Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zawsze lepiej na komputerze policzyć nìż na suwaku logarytmicznym. Ktoś jeszcze by dał radę? Przypomnę, że tym przedmiotem obliczono Golden Gate, Wieże Eiffla i wiele więcej. A w użyciu powszechnym dominował do początku lat 80 XX wieku (pierwsze układy kalkulatorów - 1974 rok).
Jeśli ponad 2000 stacji wysyła po jednym ładunku do każdej innej to: ponad 2000 x ponad 2000 = ponad 4 miliony
A jemu wyszło ponad 2 miliony. Za PRLu to jednak kradli na potęgę
Eeee.... chyba niezbyt uważnie patrzyłeś . Były jeszcze platformy, chłodnie i cysterny. Cztero osiowe też; jest 17W, i być może 401Wb, także cysterna i platforma pochodzenia amerykańskiego.
Najbardziej powszechne na PKP typy wagonów 4-osiowych (401W, 401K) to konstrukcje z lat 60-tych. Do 1971r. za dużo więc ich jeszcze nie wybudowano, a te co powstały stanowiły niewielki odsetek w porównaniu z liczebnością wagonów dwuosiowych. Dla porównania, samych tylko węglarek 2-osiowych z rodziny 3W i 9W jeździło na PKP ponad 100 000 sztuk!
Edit:
A ja mam pytanie "z innej beczki". Na tym filmie widać na niektórych wagonach (0:44 i 2:02) jakieś nietypowe oznaczenia. Chodzi o tą ramkę z symbolem PKP nad typowo UIC-owymi symbolami (MC) i [E]. Ktos coś kojarzy, co to takiego?
MC to akurat nie jest oznaczenie UIC, a tylko krajów dawnego bloku wschodniego i oznacza, że wagon spełnia wymogi porozumienia PPW (Prawiła Polzowania Wagonami).
Edit:
A ja mam pytanie "z innej beczki". Na tym filmie widać na niektórych wagonach (0:44 i 2:02) jakieś nietypowe oznaczenia. Chodzi o tą ramkę z symbolem PKP nad typowo UIC-owymi symbolami (MC) i [E]. Ktos coś kojarzy, co to takiego?
Oznaczenie na wagonach nie spełniających wszystkich wymagań konstrukcyjnych, lecz dopuszczonych do ruchu wyłącznie na liniach zarządów wymienionych w tym znaku. Umieszcza się w miejscu znaku RIV. Ten akurat ma ciekawą formę.
Dzięki wielkie! Już sobie doszukałem. To oznaczenie jest także opisane we wcześniejszych normach BN, ale pierwszy raz spotkałem sie z nim na rzeczywistym wagonie.
Teraz mam pytanie, czy dobrze rozumiem. Skoro ten wagon miał symbol MC oraz tę ramkę powyżej, to czy to oznacza, że był on dopuszczony do ruchu we wszystkich krajach "demoludu" (PPW), a dodatkowo w krajach spoza PPW, wymienionych w tej tabeli?
Skoro wagon należy do SZD, to nie wiem, czy u nich obowiązywało pozostawienie starej serii. Z drugiej strony numer wskazuje na kryty specjalny 2208, czyli seria powinna zaczynać się od H.