• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park na PKP (po 1945 roku)

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
469 5 3
Skoro wagon należy do SZD, to nie wiem, czy u nich obowiązywało pozostawienie starej serii. Z drugiej strony numer wskazuje na kryty specjalny 2208, czyli seria powinna zaczynać się od H.
Bardzo mocno wątpię, żeby można było jakąkolwiek analogię (do PKP) stosować w zakresie obowiązującego oznaczania serią (seriami).
Odnośnie numeru (wówczas 220 8, o ile w ogóle), to też zastanawiające - w grupie H (i nie tylko), wagony na wózkach osadzone były zasadniczo w drugiej połówce setki (>250).
Ponadto, wagony typu 401Ka/1 dostarczono do ZSRR w 1978 roku, więc na pewno to nie lata 60-te.
Trochę dużo tu tych znaków zapytania...
 

Fictorque

Aktywny użytkownik
Reakcje
585 0 0
Ciekawy temat, poszperałem i wynika, że... wszystko się zgadza.

https://www.dansk-jernbanearkiv.dk/u20szd/u20.htm

Najprawdopodobniej zaraz po wprowadzeniu przez UIC karty z 12 cyfrowymi numerami miał miejsce eksperyment gdzie nowo wyprodukowane wagony kryte polskiej i rumuńskiej produkcji na potrzeby ZSRR (20) oznaczono nowym sposobem, ale nie stosując numerów serii odpowiadającego serii literowej.
Tak jak ma to miejsce do dziś, tylko tamte wagony jako jedyne towarowe kraju rad miały pełny 12-cyfrowy numer zapisany w formacie UIC.

Per Topp Nielsen ponadto piszę na swojej stronie, że te wagony później przekazano PKP/CFR.
Do tego jest zdjęcie wagonu rumuńskiej produkcji .Gas, bardzo podobnie oznaczonego, datowane na 1969.

Więc albo mamy złe datowanie, albo ten Gags nie jest Gagsem 401K/1 z dostawy 1978 tylko wcześniejszym zwykłym 401K.

I tak "załącznik 6 część 9" wskazuje, że nigdy nie przyznano numerowi serii 2208 żadnego kodu literowego, ale gdyby to zrobiono byłby to wagon osiowy budowy specjalnej. (Natomiast radziecki .Gas ma numer 2382, który jest zarezerwowany dla serii Hbfhs).
 

Podobne wątki