Ciekawy temat, poszperałem i wynika, że... wszystko się zgadza.
https://www.dansk-jernbanearkiv.dk/u20szd/u20.htm
Najprawdopodobniej zaraz po wprowadzeniu przez UIC karty z 12 cyfrowymi numerami miał miejsce eksperyment gdzie nowo wyprodukowane wagony kryte polskiej i rumuńskiej produkcji na potrzeby ZSRR (20) oznaczono nowym sposobem, ale nie stosując numerów serii odpowiadającego serii literowej.
Tak jak ma to miejsce do dziś, tylko tamte wagony jako jedyne towarowe kraju rad miały pełny 12-cyfrowy numer zapisany w formacie UIC.
Per Topp Nielsen ponadto piszę na swojej stronie, że te wagony później przekazano PKP/CFR.
Do tego jest zdjęcie wagonu rumuńskiej produkcji .Gas, bardzo podobnie oznaczonego, datowane na 1969.
Więc albo mamy złe datowanie, albo ten Gags nie jest Gagsem 401K/1 z dostawy 1978 tylko wcześniejszym zwykłym 401K.
I tak "załącznik 6 część 9" wskazuje, że nigdy nie przyznano numerowi serii 2208 żadnego kodu literowego, ale gdyby to zrobiono byłby to wagon osiowy budowy specjalnej. (Natomiast radziecki .Gas ma numer 2382, który jest zarezerwowany dla serii Hbfhs).