8 0
W/g "Wykazu wagonów towarowych normalnotorowych wyprodukowanych po roku 1945", wagonów typu 401S zbudowano: 1960 - 1 szt. 1963 - 20 szt. 1964 - 20 szt. 1965 - 40 szt. natomiast wagonów typu 401S/1 - 5 szt. w roku 1968.
Wykaz został opracowany przez CBKT d/s Wagonów Towarowych w Ostrowie Wlkp w roku 1979.

Znając rzetelność i dociekliwość Pawła Terczyńskiego w poszukiwaniu i zdobywaniu wiarygodnych danych - skłaniam się ku ilościom zbudowanych wagonów podanych przez Autora "Atlasu".
A swoją drogą, to kolejny przykład rozbieżności danych/informacji pochodzących z różnych opracowań.

W załączeniu skan charakterystyki wagonu (opracowanie własne ZNTK we Wrocławiu).
 

Załączniki

Gunnar

Aktywny użytkownik
Reakcje
201 0 0
Czy to mogą być wagony 401Zc? Z ogrzewaną podłogą?(prototypy) Wytwórca: Huta im. Nowotki Ostrowiec Świętokrzyski. (widoczna tabliczka na ostoi)
Zdjęcia wykonane były na terenie Huty im. Lenina w marcu 1963 roku.
Fot. Tadeusz Sumiński
08-N-00322.jpg
08-N-00323.jpg
 

Gunnar

Aktywny użytkownik
Reakcje
201 0 0
Jak najbardziej mogą być. Ale inna rzecz mnie interesuje. Jest tutaj ktoś bardziej zorientowany, kto wie w jaki sposób realizowano w tych wagonach podgrzewanie podłogi? Poprzez wtłaczanie pary, jak w niektórych cysternach, czy może zastosowany jakiś inny sposób?
Nie znalazłem informacji w temacie ogrzewania podłogi w wagonach typu 401Zc, ale jestem przekonany, że jeżeli "uzbrojony w grzałki", to będą to grzałki elektryczne i wagon 401Zc miał instalację elektryczną analogicznie jak wagony Koleji Górniczej KWB "Konin". Przytoczę artykuł z listopada 2009roku zamieszczony w "Technice Transportu Szynowego":
Screenshot_20250106-135654~2.png Screenshot_20250106-135726.png Screenshot_20250106-135835.png Screenshot_20250106-135917.png
 

Gunnar

Aktywny użytkownik
Reakcje
201 0 0
Parafrazując pewne porzekadło, może nie mały, ale też wariat.
Na LK117 już prawie kończy się remont/modernizacja(*niepotrzebne skreślić), a miesiąc temu jeszcze, różne dziwy i czary tam się działy. Fotka moja z własnego podwórka, Kęty, 30 listopada 2024.
1000034649~4 (1).jpg
 

Podobne wątki